stdClass Object ( [id] => 567140 [title] => Arsen Anton Ostojić vraća se u kina s novim filmom: 'F20' nema ni ustaša ni partizana, ni socijale ni tajkuna, samo ljubav, seks, ples, pucanje, jurcanje [alias] => arsen-anton-ostojic-vraca-se-u-kina-s-novim-filmom-f20-nema-ni-ustasa-ni-partizana-ni-socijale-ni-tajkuna-samo-ljubav-seks-ples-pucanje-jurcanje [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Novi film redatelja Arsena Antona Ostojića ("Ta divna splitska noć", "Ničiji sin"), njegov prvi nakon "Haliminog puta" iz 2012., bio je najavljen za kinodistribuciju krajem travnja pa najednom nestao s liste otvaranja. Mladenački triler "F20" očekivao se na Puli, ali nije se dočekao. No, pet mjeseci nakon prve kinonajave, "F20" napokon kreće u kina – 27. rujna.

Zašto je toliko trebalo vremena proći da film krene u kina?

- Film je, ustvari, već bio skoro pa gotov i nadali smo se premijeri u travnju, ali najviše iz financijskih razloga, odlučili smo pomaknuti je za pet mjeseci. U tom periodu polako i detaljno smo završavali obradu filma, da sve izgleda što bolje može. Ispalo je na kraju da je dobro što smo pomakli, da izađemo u isto vrijeme kada i video igra SCUM koju koristimo u našem filmu, te prvi singl mladog benda Mr. Albino, s potencijalnim hitom koji su otpjevali u filmu.

Govorite o sada planetarno popularnoj videoigri SCUM?

- Tako je. Prije desetak mjeseci sam vidio što momci iz Gamepires rade i oduševio sam se, te sam ih zamolio za prava da stavimo nekoliko inserata iz njihove videoigre u film. Kako glavni lik u filmu igra video igre trebala nam je što zanimljivija i kvalitetnija igra. Sada, prije dva tjedna, kada su napokon objavili igru, postali su u tom iznimno kratkom vremenu najprodavanija hrvatska videoigra ikada, te su postali i jedna od trenutno najprodavanijih video igara u svijetu. Fascinantno! A za mladi bend Mr. Albino ovo su tek prvi koraci i nadam se  početak uspješne karijere. Poslušajte i tu stvar na YouTube-u, zove se “Seven Days Amongst Your Hair”.

Jeste li iz financijskih razloga preskočili Pulu?

- Kako nismo dobili sredstva od HAVC-a, tako nismo ni smjeli imati javnu projekciju filma, ako bismo se prijavili opet. Stoga smo morali preskočiti Pulski filmski festival. Ali, situacija je još i gora – film je trebao biti prikazan na Puli još prošle godine. Umjetnički ravnatelj Zlatko Vidačković bio je vrlo zadovoljan čak i s prikazanim grubim šnitom, te je stavio film u prestižni termin nedjeljom u 21h. No, ni prošle godine HAVC nije odobrio sredstva za obradu, pa ni tada nismo mogli ići na Pulu. No, sada smo dobili radosnu vijest da je “F20” uvršten u jedan od službenih, natjecateljskih programa festivala ”A” kategorije. Doista se isplatila naša upornost.

Pula je vašim filmovima dosad bila dobra lansirna rampa. Gledate li istim očima na taj festival kao i prije?

- Nažalost, ne. Nažalost više nije bitna za uspjeh filma u kinima, a ni svjetski festivali ne ovise o Puli. Osobno, volim Pulu i volio bih da je to najbolji festival na svijetu, no kada vidite kako vaši kolege koji sjede u žirijima dijele nagrade, onda poželite da tamo nikada niste ni došli.

Pauza između "Haliminog puta" i "F20" prilično je velika – šest godina. Jeste li je ciljano uzeli ili se tako "potrefilo"?

- Tako se potrefilo. Uvijek kažem da se filmovi snimaju novcima i samo novcima. To je razlika filma od većine ostalih umjetnosti. Jedan sam strani film započeo, pa smo morali stati zbog gubitka već odobrenih financija, HAVC je sedam puta zaredom odbijao moje projekte, a i ovaj film, “F20” mogao je i prošle godine gotov, pa bi ta pauza bila kraća.

Je li vam se promijenio filmski ukus u međuvremenu? Još uvijek favorirate dobar američki film pred europskim?

- Ja uvijek favoriziram dobar film, bez obzira odakle dolazi. Ovdje u Europi često ne obraćamo pažnju na značaj jasno i kvalitetno ispričane priče i stvaramo djela za koja unaprijed želimo da su tzv. umjetnička, što bi pokojni, vrlo lucidni Ivo Škrabalo zvao “umjetničarenje”. I na kraju nema ni umjetnosti, a nema ni gledljivog filma, jer je dosadno, nerazumljivo i loše. Amerikanci barem niti ne pokušavaju da u startu rade umjetnost; zato sada i imaju više umjetnički uspješnih filmova od nas Europljana. A o tome da li mi se u međuvremenu promijenio filmski ukus… pa iskreno i nije: i dalje cijenim umijeće pričanja priče, izazivanja emocija kod publike i zanatsku vještinu, dakle sve ono što neki “umjetnici” mrze.

Je li se što promijenilo unutar hrvatskog filma i kinematografije u tih šest godina?

- Osim par časnih izuzetaka, stvaramo filmove koje publika baš i ne gleda. Možda je i sam film, kao vrsta umjetnosti i/ili zabave postao beznačajniji, ovim porastom utjecaja televizije i interneta i svega novog što nam se svake godine servira. Svakako mi hrvatski filmaši nismo mnogo učinili da se tome odupremo. Možda sam stoga i htio napraviti nešto potpuno drugačije, u odnosu na sve što sam do sada radio.

Kako se "F20" uklapa u recentni hrvatski film? Stvara li se neki trend mladenačkog/generacijskog filma računajući vaš i "Za ona dobra stara vremena" Eduarda Galića?

- Nažalost, nisam vidio film kolege Galića, ali u pravilu niti ne pokušavam slijediti trendove, već radim instiktivno. Tako me je i moj instinkt ponukao da napravim film “F20”, temeljen na scenariju Hrvoja Sadarića koji je prije deset godina pobijedio na natječaju za mlade scenariste udruge Ars Septima, između 50 prijavljenih scenarija. Već tada je to bio vrlo mladenački scenarij, bio je drugačiji, donosio je određeni dah svježine koja se dopala povjerenstvu kojim je presjedao naš pokojni doajen Zvonimir Berković. Ako bi se ovaj film uklopio u taj trend mladenačkog, onda sam zadovoljan. Zašto ne biti uspoređivan s “ZG80”, još jednim dobrim generacijskim filmom?

A kako se film uklapa u vaš opus? Film je, najavili ste, "lišen svih tereta hrvatske zbilje", za razliku od vaših prijašnjih?

- Istina, je, u “F20” nema apsolutno ništa politike, ni ustaša ni partizana, ni ove ni one stranke, ni socijale ni tajkuna, samo ljubav, seks, ples, pjevanje, pucanje, jurnjave, krv i videoigre. Ovo je žanrovski film, ovo je psihološki triler koji bi gotovo pa sigurno funkcionirao u bilo kojoj zemlji. Možda se naizgled tematski ne uklapa u moj opus, ali se uklapa potrebom da se jasno ispriča priča, da se naprave atraktivne scene, da se zanatski napravi profesionalan film. U tome smo i uspjeli. Ne želim se ponavljati i ne želim raditi “iste” filmove koji svi podsjećaju jedan na drugoga.

Kako vam je bilo s mladim glumcima gotovo 15 godina nakon "Te divne splitske noći"? Koliko ste još u dosluhu sa svojim mladenačkim godinama?

- Vrlo sam hrabro dao tri glavne uloge troje debitanata od 20 godina. Romina Tonković igra glavnu žensku ulogu i ovo je njena prva filmska uloga; primjetio sam je još u prvom semestru prve godine na Akademiji u Rijeci, u klasi Rade Šerbedžije i Lenke Udovički. Lana Ujević, koja igra njenu najbolju prijateljicu, nikada nigdje prije toga nije glumila. Tek je godinu dana nakon što je film bio snimljen primljena na studij glume zagrebačke Akademiju dramske umjetnosti. A Filip Mayer, koji igra glavnu mušku ulogu, imao je manje, sporedne uloge u dva filma iz “Koko” serijala.

Ipak, ovo mu je prva glavna uloga te i njemu, kao i Romini i Lani, moram odati priznanje na velikoj hrabrosti, da se uhvati u koštac s nečim tako složenim i zahtjevnim kao što je uloga koju je odigrao. Jako me veselilo da sam mogao raditi s njima. Imaju jednu neiskvarenu energiju, posjeduju veliku prirodnost i nadasve jaku želju da naprave što bolje. Da opet radim glumačku podjelu za ovaj film, opet bih ih izabrao. Valjda još i mene drži ta neka mladenačka energija, jer inače kako da opravdan ovu ludost da idem napraviti skupi igrani film bez sudjelovanja HAVC-a ili bilo koje institucije.

Jeste li za potrebe istraživanja posjetili Zrće i zapartijali?

- Moram vam priznati da je Zrće izvrsno. Volim takve situacije i volim takva mjesta. Nakon snimanja sam ostao dan duže, a i sljedeće godine sam se opet vratio na Zrće. Snimali smo u klubu “Noa” gdje su bili vrlo susretljivi. To je stvarno krasan klub. Ti kadrovi doista izgledaju odlično, a noćne snimke iz zraka, dok iz “Noe” svijetle spot reflektori, pretvaraju čitav klub u neku vrstu svemirskog broda. Kao da smo na drugom planetu. Što se mene tiče, jedva čekam da opet odem na Zrće; nažalost, ovo ljeto nisam mogao otići zbog radova u stanu.

Film ste snimili u neovisnoj, privatnoj produkciji. Kako se osjećate kao nezavisnjak? Ima li to svojih prednosti?

- Zajedno sa svojim partnerom Hrvojem Vajićem iz Filmosaurus Rex-a, kao i s još nekoliko koproducenata, prvenstveno GripFilmom, pa Interfilmom i CineCro-om, odvažili smo se snimiti film vlastitim sredstvima. Moram zahvaliti čitavoj ekipi i glumcima koji su radili za znatno smanjene honorare: bez svih njih ovog filma ne bi ni bilo. Na filmu su radili neki od mojih stalnih suradnika, poput snimatelja Slobodana Trninića, skladatelja Mate Matišića, kostimografkinje Branke Tkalčec, montažera Dubravka Slunjskog, pored naših poznatih glumaca Mladena Vulića, Alena Liverića, Alme Price, Ksenije Marinković, Alena Šalinovića, Gorana Grgića.

Pitate za prednosti rada u neovisnoj produkciji; iskreno nema ih u Hrvatskoj. To je bilo iz nužde. Nema nikakve prednosti u tome da vam nedostaju novci i da ne možete nešto snimiti jer to ne možete platiti. Ovo je bilo umijeće da se napravi film koji izgleda bogato za nešto relativno malo novaca. Kažem, relativno, jer se dosta moralo i potrošiti. Ponavljam, film se snima novcima, a dobar se film snima znanjem, iskustvom i talentom. Na svu sreću bilo je dosta talentiranih i iskusnih na setu, pa se to i vidi na ekranu.

U zadnje vrijeme se okušavate i kao producent tuđih filmova ("Neparožderi"). Hoće li producent Ostojić "pojesti" redatelja Ostojića ili nema šanse da se to dogodi?

- Producent Ostojić neće pojesti redatelja Ostojića jer obojica već decenijama dobro koegzistiraju. Svoje kratkometražne filmove u New Yorku sam i producirao. I u “Toj divnoj splitskoj noći” obavljao sam poslove pridruženog producenta. “Halimin put” sam i producirao. Znači, već dugo vremena ja i produciram i to ću nastaviti, jer je to često jedini način da snimim svoj film. Ja nisam razmaženi redatelj koji čeka da mu se sve servira na pladnju. U mom slučaju, ja nažalost - ili nasreću – ne samo da sve postavljam na pladanj, već ga i nosim.

Iduće godine navršit će se obljetnica vašeg prvijenca. "Ta divna splitska noć", po mnogima jedan od najboljih hrvatskih filmova 2000-ih, proslavit će 15. rođendan...

- Dobro da ste me podsjetili. Znate, sve te godine koje sam se mučio da snimim svoj prvi film (a “Ta divna splitska noć” je šesti dugometražni scenarij koji sam pokušavao snimiti; prvih pet nažalost nije realizirano), svo to vrijeme koje sam proveo u SAD-u, a proveo sam čitavu deceniju, želio sam da snimim barem jedan film po kojem ću možda ostati upamćen. I to se dogodilo s mojim prvim filmom, koji je ujedno bio i moj najteži film, tako da sam od tada nekako rasterećen. Čini mi se da što god napravim, da ne moram raditi u grču potrebe dokazivanja, pa zato i smjelo prihvaćam druge žanrove, kao “F20” ili priče koje nisu iz mog podneblja, poput “Haliminog puta”, ili filmove koji nisu na mojem jeziku, poput “The Man In The Box”, koji nažalost još nije dovršen.

Hrvatski top-sedam

Koji su vam se filmovi najviše svidjeli posljednjih godina? Možete li složiti neki top-ten?

- Uvijek mi je teško govoriti o najboljim filmovima jer to zna biti širok pojam. Hajmo to ograničiti na hrvatske igrane filmove u zadnjih par godina; to će čitateljima pretpostavljam biti i bliže, ali neću moći imati top-ten, nego top-sedam. Navest ću ih po isključivo abecednom redoslijedu: “Goran”, “Ne gledaj mi u pijat”, “Osmi povjerenik”, “S druge strane”, “Ustav Republike Hrvatske”, “ZG80”, “Zvizdan”.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => NAPOKON NA VELIKOM EKRANU [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2018-09-25 22:53:20 [created_by] => 3175 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2018-10-11 15:46:42 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2018-09-25 22:52:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 3909 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2018\/09\/25\/ostojic_arsen-140918.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/09\/25\/ostojic_arsen4-140918.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/09\/25\/ostojic_arsen1-140918.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/09\/25\/ostojic_arsen3-140918.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["ostojic_arsen-140918","ostojic_arsen4-140918","ostojic_arsen1-140918","ostojic_arsen3-140918"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1260x840"},{"size0":"560x840"},{"size0":"560x840"},{"size0":"1260x840"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 15506514 Threads: 5 Questions: 3204293442 Slow queries: 7218109 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 236054419 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 45 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/arsen-anton-ostojic-vraca-se-u-kina-s-novim-filmom-f20-nema-ni-ustasa-ni-partizana-ni-socijale-ni-tajkuna-samo-ljubav-seks-ples-pucanje-jurcanje-567140 [printLink] => /kultura/arsen-anton-ostojic-vraca-se-u-kina-s-novim-filmom-f20-nema-ni-ustasa-ni-partizana-ni-socijale-ni-tajkuna-samo-ljubav-seks-ples-pucanje-jurcanje-567140?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 413363 [name] => arsen ostojić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => arsen-ostojic [link] => /tag/arsen-ostojic ) [1] => stdClass Object ( [id] => 413384 [name] => F20 [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => f20 [link] => /tag/f20 ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => NAPOKON NA VELIKOM EKRANU [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Arsen Anton Ostojić vraća se u kina s novim filmom: 'F20' nema ni ustaša ni partizana, ni socijale ni tajkuna, samo ljubav, seks, ples, pucanje, jurcanje [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3175 [name] => Marko Njegić [username] => marko-njegi [email] => marko-njegi@sd.hr [password] => $2y$10$InymkgzsoQ8yBIABvfFbSu.rpTzqylffc4TDDFaRUJ8zdZUOeS5dS [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/marko-njegic-3175 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1693 [gender] => m [description] => [image] => 1693.png [url] => [group] => 4 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/authors/1693.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/09/25/ostojic_arsen-140918.jpg [galleryCount] => 4 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => ostojic_arsen-140918 [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/09/25/ostojic_arsen-140918.jpg [title] => ostojic_arsen-140918 ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/09/25/ostojic_arsen4-140918.jpg [title] => ostojic_arsen4-140918 ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/09/25/ostojic_arsen1-140918.jpg [title] => ostojic_arsen1-140918 ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/09/25/ostojic_arsen3-140918.jpg [title] => ostojic_arsen3-140918 ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Novi film redatelja Arsena Antona Ostojića ("Ta divna splitska noć", "Ničiji sin"), njegov prvi nakon "Haliminog puta" iz 2012., bio je najavljen za kinodistribuciju krajem travnja pa najednom nestao s liste otvaranja. Mladenački triler "F20" očekivao se na Puli, ali nije se dočekao. No, pet mjeseci nakon prve kinonajave, "F20" napokon kreće u kina – 27. rujna.

Zašto je toliko trebalo vremena proći da film krene u kina?

- Film je, ustvari, već bio skoro pa gotov i nadali smo se premijeri u travnju, ali najviše iz financijskih razloga, odlučili smo pomaknuti je za pet mjeseci. U tom periodu polako i detaljno smo završavali obradu filma, da sve izgleda što bolje može. Ispalo je na kraju da je dobro što smo pomakli, da izađemo u isto vrijeme kada i video igra SCUM koju koristimo u našem filmu, te prvi singl mladog benda Mr. Albino, s potencijalnim hitom koji su otpjevali u filmu.

Govorite o sada planetarno popularnoj videoigri SCUM?

- Tako je. Prije desetak mjeseci sam vidio što momci iz Gamepires rade i oduševio sam se, te sam ih zamolio za prava da stavimo nekoliko inserata iz njihove videoigre u film. Kako glavni lik u filmu igra video igre trebala nam je što zanimljivija i kvalitetnija igra. Sada, prije dva tjedna, kada su napokon objavili igru, postali su u tom iznimno kratkom vremenu najprodavanija hrvatska videoigra ikada, te su postali i jedna od trenutno najprodavanijih video igara u svijetu. Fascinantno! A za mladi bend Mr. Albino ovo su tek prvi koraci i nadam se  početak uspješne karijere. Poslušajte i tu stvar na YouTube-u, zove se “Seven Days Amongst Your Hair”.

Jeste li iz financijskih razloga preskočili Pulu?

- Kako nismo dobili sredstva od HAVC-a, tako nismo ni smjeli imati javnu projekciju filma, ako bismo se prijavili opet. Stoga smo morali preskočiti Pulski filmski festival. Ali, situacija je još i gora – film je trebao biti prikazan na Puli još prošle godine. Umjetnički ravnatelj Zlatko Vidačković bio je vrlo zadovoljan čak i s prikazanim grubim šnitom, te je stavio film u prestižni termin nedjeljom u 21h. No, ni prošle godine HAVC nije odobrio sredstva za obradu, pa ni tada nismo mogli ići na Pulu. No, sada smo dobili radosnu vijest da je “F20” uvršten u jedan od službenih, natjecateljskih programa festivala ”A” kategorije. Doista se isplatila naša upornost.

Pula je vašim filmovima dosad bila dobra lansirna rampa. Gledate li istim očima na taj festival kao i prije?

- Nažalost, ne. Nažalost više nije bitna za uspjeh filma u kinima, a ni svjetski festivali ne ovise o Puli. Osobno, volim Pulu i volio bih da je to najbolji festival na svijetu, no kada vidite kako vaši kolege koji sjede u žirijima dijele nagrade, onda poželite da tamo nikada niste ni došli.

Pauza između "Haliminog puta" i "F20" prilično je velika – šest godina. Jeste li je ciljano uzeli ili se tako "potrefilo"?

- Tako se potrefilo. Uvijek kažem da se filmovi snimaju novcima i samo novcima. To je razlika filma od većine ostalih umjetnosti. Jedan sam strani film započeo, pa smo morali stati zbog gubitka već odobrenih financija, HAVC je sedam puta zaredom odbijao moje projekte, a i ovaj film, “F20” mogao je i prošle godine gotov, pa bi ta pauza bila kraća.

Je li vam se promijenio filmski ukus u međuvremenu? Još uvijek favorirate dobar američki film pred europskim?

- Ja uvijek favoriziram dobar film, bez obzira odakle dolazi. Ovdje u Europi često ne obraćamo pažnju na značaj jasno i kvalitetno ispričane priče i stvaramo djela za koja unaprijed želimo da su tzv. umjetnička, što bi pokojni, vrlo lucidni Ivo Škrabalo zvao “umjetničarenje”. I na kraju nema ni umjetnosti, a nema ni gledljivog filma, jer je dosadno, nerazumljivo i loše. Amerikanci barem niti ne pokušavaju da u startu rade umjetnost; zato sada i imaju više umjetnički uspješnih filmova od nas Europljana. A o tome da li mi se u međuvremenu promijenio filmski ukus… pa iskreno i nije: i dalje cijenim umijeće pričanja priče, izazivanja emocija kod publike i zanatsku vještinu, dakle sve ono što neki “umjetnici” mrze.

Je li se što promijenilo unutar hrvatskog filma i kinematografije u tih šest godina?

- Osim par časnih izuzetaka, stvaramo filmove koje publika baš i ne gleda. Možda je i sam film, kao vrsta umjetnosti i/ili zabave postao beznačajniji, ovim porastom utjecaja televizije i interneta i svega novog što nam se svake godine servira. Svakako mi hrvatski filmaši nismo mnogo učinili da se tome odupremo. Možda sam stoga i htio napraviti nešto potpuno drugačije, u odnosu na sve što sam do sada radio.

Kako se "F20" uklapa u recentni hrvatski film? Stvara li se neki trend mladenačkog/generacijskog filma računajući vaš i "Za ona dobra stara vremena" Eduarda Galića?

- Nažalost, nisam vidio film kolege Galića, ali u pravilu niti ne pokušavam slijediti trendove, već radim instiktivno. Tako me je i moj instinkt ponukao da napravim film “F20”, temeljen na scenariju Hrvoja Sadarića koji je prije deset godina pobijedio na natječaju za mlade scenariste udruge Ars Septima, između 50 prijavljenih scenarija. Već tada je to bio vrlo mladenački scenarij, bio je drugačiji, donosio je određeni dah svježine koja se dopala povjerenstvu kojim je presjedao naš pokojni doajen Zvonimir Berković. Ako bi se ovaj film uklopio u taj trend mladenačkog, onda sam zadovoljan. Zašto ne biti uspoređivan s “ZG80”, još jednim dobrim generacijskim filmom?

A kako se film uklapa u vaš opus? Film je, najavili ste, "lišen svih tereta hrvatske zbilje", za razliku od vaših prijašnjih?

- Istina, je, u “F20” nema apsolutno ništa politike, ni ustaša ni partizana, ni ove ni one stranke, ni socijale ni tajkuna, samo ljubav, seks, ples, pjevanje, pucanje, jurnjave, krv i videoigre. Ovo je žanrovski film, ovo je psihološki triler koji bi gotovo pa sigurno funkcionirao u bilo kojoj zemlji. Možda se naizgled tematski ne uklapa u moj opus, ali se uklapa potrebom da se jasno ispriča priča, da se naprave atraktivne scene, da se zanatski napravi profesionalan film. U tome smo i uspjeli. Ne želim se ponavljati i ne želim raditi “iste” filmove koji svi podsjećaju jedan na drugoga.

Kako vam je bilo s mladim glumcima gotovo 15 godina nakon "Te divne splitske noći"? Koliko ste još u dosluhu sa svojim mladenačkim godinama?

- Vrlo sam hrabro dao tri glavne uloge troje debitanata od 20 godina. Romina Tonković igra glavnu žensku ulogu i ovo je njena prva filmska uloga; primjetio sam je još u prvom semestru prve godine na Akademiji u Rijeci, u klasi Rade Šerbedžije i Lenke Udovički. Lana Ujević, koja igra njenu najbolju prijateljicu, nikada nigdje prije toga nije glumila. Tek je godinu dana nakon što je film bio snimljen primljena na studij glume zagrebačke Akademiju dramske umjetnosti. A Filip Mayer, koji igra glavnu mušku ulogu, imao je manje, sporedne uloge u dva filma iz “Koko” serijala.

Ipak, ovo mu je prva glavna uloga te i njemu, kao i Romini i Lani, moram odati priznanje na velikoj hrabrosti, da se uhvati u koštac s nečim tako složenim i zahtjevnim kao što je uloga koju je odigrao. Jako me veselilo da sam mogao raditi s njima. Imaju jednu neiskvarenu energiju, posjeduju veliku prirodnost i nadasve jaku želju da naprave što bolje. Da opet radim glumačku podjelu za ovaj film, opet bih ih izabrao. Valjda još i mene drži ta neka mladenačka energija, jer inače kako da opravdan ovu ludost da idem napraviti skupi igrani film bez sudjelovanja HAVC-a ili bilo koje institucije.

Jeste li za potrebe istraživanja posjetili Zrće i zapartijali?

- Moram vam priznati da je Zrće izvrsno. Volim takve situacije i volim takva mjesta. Nakon snimanja sam ostao dan duže, a i sljedeće godine sam se opet vratio na Zrće. Snimali smo u klubu “Noa” gdje su bili vrlo susretljivi. To je stvarno krasan klub. Ti kadrovi doista izgledaju odlično, a noćne snimke iz zraka, dok iz “Noe” svijetle spot reflektori, pretvaraju čitav klub u neku vrstu svemirskog broda. Kao da smo na drugom planetu. Što se mene tiče, jedva čekam da opet odem na Zrće; nažalost, ovo ljeto nisam mogao otići zbog radova u stanu.

Film ste snimili u neovisnoj, privatnoj produkciji. Kako se osjećate kao nezavisnjak? Ima li to svojih prednosti?

- Zajedno sa svojim partnerom Hrvojem Vajićem iz Filmosaurus Rex-a, kao i s još nekoliko koproducenata, prvenstveno GripFilmom, pa Interfilmom i CineCro-om, odvažili smo se snimiti film vlastitim sredstvima. Moram zahvaliti čitavoj ekipi i glumcima koji su radili za znatno smanjene honorare: bez svih njih ovog filma ne bi ni bilo. Na filmu su radili neki od mojih stalnih suradnika, poput snimatelja Slobodana Trninića, skladatelja Mate Matišića, kostimografkinje Branke Tkalčec, montažera Dubravka Slunjskog, pored naših poznatih glumaca Mladena Vulića, Alena Liverića, Alme Price, Ksenije Marinković, Alena Šalinovića, Gorana Grgića.

Pitate za prednosti rada u neovisnoj produkciji; iskreno nema ih u Hrvatskoj. To je bilo iz nužde. Nema nikakve prednosti u tome da vam nedostaju novci i da ne možete nešto snimiti jer to ne možete platiti. Ovo je bilo umijeće da se napravi film koji izgleda bogato za nešto relativno malo novaca. Kažem, relativno, jer se dosta moralo i potrošiti. Ponavljam, film se snima novcima, a dobar se film snima znanjem, iskustvom i talentom. Na svu sreću bilo je dosta talentiranih i iskusnih na setu, pa se to i vidi na ekranu.

U zadnje vrijeme se okušavate i kao producent tuđih filmova ("Neparožderi"). Hoće li producent Ostojić "pojesti" redatelja Ostojića ili nema šanse da se to dogodi?

- Producent Ostojić neće pojesti redatelja Ostojića jer obojica već decenijama dobro koegzistiraju. Svoje kratkometražne filmove u New Yorku sam i producirao. I u “Toj divnoj splitskoj noći” obavljao sam poslove pridruženog producenta. “Halimin put” sam i producirao. Znači, već dugo vremena ja i produciram i to ću nastaviti, jer je to često jedini način da snimim svoj film. Ja nisam razmaženi redatelj koji čeka da mu se sve servira na pladnju. U mom slučaju, ja nažalost - ili nasreću – ne samo da sve postavljam na pladanj, već ga i nosim.

Iduće godine navršit će se obljetnica vašeg prvijenca. "Ta divna splitska noć", po mnogima jedan od najboljih hrvatskih filmova 2000-ih, proslavit će 15. rođendan...

- Dobro da ste me podsjetili. Znate, sve te godine koje sam se mučio da snimim svoj prvi film (a “Ta divna splitska noć” je šesti dugometražni scenarij koji sam pokušavao snimiti; prvih pet nažalost nije realizirano), svo to vrijeme koje sam proveo u SAD-u, a proveo sam čitavu deceniju, želio sam da snimim barem jedan film po kojem ću možda ostati upamćen. I to se dogodilo s mojim prvim filmom, koji je ujedno bio i moj najteži film, tako da sam od tada nekako rasterećen. Čini mi se da što god napravim, da ne moram raditi u grču potrebe dokazivanja, pa zato i smjelo prihvaćam druge žanrove, kao “F20” ili priče koje nisu iz mog podneblja, poput “Haliminog puta”, ili filmove koji nisu na mojem jeziku, poput “The Man In The Box”, koji nažalost još nije dovršen.

Hrvatski top-sedam

Koji su vam se filmovi najviše svidjeli posljednjih godina? Možete li složiti neki top-ten?

- Uvijek mi je teško govoriti o najboljim filmovima jer to zna biti širok pojam. Hajmo to ograničiti na hrvatske igrane filmove u zadnjih par godina; to će čitateljima pretpostavljam biti i bliže, ali neću moći imati top-ten, nego top-sedam. Navest ću ih po isključivo abecednom redoslijedu: “Goran”, “Ne gledaj mi u pijat”, “Osmi povjerenik”, “S druge strane”, “Ustav Republike Hrvatske”, “ZG80”, “Zvizdan”.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
ostojic_arsen-140918 ostojic_arsen4-140918 ostojic_arsen1-140918 ostojic_arsen3-140918
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/arsen-anton-ostojic-vraca-se-u-kina-s-novim-filmom-f20-nema-ni-ustasa-ni-partizana-ni-socijale-ni-tajkuna-samo-ljubav-seks-ples-pucanje-jurcanje-567140 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=1908aabb97e0c1c59032f12b7766afd6c823928c [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Arsen+Anton+Ostoji%C4%87+vra%C4%87a+se+u+kina+s+novim+filmom%3A+%26%23039%3BF20%26%23039%3B+nema+ni+usta%C5%A1a+ni+partizana%2C+ni+socijale+ni+tajkuna%2C+samo+ljubav%2C+seks%2C+ples%2C+pucanje%2C+jurcanje+&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Farsen-anton-ostojic-vraca-se-u-kina-s-novim-filmom-f20-nema-ni-ustasa-ni-partizana-ni-socijale-ni-tajkuna-samo-ljubav-seks-ples-pucanje-jurcanje-567140 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Farsen-anton-ostojic-vraca-se-u-kina-s-novim-filmom-f20-nema-ni-ustasa-ni-partizana-ni-socijale-ni-tajkuna-samo-ljubav-seks-ples-pucanje-jurcanje-567140 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => NAPOKON NA VELIKOM EKRANU [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaNAPOKON NA VELIKOM EKRANU

Arsen Anton Ostojić vraća se u kina s novim filmom: 'F20' nema ni ustaša ni partizana, ni socijale ni tajkuna, samo ljubav, seks, ples, pucanje, jurcanje

26. rujna 2018. - 00:52
ostojic_arsen-140918

Novi film redatelja Arsena Antona Ostojića ("Ta divna splitska noć", "Ničiji sin"), njegov prvi nakon "Haliminog puta" iz 2012., bio je najavljen za kinodistribuciju krajem travnja pa najednom nestao s liste otvaranja. Mladenački triler "F20" očekivao se na Puli, ali nije se dočekao. No, pet mjeseci nakon prve kinonajave, "F20" napokon kreće u kina – 27. rujna.

Zašto je toliko trebalo vremena proći da film krene u kina?

- Film je, ustvari, već bio skoro pa gotov i nadali smo se premijeri u travnju, ali najviše iz financijskih razloga, odlučili smo pomaknuti je za pet mjeseci. U tom periodu polako i detaljno smo završavali obradu filma, da sve izgleda što bolje može. Ispalo je na kraju da je dobro što smo pomakli, da izađemo u isto vrijeme kada i video igra SCUM koju koristimo u n...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. svibanj 2024 22:32