StoryEditorOCM
DubrovnikDANAS SE OTVARA DUBROVAČKI ZIMSKI FESTIVAL

Direktorica Turističke zajednice Grada Ana Hrnić: Pozivamo sve na dubrovački advent, u festivalski đir uz delicije i živu glazbu

Piše Kristina Filičić
27. studenog 2021. - 07:12

Sezona je bila kratka ali uspješna. Kako biste je komentirali?

S obzirom na sve okolnosti, možemo reći da smo zadovoljni sezonom. Svakako da smo očekivali raniji početak, međutim nažalost zbog epidemiološke situacije kod nas i na našim emitivnim tržištima sve je započelo nešto kasnije. Srpanj je zabilježio dobre rezultate, kolovoz izvrsne, rujan i listopad su također bili dobri, ali teško je nadomjestiti predsezonu koja u Dubrovniku inače započinje dosta rano. Trend se promijenio kada se epidemiološka situacija stabilizirala i kad se intenzivirao međunarodni zračni promet. Nakon 19. srpanja kada se pokrenulo i naše tradicionalno tržište broj jedan, tržište UK osjetili smo značajan rast.

 

Možemo li biti zadovoljni turističkim rezultatima u još jednoj covid godini?

S obzirom na specifičnost Dubrovnika kao izrazito aviodestinacije, i činjenice da smo jako ovisni o međunarodnim avio linijama, možemo reći da smo zadovoljni.

 

Koliko u tvrdnji 'sezona nam se dogodila' ima točnosti ? Turistička zajednica u suradnji s Gradom uložila je dosta napora u pripremu sezone, aktivno radeći na prioritetnim tržištima...

TZ grada Dubrovnik, Grad Dubrovnik i Turističko vijeće TZGD tijekom cijelog razdoblja pandemije ulažu iznimne napore kako bi osigurali vidljivost Dubrovnika na našim emitivnim tržištima i osigurali što bolje turističke rezultate. Nikako ne možemo reći da nam se sezona dogodila, iza svega stoji veliki trud i rad svih uključenih. Spomenimo samo kako je Dubrovnik ove najizazovnije turističke sezone bio povezan direktnim letovima s SAD-om. Takve stvari zasigurno se ne događaju same od sebe. Sve aktivnosti se jako detaljno promišljaju i planiraju, vremena su izazovna, financijska sredstva ograničena, ali ulažemo jako puno truda i energije kako bi se turizam u Dubrovniku što prije u potpunosti oporavio.

 

Smije li nam se više dogoditi situacija od ovog ljeta kad se tražio krevet više, a imali smo nekoliko zatvorenih hotela?

Zaista se nadam da se to neće ponavljati. Međutim, to je pitanje poslovnih politika i odluka pojedinih hotela koji nažalost ove godine nisu otvorili svoja vrata. Koliko sam upoznata, glavni problem je nedostatak radne snage, odnosno nemogućnost pružanja usluge na željenoj razini. Godina je bila izazovna i nepredvidiva, vjerujem da su ovakve situacije ipak iznimka koja se neće ponavljati.

Zimu u Dubrovniku, tradicionalno, kad je turizam u pitanju, prespavamo. Radi li se i što na privlačenju gostiju, ponajviše domaćih, u hladnijem dijelu godine?

Jedan od strateških ciljeva je svakako produljenje sezone na zimske mjesece. Od ključne važnosti tu je i dostupnost, odnosno povezanost direktnim letovima s našim emitivnim tržištima tijekom cijele godine. Pandemija je to nažalost privremeno usporila, ali radit ćemo na tome ustrajno i u buduće. Potrebno je također raditi na sadržajima koji bi privukli goste u Dubrovnik u zimskim mjesecima. Tu je DZF, Festa, Karnevo i razna druga događanja. U svakom slučaju, u tom segmentu postoji prostor za rast u smislu razvoja novih proizvoda i stvaranju novih motiva za dolazak u Dubrovnik u zimskim mjesecima. Nastavljamo raditi na pozicioniranju Dubrovnika kao destinacije za digitalne nomade. U siječnju bi trebala biti gotova posebna web stranica kao i posebna Digital nomad kartica koja će uključivati i razne popuste i pogodnosti za digitalne nomade. Za proljeće iduće godine planiramo i tematsku konferenciju te mnoge druge aktivnosti posvećene ovom segmentu.

Kakva su očekivanja od Zimskog festivala? Nude li se u prosincu neki posebni programi, akcijske ponude, primjerice, za posjetitelje iz Lijepe naše?

Dubrovnik će zasjati u svom zimskom ruhu, okićen s preko tisuću rasvjetnih i drugih dekorativnih elemenata. Više od trideset velikih i malih božićnih drvaca unijet će toplinu blagdana u sva gradska naselja, a Dubrovački zimski festival, u razdoblju od 27. studenog do 6. siječnja, Dubrovčanima i njihovim posjetiteljima ponudit će raznovrsne kulturne i zabavne programe. Središte festivalskih koncertnih zbivanja ponovno je Stradun, a najljepšom dubrovačkom šetnicom Uvalom Lapad, ponovno će prometovati omiljeni Adventski vlakić. Gradskim i prigradskim ulicama vozit će raspjevani DZF kolenda pop-up bus. U Lazaretima će biti otvorena stanica Sjeverni pol, a najdraža maskota festivala Medo i vilenjaci širit će dobro raspoloženje Stradunom i gradskim ulicama gdje će se uz delicije moći družiti na popularnim kućicama koje su tijekom godina postale nezaobilazan dio festivalskog đira.

Što se tiče promocije DZF-a, u tijeku su kampanje putem društvenih mreža, oglašavanje putem billboarda i city lightova također u HR i regiji, različite medijske kampanje. Početkom prosinca organiziramo i blagdansko druženje u Londonu za predstavnike Tour operatora, avio kompanija i medija. Tu će naravno naglasak biti na promociji destinacije općenito, a ujedno i programa DZF-a. Radimo i kampanja s Turkish airlinesom za zimski period.

 

Radi li se već na promidžbi na emitivnim tržištima? Konkretno, što TZ poduzima kako bi nam iduća sezona bila bolja od protekle?

Tijekom cijele godine radi se na promidžbi na emitivnim tržištima. Trenutno je fokus na sajmovima koji su se nakon dužeg vremena ponovno počeli odvijati uživo. Dogovaramo kampanje s avio kompanijama za iduću godinu, koje će početi vjerojatno već početkom iduće godine. Početkom prosinca organiziramo i blagdansko druženje u Londonu za predstavnike Tour operatora, avio kompanija i medija. Oglašavamo se i u stranim medijima te radimo različite kampanje putem društvenih mreža. Spomenuli smo već posebne kampanje koje su u tijeku za DZF.

 

Odavno znamo, a covid nam je to samo potvrdio, kako smo aviodestinacija. Koliko na tom planu Turistička zajednica napora ulaže kako bi aviokompanije u svoje planove uvrstile i letove za Dubrovnik?

Stalno naglašavam kako je Dubrovnik izrazito aviodestinacija, i kao takav vrlo ovisan o direktnim letovima s naših emitivnih tržišta, što se najjače osjetilo tijekom pandemije. Vidjeli smo kako su prošle auto destinacije u odnosu na nas. TZGD ulaže iznimne napore u tom smjeru. Suradnja i kampanje koje provodimo s aviokompanijama su ključni, bilo da se radi o direktnim marketinškim kampanjama s avio kompanijama ili Strateškim projektima u suradnji s HTZ-om. U redovnom smo kontaktu s avio kompanijama, pratimo njihove planove, informiramo ih o stanju u destinaciji, dogovaramo kampanje i zajedničke promotivne aktivnosti.

image
Bozo Radic/Cropix

Što očekujete od sezone 2022. godine? Hoće li biti uspješnija, možda potrajati dulje?

Svakako očekujemo stabilizaciju, vjerujem da će sezona početi puno ranije nego ove godine i trajati još dulje. Međutim, ne treba zaboraviti da je pandemija još među nama, da će razina procijepljenosti i epidemiološka situacija biti jako bitan faktor koji će utjecati na razvoj situacije. Nadam se da ćemo postići višu razinu procijepljenosti, smatram da je situacija trenutno iznenađujuća, očekivala sam višu razinu procijepljenosti, pogotovo u Dubrovniku.

Digitalni nomadi su dobri potrošači i dobri promotori destinacije. Neki koraci su već poduzeti, no koliko intenzivno radimo na njihovu privlačenju?

Grad Dubrovnik je u 2020. godini bio predvodnik inicijative digitalnih nomada u Hrvatskoj. U 2021. nastavili smo naše aktivnosti usmjerene razvoju i pozicioniranju Dubrovnika kao destinacije za digitalne nomade. Krajem travnja 2021. Dubrovnik je ugostio deset digitalnih nomada, izabranih na natječaju održanom u ožujku ove godine. Za svog jednomjesečnog boravka istražili su destinaciju i svojim iskustvom doprinijeli stvaranju boljeg ozračja za buduće nomade koji će za svoje mjesto rada odabrati Dubrovnik te ujedno doprinijeti globalnoj promociji. Riječ je o ljudima koji svoj posao mogu raditi on line, od bilo kud u svijetu, a koji pritom rado biraju lijepo životno okruženje, u kojem ostaju duže od 'običnih' turista i prema tome više i troše. U cilju diversifikacije turističke ponude te nastojanja da postane cjelogodišnja destinacija, Dubrovnik je kao jednu od svojih turističkih niša prepoznao upravo digitalne nomade, osobito u trenutku kada ljudi sve više rade na način da nisu fizički vezani za ured. Stoga je i pokrenut projekt ''The Dubrovnik Digital nomad-in-residence'', u organizaciji Grada Dubrovnika i Turističke zajednice grada Dubrovnika, u suradnji s Total Croatia News i Saltwater Nomads. Na završnoj konferenciji projekta “The Dubrovnik Digital nomad-in-residence“ prezentirani su rezultati rada četiri kreativne radionice, na kojima su uz digitalne nomade sudjelovali i predstavnici Grada Dubrovnika i Turističke zajednice grada Dubrovnika te građani. Cilj ovih radionica bio je donijeti zajedničke preporuke za kreiranje boljeg okruženja za digitalne nomade koji će boraviti u Dubrovniku.

U 2022. plan je nastaviti s ulaganjima u razvoj i pozicioniranje Dubrovnika kao destinacije za digitalne nomade. U travnju planiramo organizirati konferenciju za Digitalne nomade, koja bi postala tradicionalni godišnji događaj, a početkom godine izradit ćemo posebnu web stranicu, kreirati Dubrovnik Digital nomad Card, organizirati info punktove za digitalne nomade u TIC-evima TZGD. Vjerujem da će ovaj segment turizma u budućnosti zaista rasti, što je najvažnije izvan glavnih sezonskih mjeseci. Vjerujem da će brojni iznajmljivači, ali i ostali,ovo vidjeti kao priliku. Očekujemo da će kao rezultat ovih aktivnosti Dubrovnik postati omiljeno odredište za digitalne nomade iz cijelog svijeta.

Turizam ponajprije ovisi o pandemiji u svijetu i kod nas. Kako ponovno vratiti turizam iz 'starog normalnog'? Treba li nam nekadašnji masovni turizam zbog kojeg smo bili na lošem glasu kao destinacija koju zbog gužve treba zaobilaziti ili bismo nakon korone trebali drugačije postaviti pravila?

Još jednom naglašavam kako smatram da je cijepljenje jedini način da se vratimo „normalnom“ načinu života. Prije pandemije Dubrovnik se borio s problemom prekomjernog turizma, došlo je vrijeme da se uspjeh destinacije prestane gledati isključivo kroz broj ostvarenih noćenja. Strateški cilj za budućnost je svakako daljnji rast, ali raspoređen na period cijele godine. Definitivno naglasak trebamo staviti na produljenje sezone i cjelogodišnje poslovanje. Razvoj i pozicioniranje Dubrovnika kao poželjne destinacije za digitalne nomade jedna je od aktivnosti koja nas vodi u tom smjeru.

Kolovoz ove godine nam je pokazao kako u Gradu mogu uživati mnogobrojni turisti, bez velikih gužvi, što zasigurno doprinosi njihovom zadovoljstvu i doživljaju destinacije, a ujedno da i život građana Dubrovnika može normalno funkcionirati u srcu turističke sezone. Mnogobrojne zvijezde koje su i ove godine posjetile Dubrovnik, jahte, privatni avioni – sve to govori o prepoznatljivosti Dubrovnika kao destinacije izvrsnosti. Na tome trebamo ustrajno raditi i u budućnosti, jer postoji puno prostora za rast i napredak. Još jedan od strateških ciljeva je svakako i produljenje boravka gostiju u Gradu, pa je tako prosječna duljina boravka od početka ove godine do sad bila 4 dana, dok je u 2019 u istom periodu bila 3 dana.

Ciljana tržišta

Na kojim tržištima ćete najviše djelovati? Na koja idete ciljano kako bi se pojačao ili možda pokrenuo turistički promet s njih?


Aktivnosti smo i ove godine usmjerili na mnoga tržišta, i to je pokazalo rezultate. Tako ćemo nastaviti i iduće godine. Tu su svakako tržišta SAD-a i UK-a, Njemačke, Francuske, Španjolske, Beneluxa, Poljske, Rusije, Ukrajine, Izraela, našeg domaćeg tržišta, regije te ostalih gdje se pokaže potreba i prilika.

Turistički sajmovi

Što je s turističkim sajmovima, vraćaju li se iz virtualnog svijeta? Gdje ćemo se sve predstavljati u inozemstvu?


Sajmovi su se nakon duže vremena počeli ponovo vraćati uživo, što je svima jako nedostajalo. Početkom studenog TZGD promovirala je turističku ponudu na najvećem turističkom sajmu WTM London, a nakon toga i na sajmu IMEX Amerika. Trenutno je u tijeku EPEX India MICE u online izdanju. Slijedi IBTM Barcelona, F.REE.E München, IMTM Tel Aviv FITUR Madrid I ITB Berlin koji bi se ove godine trebali održati uživo. Početkom iduće godine planiramo i organizaciju različitih prezentacija u organizaciji TZGD na našim emitivnim tržištima, koje su se tijekom cijele prošle godine odrađivale u virtualnom obliku zbog epidemiološke situacije.

29. travanj 2024 16:36