stdClass Object ( [id] => 1208749 [title] => ‘Moramo pomiriti koncept nacionalnog festivala s promocijom europskog filma i staviti naglasak na širu regiju‘: Pavo Marinković, umjetnički ravnatelj Pule, uoči 69. izdanja [alias] => moramo-pomiriti-koncept-nacionalnog-festivala-s-promocijom-europskog-filma-i-staviti-naglasak-na-siru-regiju-pavo-marinkovic-umjetnicki-ravnatelj-pule-uoci-69-izdanja [catid] => 286 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Drugu godinu zaredom poznati hrvatski redatelj Pavo Marinković ("Ljubavni život domobrana", "Ministarstvo ljubavi") nalazi se u ulozi umjetničkog ravnatelja Pula Film Festivala koji ove godine upriličuje 69. izdanje.

Marinković nam je prošle godine najavio da bi na ovogodišnjem festivalu, nakon oskudnije koronske godine, mogla biti gužva i bio u pravu. U nacionalnom programu se nalazi deset hrvatskih filmova, četiri više od 2021., a njih pet su premijere ("Šesti autobus", "Nosila je rubac črleni", "Punim plućima", "Illyricvm", "Glava velike ribe"). Bilo bi i devet premijera da se "Baci se na pod" nije premijerno prikazao ma FMFS-u, a "Stric" u Karlovym Varyma, tj. da se "4:2" neće prikazati u Zagrebu par dana prije Pule i da "Divljaci" nisu krenuli u kinodistribuciju u lipnju.

Jeste li zadovoljni brojkom filmova u Nacionalnom programu? Je li brojka mogla biti čak još i veća?

- Brojka je mogla biti još veća, ali je mogla biti i manja. Računali smo na brojku između sedam i devet filmova, a na kraju je ispalo 10, a moglo je biti čak i 13. Naime osim ovih deset, gotovi su i još neki filmovi koji su se odlučili svjetsku premijeru napraviti na jednom od A Festivala pa shodno tome ne otići na Pulu. Film "Stric" pak ne bi igrao kod nas da nije primljen u Karlove Vare. Mi smo reagirali brzo te osigurali hrvatsku premijeru filma. Pulsku publiku nije odveć briga da ima svjetsku premijeru, mislim da su nama glavni cilj hrvatske premijere, ali i bilo koji drugi oblik ekskluzivnosti koji može pomoći promociji.

Zadovoljni brojem premijera hrvatskih filmova?

- Da. Za mene su i "Stric", pa i "4:2" za kojeg nismo znali da će imati zagrebačku premijeru prije pulske, posve novi filmovi. Ekskluzivnost "Baci se na pod" ponešto je manja kao i u slučaju "Divljaka". Jedini malo stariji film je "Zbornica", ali toliko je nahvaljen da mislimo da će izazvati dovoljno znatiželje i donijeti dašak ekskluzivnosti kakve su svojedobno imale projekcije međunarodno nagrađenih filmova koji su nakon distribucije došli u Pulu (poput recimo "Ne gledaj mi u pijat"). Bilo bi idealno kada bismo imali sve svjetske premijere hrvatskih filmova, ali to nije moguće. Naime, svaki producent zna ili barem misli da zna što je najbolje za njegov film. Ne želim da se Pula postavlja monopolistički, ali s druge strane moramo imati potpunu slobodu procjene onoga što je za festival dobro, a što nije.

Koliko vama osobno, a i festivalu, smeta da hrvatski filmovi krenu u kina netom prije Pule?

- Nije mi drago, ali situacija nije jednostavna ni producentima. Neki su čekali predugo s međunarodnom premijerom, kako nisu stizali pozivi sa stranih festivala, budu stisnuti s rokovima prema HRT-u, prema distributerima i prikazivačima. Njima je prioritet njihov film, a ne Pulski festival. Naravno da bi mi bilo draže da su i "Divljaci" i "Baci se na pod" imali svoje premijere u Puli, ali oba su filma imala svoje razloge zašto nije tako i ja ih uvažavam. Većini gledatelja to nije odveć važno, a vjerujem da će "Divljaci" ionako napuniti arenu jer se radi o atraktivnom filmu za široku publiku. A strani će gosti, osim što im je vjerojatni prioritet sekcija "Hrvatski filmovi u nastanku", biti zainteresirani za skoro sve filmove, jer od 10 hrvatskih filmova u programu, "Stric" je najsvježiji uspjeh iz Karlovih Vara, a osam filmova traži mjesto za svoju međunarodnu premijeru i tu pulski gosti mogu biti od velike koristi. Naravno, ukoliko im se filmovi svide.

A kad dožive premijeru na nekom drugom domaćem festivalu?

- Mislite na film "Baci se na pod" i njihovu uspješnu svjetsku premijeru na Festivalu mediteranskog filma u Splitu. Njima je u tom trenutku to bila bolja opcija. Promociju su obavili vrlo dobro. A Pulski festival se mora potruditi da bude bolji, pa da ga onda producenti uključe kao ključni dio svoje promocije. Osim hrvatskih premijera, neke izuzetno potentne manjinske koprodukcije su uočile da Pula ima potencijala za promociju, lani "Južni vjetar 2", a ove godine "Ljeto kad sam naučila letjeti" koji je zbog Pule odgodio svoju hrvatsku premijeru. Austrijski Diagonale (njihov nacionalni festival) nema mnogo svjetskih premijera, ali obzirom da se događa nakon Berlinalea (gdje obično završe najbolji austrijski filmovi), ima dosta austrijskih premijera te je prikazivanje na Diagonaleu, u tom smislu odskočna daska za nacionalnu promociju. To i mi, koliko god budemo mogli, moramo čim više vratiti u Pulu.

---

image
Srdjan Vrancic/Cropix
---

Kako komentirate da se dogodila promjena tog tipa još i prije početka vašeg mandata, u smislu da više ne čekaju svi hrvatsku filmaši premijeru svoga filma na Puli?

- Velika promjena se dogodila nakon 2000. kad je postalo jasno da brojke u kinima nisu dobre, pa je onda jedino mjerilo uspjeha upravo uspjeh na stranom festivalu koji onda automatski dobiva prioritet. Međutim to se s Pulom ne mora kositi, a to znam i iz vlastitog iskustva. Svoje sam filmove premijerno davao u Pulu, a poslije su imali lijepi festivalski život, a neki su bili i na A Festivalima. Ono što nije bilo dobro jest da nam Pula u smislu međunarodnog plasmana nije pomogla. Ključna je razlika da mi stvarno pokušavamo pomoći, ali takve stvari se ne mijenjaju preko noći. Siguran sam da će mnogi filmaši vremenom uvidjeti da im Pula uopće nije loša opcija. Isto tako, trenutno je konkurencija na festivalima ogromna; upravo zbog toga što su mnogi filmovi čekali da pandemija završi, a snimljeno je i dosta novih filmova, tako da i festivali i "sales" agenti uistinu mogu birati. Situacija za domaće filmaše koji trenutno pokušavaju plasirati svoj film na međunarodno tržište izuzetno je teška. Zato je uspjeh "Strica" u Karlovym Varyma značajan, kao i izbor Lerotićevog filma (kojeg ćemo valjda prikazati sljedeće godine) u Locarno.

Koliko vam pomaže, ili možda odmaže, voditi Pulu kao netko tko je i sam filmaš?

- Pomaže mi jer se mogu identificirati s redateljima, i mislim da znam što bih napravio na njihovom mjestu. A koji puta možda i mogu pomoći.

U kakvom ste odnosu s filmašima čije filmove prikazujete na Puli?

- Teško je sa svima biti dobar, ali nije mi cilj nikome naštetiti. Otvoren sam i direktan.

Svaki filmaš inzistira da mu film bude u "Areni", i to u elitnom terminu u 21.30 sati, a ne u kinu "Valli" ili, pak, u "Areni" u 23.45. Kako izlazite na kraj s tempiranjem filmova i prohtjevima filmaša?

- Ja uporno ponavljam da je u pravilu (postoje iznimke) drugi termin u Areni vrlo loš za hrvatske filmove. Međutim, filmaši očito svaki termin koji nije prvi termin u areni doživljavaju kao poniženje, a drugi termin u areni je onda valjda manje poniženje od projekcije u kinu. Po meni, te premise su pogrešne i uglavnom se radi o problemima taštine. Moj estetski izbor je uvrštavanje filma u natjecateljski program, a ne mjesto njegova prikazivanja. Neki veliki filmovi bili su izviždani u areni, Mimica je želio u Arenu, a nije se uvijek dobro proveo, Radić je znao da mu filmovi bolje funkcioniraju u manjim prostorima, a Ogresta je inzistirao da mu film "Projekcije" igraju u kinu, a ne u Areni. Za samo jedan od četiri filma koji će biti prikazani na drugoj projekciji u areni, onoj kasnijoj, sam siguran da je arena bolje mjesto prikazivanja od kina. Ali, zbog inzistiranja autora, popustio sam, te će svi hrvatski filmovi biti prikazani u areni. No, dugoročno rješenje trebaju biti ranovečernje gala projekcije u kinu "Valli". Ove godine tamo ćemo na crvenom tepihu ugostiti i oskarovca i mladu pobjednicu Berlina te još par hrvatskih premijera. Njih ne smeta što su u kinu. Sljedeće godine će biti petnaestak hrvatskih filmova. I još poneka atraktivna manjinska koprodukcija. Što ćemo onda?

Koji su još veliki izazovi s kojima se susrećete oko organizacije festivala?

- Izazova u organizaciji ima, ali iako ja postavljam glavne programske okvire i odrednice glavna osoba kompletne organizacije je Tanja Miličić, ravnateljica festivala.

Kakav je odjek među pulskom publikom imalo micanje blockbustera iz "Arene"?

- Lani nikakav jer je posjet bio ograničen na 1500 ljudi, a bili smo skoro svaku večer puni. Ove godine situacija je naravno drugačija. Moja je ideja bila prvu projekciju u Areni ojačati jakim europskim naslovom u drugom terminu, ali ove godine smo od toga morali odustati zbog velikog broja hrvatskih filmova i opće želje da svi budu prikazani u areni tako da blockbustere ne bismo imali ni gdje prikazati. Oni su inače vrlo skupi, a mi karte prodajemo samo u Areni. O prikazivanju blockbustera na svakom filmskom festivalu, pa makar on bio i festival publike kakva je naša Pula, ne držim puno; dapače to smatram populizmom. Ako hrvatski film bude gledan tako da se publika namami holivudskim spektaklom, to smatram prevarom ili samozavaravanjem. Atraktivni europski film – svakako, ali superherojski blockbuster baš i ne.

---

image
Srdjan Vrancic/Cropix/Cropix
---

Ipak, od srpskih filmova i regionalnih koprodukcija niste odustali...

- Kao prvo, te filmove plaćaju i hrvatski porezni obveznici. Već ih zato treba prikazati. S druge strane, neke od tih filmova pulska publika uistinu voli. A neki od tih filmaša isto tako su vjerni festivalu, vole festival i Pula im je važna. Koliko god se ja trudio i imao uspjeha u uspostavljanju odnosa s Talijanima i Austrijancima, srpski, ali i drugi filmaši s prostora bivše države uvijek će imati poseban odnos s festivalom i od toga ne valja bježati, dapače. Od tega treba napraviti obostrani benefit.

"Južni vjetar 2" je nakon premijere u Puli postao megahit i u hrvatskim, ne samo matičnim srpskim kinima. Pogledalo ga je preko 100 tisuća gledatelja kod nas. S druge strane, od Pule 2021. do Pule 2022. najveći hrvatski film broji niti 20.000 gledatelja. Kako gledate na to?

- Onako kako i vi. Tužan sam što hrvatski film nema bolju gledanost. A sretan sam što Pula godinama dokazuje da i projekcije hrvatskih filmova mogu biti ispunjene. Mislim da problem nije u kvaliteti naših filmova. Problem leži u tome što su naši filmovi, i oni najuspješniji, mahom intimne drame, a često i bez jakog socijalnog momenta, bez većeg društvenog angažmana. A za razliku od srpskih redatelja, naši filmaši rijetko rade žanrovske filmove, pa im onda kada konačno i naprave jedan dobar, publika ne vjeruje. Ili se promocija izvede traljavo. Uspješni europski filmovi na kino blagajnama su ili provokativni i angažirani filmovi koji aktivno propituju stvarnost svog prostora ili pak vrhunski žanrovski eskapizmi. Bacite oko na Međunarodni program Pulskog festivala. A kod nas se ne radi ni jedno ni drugo. Dvije sam godine bio umjetnički savjetnik HAVC-a za dugometražni igrani film i istina je da su najkvalitetnije pripremljeni projekti od kojih su neki pretvoreni u odlične filmove, uglavnom bili lišeni i žanrovskog potencijala, ali i političke provokacije. Na tu temu imat ćemo i redateljski panel u Puli na kojem će govoriti i umjetnički i komercijalno uspješni redatelji Eran Kolirin, Jan P. Matuszynski i Vinko Brešan.

Može li Pula postati ono što želite da postane – jedan od najvećih nacionalnih festivala u Europi?

- Ne može, jer smo premali za to. Ne možemo se mjeriti s Poljskom i Španjolskom. Onog trenutka kad pomislimo da je Pula isključivo festival nacionalnog filma, ubili smo festival, i pretvorili ga u provincijalnu feštu bez stranih gostiju i s filmovima koji u Pulu zapravo ne žele. Ne možemo postati najveći nacionalni festival jer smo premala kinematografija. Ali, Pula ima svoje adute. Ono što moramo je pomiriti koncept nacionalnog festivala s promocijom europskog filma te stvoriti naglasak na širu regiju. Mi stalno moramo tražiti europska partnerstva da bismo bili uspješniji. I naravno, uz ponešto povećani budžet. On je možda i veći od ostalih hrvatskih filmskih festivala, ali je vrlo malen kad se usporedi s bitnijim stranim festivalima. Pulska otvorena kina (Arena, Kaštel, Umbrela) nisu jeftina, a cijene smještaja su otišle u nebo. Sve je poskupilo, a s budžetom su nam ruke vezane.

Što mislite da još možete poboljšati?

- Mnogo toga bi se moglo poboljšati. Mogle bi se afirmirati gala projekcije u kinu, osigurati da i druge projekcije u areni budu bolje popunjene te neprestano stvarati kulturnu mrežu koja bi mogla pomoći hrvatskim filmovima. Što bi značio veći broj međunarodnih gostiju i još više boljih filmova i industrijskih događaja. Festivalu bi trebalo i više mladih ljudi. Trebalo bi i prigušiti napadaje taštine i prorijediti radioaktivne oblake koji se uporno svake godine pojavljuju na festivalu; trebalo bi popraviti atmosferu i, naravno, povećati budžet jer su u datim gabaritima bitne promjene teško izvodive.

Gdje vidite budućnost Pule i Pulu u budućnosti? Mislite li da bi vam dvogodišnji mandat mogao biti produžen? I biste li prihvatili još jedan mandat?

- Dvije godine je kratak period da se napravi značajni zaokret. O eventualnom novom mandatu još je rano za govoriti, a posebno ne u novinama. Vidjet ćemo.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => VELIKI RAZGOVOR [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) ) [extra_fields_search] => VELIKI RAZGOVOR 2 0 12810 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2022-07-12 07:55:38 [created_by] => 3175 [created_by_alias] => Marko Njegić [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2022-07-16 14:31:20 [modified_by] => 3175 [publish_up] => 2022-07-14 13:25:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 137 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 286 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz svijeta filma i televizije. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, kultura, film, tv [secure] => 0 [page_title] => Film & TV [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2022\/07\/12\/22719426.jpg","\/images\/slike\/2022\/07\/12\/18507188.jpg","\/images\/slike\/2022\/07\/12\/22725510.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["","Srdjan Vrancic\/Cropix","Srdjan Vrancic\/Cropix\/Cropix"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1280x960","hd_22719426_1920.jpg":"1920x1080","k_22719426_1280.jpg":"1280x1280","k_22719426_1024.jpg":"1024x1024","k_22719426_640.jpg":"640x640","k_22719426_480.jpg":"480x480","k_22719426_340.jpg":"340x340","k_22719426_220.jpg":"220x220","o_22719426_1280.jpg":"1280x960","o_22719426_1024.jpg":"1024x768","o_22719426_640.jpg":"640x480","o_22719426_480.jpg":"480x360","o_22719426_340.jpg":"340x255","o_22719426_220.jpg":"220x165","h_22719426_1280.jpg":"1280x854","h_22719426_1024.jpg":"1024x683","h_22719426_640.jpg":"640x427","h_22719426_480.jpg":"480x320","h_22719426_340.jpg":"340x227","h_22719426_220.jpg":"220x147","pp_22719426_1280.jpg":"1280x1628","pp_22719426_1024.jpg":"1024x1303","pp_22719426_640.jpg":"640x814","pp_22719426_480.jpg":"480x611","pp_22719426_340.jpg":"340x432","pp_22719426_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1279","hd_18507188_1920.jpg":"1920x1080","k_18507188_1280.jpg":"1280x1280","k_18507188_1024.jpg":"1024x1024","k_18507188_640.jpg":"640x640","k_18507188_480.jpg":"480x480","k_18507188_340.jpg":"340x340","k_18507188_220.jpg":"220x220","o_18507188_1280.jpg":"1280x852","o_18507188_1024.jpg":"1024x682","o_18507188_640.jpg":"640x426","o_18507188_480.jpg":"480x319","o_18507188_340.jpg":"340x226","o_18507188_220.jpg":"220x146","h_18507188_1280.jpg":"1280x854","h_18507188_1024.jpg":"1024x683","h_18507188_640.jpg":"640x427","h_18507188_480.jpg":"480x320","h_18507188_340.jpg":"340x227","h_18507188_220.jpg":"220x147","pp_18507188_1280.jpg":"1280x1628","pp_18507188_1024.jpg":"1024x1303","pp_18507188_640.jpg":"640x814","pp_18507188_480.jpg":"480x611","pp_18507188_340.jpg":"340x432","pp_18507188_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1280","hd_22725510_1920.jpg":"1920x1080","k_22725510_1280.jpg":"1280x1280","k_22725510_1024.jpg":"1024x1024","k_22725510_640.jpg":"640x640","k_22725510_480.jpg":"480x480","k_22725510_340.jpg":"340x340","k_22725510_220.jpg":"220x220","o_22725510_1280.jpg":"1280x853","o_22725510_1024.jpg":"1024x682","o_22725510_640.jpg":"640x426","o_22725510_480.jpg":"480x320","o_22725510_340.jpg":"340x226","o_22725510_220.jpg":"220x146","h_22725510_1280.jpg":"1280x854","h_22725510_1024.jpg":"1024x683","h_22725510_640.jpg":"640x427","h_22725510_480.jpg":"480x320","h_22725510_340.jpg":"340x227","h_22725510_220.jpg":"220x147","pp_22725510_1280.jpg":"1280x1628","pp_22725510_1024.jpg":"1024x1303","pp_22725510_640.jpg":"640x814","pp_22725510_480.jpg":"480x611","pp_22725510_340.jpg":"340x432","pp_22725510_220.jpg":"220x280"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 204 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 286 [name] => Film & TV [alias] => film-tv [description] => [parent] => 256 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"256","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 1 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 18 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 15300247 Threads: 1 Questions: 3180323296 Slow queries: 7133011 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 235576653 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 45 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => JDatabaseQueryMysqli Object ( [offset:protected] => 0 [limit:protected] => 0 [db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object *RECURSION* [sql:protected] => [type:protected] => select [element:protected] => [select:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => SELECT [elements:protected] => Array ( [0] => category.* [1] => IF(ISNULL(container.catid),false,true) AS container [2] => container.name AS container_name [3] => SEFURL_cr.menuItemID AS sefurl_belonging_menu_item ) [glue:protected] => , ) [delete:protected] => [update:protected] => [insert:protected] => [from:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => FROM [elements:protected] => Array ( [0] => `#__ocm_categories` AS `category` ) [glue:protected] => , ) [join:protected] => Array ( [0] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_containers AS container ON category.id = container.catid ) [glue:protected] => , ) [1] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_sefurl_category_menu_relation AS SEFURL_cr ON category.id = SEFURL_cr.categoryID ) [glue:protected] => , ) ) [set:protected] => [where:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => WHERE [elements:protected] => Array ( [0] => `category`.`id` = '240' ) [glue:protected] => AND ) [group:protected] => [having:protected] => [columns:protected] => [values:protected] => [order:protected] => [autoIncrementField:protected] => [call:protected] => [exec:protected] => [union:protected] => [unionAll:protected] => [selectRowNumber:protected] => ) [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura/film-tv ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 286 [name] => Film & TV [alias] => film-tv [parent] => 256 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /kultura/film-tv ) ) [link] => /kultura/film-tv/moramo-pomiriti-koncept-nacionalnog-festivala-s-promocijom-europskog-filma-i-staviti-naglasak-na-siru-regiju-pavo-marinkovic-umjetnicki-ravnatelj-pule-uoci-69-izdanja-1208749 [printLink] => /kultura/film-tv/moramo-pomiriti-koncept-nacionalnog-festivala-s-promocijom-europskog-filma-i-staviti-naglasak-na-siru-regiju-pavo-marinkovic-umjetnicki-ravnatelj-pule-uoci-69-izdanja-1208749?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 222767 [name] => PULAFILMFESTIVAL [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => pulafilmfestival [link] => /tag/pulafilmfestival ) [1] => stdClass Object ( [id] => 265734 [name] => pavo marinković [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => pavo-marinkovic [link] => /tag/pavo-marinkovic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => VELIKI RAZGOVOR [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [contains_infographic] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [Withoutads] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [Photo_gallery] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [promo] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [contains_video] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [exclude_comments] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [open_link_in_new_window] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [horizontal_crop_of_the_main_photo] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [no_index] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [no_cache] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [dont_show_on_the_front_page] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [related_on_bottom] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [live_button] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [instant_articles] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [s_preporucuje] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [s_voli] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [layout_with_three_photos] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [gallery_in_the_article] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [required_views] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [fullhd_image] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [paid_article] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => ‘Moramo pomiriti koncept nacionalnog festivala s promocijom europskog filma i staviti naglasak na širu regiju‘: Pavo Marinković, umjetnički ravnatelj Pule, uoči 69. izdanja [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3175 [name] => Marko Njegić [username] => marko-njegi [email] => marko-njegi@sd.hr [password] => $2y$10$InymkgzsoQ8yBIABvfFbSu.rpTzqylffc4TDDFaRUJ8zdZUOeS5dS [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/marko-njegic-3175 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1693 [gender] => m [description] => [image] => 1693.png [url] => [group] => 4 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/authors/1693.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/07/12/22719426.jpg [galleryCount] => 3 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/07/12/22719426.jpg [title] => ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/07/12/18507188.jpg [title] => Srdjan Vrancic/Cropix ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/07/12/22725510.jpg [title] => Srdjan Vrancic/Cropix/Cropix ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Drugu godinu zaredom poznati hrvatski redatelj Pavo Marinković ("Ljubavni život domobrana", "Ministarstvo ljubavi") nalazi se u ulozi umjetničkog ravnatelja Pula Film Festivala koji ove godine upriličuje 69. izdanje.

Marinković nam je prošle godine najavio da bi na ovogodišnjem festivalu, nakon oskudnije koronske godine, mogla biti gužva i bio u pravu. U nacionalnom programu se nalazi deset hrvatskih filmova, četiri više od 2021., a njih pet su premijere ("Šesti autobus", "Nosila je rubac črleni", "Punim plućima", "Illyricvm", "Glava velike ribe"). Bilo bi i devet premijera da se "Baci se na pod" nije premijerno prikazao ma FMFS-u, a "Stric" u Karlovym Varyma, tj. da se "4:2" neće prikazati u Zagrebu par dana prije Pule i da "Divljaci" nisu krenuli u kinodistribuciju u lipnju.

Jeste li zadovoljni brojkom filmova u Nacionalnom programu? Je li brojka mogla biti čak još i veća?

- Brojka je mogla biti još veća, ali je mogla biti i manja. Računali smo na brojku između sedam i devet filmova, a na kraju je ispalo 10, a moglo je biti čak i 13. Naime osim ovih deset, gotovi su i još neki filmovi koji su se odlučili svjetsku premijeru napraviti na jednom od A Festivala pa shodno tome ne otići na Pulu. Film "Stric" pak ne bi igrao kod nas da nije primljen u Karlove Vare. Mi smo reagirali brzo te osigurali hrvatsku premijeru filma. Pulsku publiku nije odveć briga da ima svjetsku premijeru, mislim da su nama glavni cilj hrvatske premijere, ali i bilo koji drugi oblik ekskluzivnosti koji može pomoći promociji.

Zadovoljni brojem premijera hrvatskih filmova?

- Da. Za mene su i "Stric", pa i "4:2" za kojeg nismo znali da će imati zagrebačku premijeru prije pulske, posve novi filmovi. Ekskluzivnost "Baci se na pod" ponešto je manja kao i u slučaju "Divljaka". Jedini malo stariji film je "Zbornica", ali toliko je nahvaljen da mislimo da će izazvati dovoljno znatiželje i donijeti dašak ekskluzivnosti kakve su svojedobno imale projekcije međunarodno nagrađenih filmova koji su nakon distribucije došli u Pulu (poput recimo "Ne gledaj mi u pijat"). Bilo bi idealno kada bismo imali sve svjetske premijere hrvatskih filmova, ali to nije moguće. Naime, svaki producent zna ili barem misli da zna što je najbolje za njegov film. Ne želim da se Pula postavlja monopolistički, ali s druge strane moramo imati potpunu slobodu procjene onoga što je za festival dobro, a što nije.

Koliko vama osobno, a i festivalu, smeta da hrvatski filmovi krenu u kina netom prije Pule?

- Nije mi drago, ali situacija nije jednostavna ni producentima. Neki su čekali predugo s međunarodnom premijerom, kako nisu stizali pozivi sa stranih festivala, budu stisnuti s rokovima prema HRT-u, prema distributerima i prikazivačima. Njima je prioritet njihov film, a ne Pulski festival. Naravno da bi mi bilo draže da su i "Divljaci" i "Baci se na pod" imali svoje premijere u Puli, ali oba su filma imala svoje razloge zašto nije tako i ja ih uvažavam. Većini gledatelja to nije odveć važno, a vjerujem da će "Divljaci" ionako napuniti arenu jer se radi o atraktivnom filmu za široku publiku. A strani će gosti, osim što im je vjerojatni prioritet sekcija "Hrvatski filmovi u nastanku", biti zainteresirani za skoro sve filmove, jer od 10 hrvatskih filmova u programu, "Stric" je najsvježiji uspjeh iz Karlovih Vara, a osam filmova traži mjesto za svoju međunarodnu premijeru i tu pulski gosti mogu biti od velike koristi. Naravno, ukoliko im se filmovi svide.

A kad dožive premijeru na nekom drugom domaćem festivalu?

- Mislite na film "Baci se na pod" i njihovu uspješnu svjetsku premijeru na Festivalu mediteranskog filma u Splitu. Njima je u tom trenutku to bila bolja opcija. Promociju su obavili vrlo dobro. A Pulski festival se mora potruditi da bude bolji, pa da ga onda producenti uključe kao ključni dio svoje promocije. Osim hrvatskih premijera, neke izuzetno potentne manjinske koprodukcije su uočile da Pula ima potencijala za promociju, lani "Južni vjetar 2", a ove godine "Ljeto kad sam naučila letjeti" koji je zbog Pule odgodio svoju hrvatsku premijeru. Austrijski Diagonale (njihov nacionalni festival) nema mnogo svjetskih premijera, ali obzirom da se događa nakon Berlinalea (gdje obično završe najbolji austrijski filmovi), ima dosta austrijskih premijera te je prikazivanje na Diagonaleu, u tom smislu odskočna daska za nacionalnu promociju. To i mi, koliko god budemo mogli, moramo čim više vratiti u Pulu.

---

image
Srdjan Vrancic/Cropix
---

Kako komentirate da se dogodila promjena tog tipa još i prije početka vašeg mandata, u smislu da više ne čekaju svi hrvatsku filmaši premijeru svoga filma na Puli?

- Velika promjena se dogodila nakon 2000. kad je postalo jasno da brojke u kinima nisu dobre, pa je onda jedino mjerilo uspjeha upravo uspjeh na stranom festivalu koji onda automatski dobiva prioritet. Međutim to se s Pulom ne mora kositi, a to znam i iz vlastitog iskustva. Svoje sam filmove premijerno davao u Pulu, a poslije su imali lijepi festivalski život, a neki su bili i na A Festivalima. Ono što nije bilo dobro jest da nam Pula u smislu međunarodnog plasmana nije pomogla. Ključna je razlika da mi stvarno pokušavamo pomoći, ali takve stvari se ne mijenjaju preko noći. Siguran sam da će mnogi filmaši vremenom uvidjeti da im Pula uopće nije loša opcija. Isto tako, trenutno je konkurencija na festivalima ogromna; upravo zbog toga što su mnogi filmovi čekali da pandemija završi, a snimljeno je i dosta novih filmova, tako da i festivali i "sales" agenti uistinu mogu birati. Situacija za domaće filmaše koji trenutno pokušavaju plasirati svoj film na međunarodno tržište izuzetno je teška. Zato je uspjeh "Strica" u Karlovym Varyma značajan, kao i izbor Lerotićevog filma (kojeg ćemo valjda prikazati sljedeće godine) u Locarno.

Koliko vam pomaže, ili možda odmaže, voditi Pulu kao netko tko je i sam filmaš?

- Pomaže mi jer se mogu identificirati s redateljima, i mislim da znam što bih napravio na njihovom mjestu. A koji puta možda i mogu pomoći.

U kakvom ste odnosu s filmašima čije filmove prikazujete na Puli?

- Teško je sa svima biti dobar, ali nije mi cilj nikome naštetiti. Otvoren sam i direktan.

Svaki filmaš inzistira da mu film bude u "Areni", i to u elitnom terminu u 21.30 sati, a ne u kinu "Valli" ili, pak, u "Areni" u 23.45. Kako izlazite na kraj s tempiranjem filmova i prohtjevima filmaša?

- Ja uporno ponavljam da je u pravilu (postoje iznimke) drugi termin u Areni vrlo loš za hrvatske filmove. Međutim, filmaši očito svaki termin koji nije prvi termin u areni doživljavaju kao poniženje, a drugi termin u areni je onda valjda manje poniženje od projekcije u kinu. Po meni, te premise su pogrešne i uglavnom se radi o problemima taštine. Moj estetski izbor je uvrštavanje filma u natjecateljski program, a ne mjesto njegova prikazivanja. Neki veliki filmovi bili su izviždani u areni, Mimica je želio u Arenu, a nije se uvijek dobro proveo, Radić je znao da mu filmovi bolje funkcioniraju u manjim prostorima, a Ogresta je inzistirao da mu film "Projekcije" igraju u kinu, a ne u Areni. Za samo jedan od četiri filma koji će biti prikazani na drugoj projekciji u areni, onoj kasnijoj, sam siguran da je arena bolje mjesto prikazivanja od kina. Ali, zbog inzistiranja autora, popustio sam, te će svi hrvatski filmovi biti prikazani u areni. No, dugoročno rješenje trebaju biti ranovečernje gala projekcije u kinu "Valli". Ove godine tamo ćemo na crvenom tepihu ugostiti i oskarovca i mladu pobjednicu Berlina te još par hrvatskih premijera. Njih ne smeta što su u kinu. Sljedeće godine će biti petnaestak hrvatskih filmova. I još poneka atraktivna manjinska koprodukcija. Što ćemo onda?

Koji su još veliki izazovi s kojima se susrećete oko organizacije festivala?

- Izazova u organizaciji ima, ali iako ja postavljam glavne programske okvire i odrednice glavna osoba kompletne organizacije je Tanja Miličić, ravnateljica festivala.

Kakav je odjek među pulskom publikom imalo micanje blockbustera iz "Arene"?

- Lani nikakav jer je posjet bio ograničen na 1500 ljudi, a bili smo skoro svaku večer puni. Ove godine situacija je naravno drugačija. Moja je ideja bila prvu projekciju u Areni ojačati jakim europskim naslovom u drugom terminu, ali ove godine smo od toga morali odustati zbog velikog broja hrvatskih filmova i opće želje da svi budu prikazani u areni tako da blockbustere ne bismo imali ni gdje prikazati. Oni su inače vrlo skupi, a mi karte prodajemo samo u Areni. O prikazivanju blockbustera na svakom filmskom festivalu, pa makar on bio i festival publike kakva je naša Pula, ne držim puno; dapače to smatram populizmom. Ako hrvatski film bude gledan tako da se publika namami holivudskim spektaklom, to smatram prevarom ili samozavaravanjem. Atraktivni europski film – svakako, ali superherojski blockbuster baš i ne.

---

image
Srdjan Vrancic/Cropix/Cropix
---

Ipak, od srpskih filmova i regionalnih koprodukcija niste odustali...

- Kao prvo, te filmove plaćaju i hrvatski porezni obveznici. Već ih zato treba prikazati. S druge strane, neke od tih filmova pulska publika uistinu voli. A neki od tih filmaša isto tako su vjerni festivalu, vole festival i Pula im je važna. Koliko god se ja trudio i imao uspjeha u uspostavljanju odnosa s Talijanima i Austrijancima, srpski, ali i drugi filmaši s prostora bivše države uvijek će imati poseban odnos s festivalom i od toga ne valja bježati, dapače. Od tega treba napraviti obostrani benefit.

"Južni vjetar 2" je nakon premijere u Puli postao megahit i u hrvatskim, ne samo matičnim srpskim kinima. Pogledalo ga je preko 100 tisuća gledatelja kod nas. S druge strane, od Pule 2021. do Pule 2022. najveći hrvatski film broji niti 20.000 gledatelja. Kako gledate na to?

- Onako kako i vi. Tužan sam što hrvatski film nema bolju gledanost. A sretan sam što Pula godinama dokazuje da i projekcije hrvatskih filmova mogu biti ispunjene. Mislim da problem nije u kvaliteti naših filmova. Problem leži u tome što su naši filmovi, i oni najuspješniji, mahom intimne drame, a često i bez jakog socijalnog momenta, bez većeg društvenog angažmana. A za razliku od srpskih redatelja, naši filmaši rijetko rade žanrovske filmove, pa im onda kada konačno i naprave jedan dobar, publika ne vjeruje. Ili se promocija izvede traljavo. Uspješni europski filmovi na kino blagajnama su ili provokativni i angažirani filmovi koji aktivno propituju stvarnost svog prostora ili pak vrhunski žanrovski eskapizmi. Bacite oko na Međunarodni program Pulskog festivala. A kod nas se ne radi ni jedno ni drugo. Dvije sam godine bio umjetnički savjetnik HAVC-a za dugometražni igrani film i istina je da su najkvalitetnije pripremljeni projekti od kojih su neki pretvoreni u odlične filmove, uglavnom bili lišeni i žanrovskog potencijala, ali i političke provokacije. Na tu temu imat ćemo i redateljski panel u Puli na kojem će govoriti i umjetnički i komercijalno uspješni redatelji Eran Kolirin, Jan P. Matuszynski i Vinko Brešan.

Može li Pula postati ono što želite da postane – jedan od najvećih nacionalnih festivala u Europi?

- Ne može, jer smo premali za to. Ne možemo se mjeriti s Poljskom i Španjolskom. Onog trenutka kad pomislimo da je Pula isključivo festival nacionalnog filma, ubili smo festival, i pretvorili ga u provincijalnu feštu bez stranih gostiju i s filmovima koji u Pulu zapravo ne žele. Ne možemo postati najveći nacionalni festival jer smo premala kinematografija. Ali, Pula ima svoje adute. Ono što moramo je pomiriti koncept nacionalnog festivala s promocijom europskog filma te stvoriti naglasak na širu regiju. Mi stalno moramo tražiti europska partnerstva da bismo bili uspješniji. I naravno, uz ponešto povećani budžet. On je možda i veći od ostalih hrvatskih filmskih festivala, ali je vrlo malen kad se usporedi s bitnijim stranim festivalima. Pulska otvorena kina (Arena, Kaštel, Umbrela) nisu jeftina, a cijene smještaja su otišle u nebo. Sve je poskupilo, a s budžetom su nam ruke vezane.

Što mislite da još možete poboljšati?

- Mnogo toga bi se moglo poboljšati. Mogle bi se afirmirati gala projekcije u kinu, osigurati da i druge projekcije u areni budu bolje popunjene te neprestano stvarati kulturnu mrežu koja bi mogla pomoći hrvatskim filmovima. Što bi značio veći broj međunarodnih gostiju i još više boljih filmova i industrijskih događaja. Festivalu bi trebalo i više mladih ljudi. Trebalo bi i prigušiti napadaje taštine i prorijediti radioaktivne oblake koji se uporno svake godine pojavljuju na festivalu; trebalo bi popraviti atmosferu i, naravno, povećati budžet jer su u datim gabaritima bitne promjene teško izvodive.

Gdje vidite budućnost Pule i Pulu u budućnosti? Mislite li da bi vam dvogodišnji mandat mogao biti produžen? I biste li prihvatili još jedan mandat?

- Dvije godine je kratak period da se napravi značajni zaokret. O eventualnom novom mandatu još je rano za govoriti, a posebno ne u novinama. Vidjet ćemo.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
Srdjan Vrancic/Cropix Srdjan Vrancic/Cropix/Cropix

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/film-tv/moramo-pomiriti-koncept-nacionalnog-festivala-s-promocijom-europskog-filma-i-staviti-naglasak-na-siru-regiju-pavo-marinkovic-umjetnicki-ravnatelj-pule-uoci-69-izdanja-1208749 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=1a0d1a4c437e2c91c057203fe4b2e470086ee51d [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=%E2%80%98Moramo+pomiriti+koncept+nacionalnog+festivala+s+promocijom+europskog+filma+i+staviti+naglasak+na+%C5%A1iru+regiju%E2%80%98%3A+Pavo+Marinkovi%C4%87%2C+umjetni%C4%8Dki+ravnatelj+Pule%2C+uo%C4%8Di+69.+izdanja&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Ffilm-tv%2Fmoramo-pomiriti-koncept-nacionalnog-festivala-s-promocijom-europskog-filma-i-staviti-naglasak-na-siru-regiju-pavo-marinkovic-umjetnicki-ravnatelj-pule-uoci-69-izdanja-1208749 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Ffilm-tv%2Fmoramo-pomiriti-koncept-nacionalnog-festivala-s-promocijom-europskog-filma-i-staviti-naglasak-na-siru-regiju-pavo-marinkovic-umjetnicki-ravnatelj-pule-uoci-69-izdanja-1208749 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => VELIKI RAZGOVOR [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) )
StoryEditorOCM
Film & TVVELIKI RAZGOVOR

‘Moramo pomiriti koncept nacionalnog festivala s promocijom europskog filma i staviti naglasak na širu regiju‘: Pavo Marinković, umjetnički ravnatelj Pule, uoči 69. izdanja

Piše Marko Njegić
14. srpnja 2022. - 15:25

Drugu godinu zaredom poznati hrvatski redatelj Pavo Marinković ("Ljubavni život domobrana", "Ministarstvo ljubavi") nalazi se u ulozi umjetničkog ravnatelja Pula Film Festivala koji ove godine upriličuje 69. izdanje.

Marinković nam je prošle godine najavio da bi na ovogodišnjem festivalu, nakon oskudnije koronske godine, mogla biti gužva i bio u pravu. U nacionalnom programu se nalazi deset hrvatskih filmova, četiri više od 2021., a njih pet su premijere ("Šesti autobus", "Nosila je rubac črleni", "Punim plućima", "Illyricvm", "Glava velike ribe"). Bilo bi i devet premijera da se "Baci se na pod" nije premijerno prikazao ma FMFS-u, a "Stric" u Karlovym Varyma, tj. da se "4:2" neće prikazati u Zagrebu par dana prije Pule i da "Divljaci" nisu krenuli u kinodistribuciju u lipn...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. svibanj 2024 13:15