
Suzuki je jedan od rijetkih proizvođača automobila koji i dalje drži do 4-cilindarskih agregata, a o tome najbolje govori podatak da je iz svih modela "izbačen" 1,0-litreni 3-cilindarski turbobenzinac. Međutim, da bi smanjio potrošnju goriva i emisiju CO2, priklonio se "politici" blagih hibridnih pogona, što je slučaj i s 1,4-litrenim turbobenzinskim agregatom (BoosterJet) koji je dobio 48-voltni hibridni sustav.
Blagom 48-voltnom hibridnom tehnologijom opremljen je i Suzukijev obiteljski crossover SX4 S-Cross, koji ima puno zajedničkih tehnoloških komponenti s megapopularnim SUV-om Vitarom na našem tržištu. Međutim, SX4 S-Cross je tipični obiteljski crossover, koji nudi veću udobnost i više prostora u unutrašnjosti, kao i u prtljažniku.
SX4 S-Cross raspolaže s jednakim adutima s kakvim se predstavio 2016. godine, prigodom redizajna druge generacije. Tada je, među ostalim, na prednju armaturu smješten i pregledni središnji zaslon multimedije od 7 inča. I danas oduševljava jednostavnim pristupom funkcijama, a posebno nestvarnom jasnoćom prikaza stražnje kamere.
Slika je iznimno oštra, te je hvalevrijedna pomoć pri manevriranja unatrag na parkiralištu, to više što parkirni senzori nisu dostupni u opremi GL+ kojim je bio opremljen testni crossover. Prtljažnik je i dalje osnovnog obujma 430 litara, koji se sklapanjem stražnjih naslona povećava na 1269 litara.
Važno je naglasiti da su u današnjem SX4 S-Crossu pojedini sigurnosni sustavi i drugi elementi dostupni u serijskoj opremi. To se u prvom redu odnosi na glavna i dnevna svjetla u LED tehnologiji, potom klima automatski uređaj u svim paketima opreme, kao i adaptivni tempomat koji prati promet i štiti od sudara, te nimalo manje bitan automatski sustav kočenja.
Kako bi zadovoljili sve više standarde sigurnosti i udobnosti, kao i sve veće prohtjeve kupaca, svaki novi SX4 S-Cross već i u baznoj opremi još ima: sustav pomoći kretanja na uzbrdici, središnje daljinsko zaključavanje, električno pokretanje prednjih stakala, audiosustav s Bluetooth povezivanjem, limitator brzine, sjedala podesiva po visini te, naravno, ABS, ESP, sedam zračnih jastuka i još puno korisnih "sitnica".
Novi 4-cilindarski motor stare zapremine od 1,4 litre sada ima 95 kW ili 129 KS te 235 Nm okretnog momenta. Istodobno je dobio i 48-voltni električni sklop, koji raspolaže s dodatnih 10 kW ili 13,6 KS, pa SX4 S-Cross sada ima ukupno 143 KS i bitno manju emisiju CO2. Sa smanjenjem CO2 emisije, smanjuje se i potrošnja goriva, jer električni sklop pomaže motoru kad mu je najteže i najpotrebnije, odnosno kod ubrzanja i pretjecanja.
Također, novi motor raspolaže i s puno više okretnog momenta (235 Nm između 2000 i 3000 "điri") pa se dobiva dojam vožnje puno snažnijeg motora, jer električni sklop u svakom trenutku pruža dodatnih 50 Nm svom benzinskom pandanu. Iznenađujuće je učinkovit s obzirom na to da ovdje nije riječ o skupoj klasičnoj hibridnoj tehnologiji s turbobenzincem koja je uparena s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem.
Uz već spomenuti 48-voltni generator koji ima funkciju pomoćnog motora pri snažnijim ubrzanjima, električni sklop čini još litij-ionska baterija od 8 Ah smještena ispod suvozačeva sjedala. Na manju potrošnju utječe i činjenica da čitav hibridni sklop ima tek 15 kilograma pa zbog mild hibridne tehnologije S-Cross nije opterećen masom.
To se osjeća i u vožnji, gdje japanski obiteljski crossover sa svojih 1,2 tone i dalje djeluje lepršavo i poletno. S ovim agregatom uz pomoć mild hibridnog sklopa SX4 S-Cross postiže najveću brzinu od 190 km/h, te od 0 do 100 km/h ubrzava za 10,2 sekunde. Struja olakšava kretanje s mjesta, no bitno pomaže i kod međuubrzanja, posebno u niskim "đirima". Električni sklop tada se udružuje s turbinom i nudi ravnomjerno ubrzanje.
Testni model s 1,4-litrenim 4-cilindarskim turbobenzincem i blagim hibridnim sklopom, ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i pogonom na prednje kotače, te paketom opreme GL+ košta 19.715 eura. Dodatna oprema je jedino metalik boja pa je cijena testnog obiteljskog crossovera 20.105 eura.
SADRŽAJ OMOGUĆIO ATT SPLIT