stdClass Object ( [id] => 1215183 [title] => Kad ‘klima‘ na plus 40 ‘crkne‘ nema velike frke, samo otiđite do servisa na promjenu i dopunjavanje plina [alias] => kad-klima-na-plus-40-crkne-nema-velike-frke-samo-otidite-do-servisa-na-promjenu-i-dopunjavanje-plina [catid] => 299 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Efekt staklenika definitivno utječe na klimatske promjene tako da su ljeta u našoj zemlji, ali i regiji sve toplija i sušnija. Toplinski valovi uz kraća osvježenja idu jedan za drugim i stvaraju neugodno visoke temperature koje utječu na ljude i okoliš.

Više i ne brojimo toplinske valove s visokim temperaturama, ali istodobno se pokušavamo rashladiti na sve moguće načine. U takvim uvjetima temperature koje nerijetko idu i do 40 stupnjeva Celzija osjećamo na vlastitoj koži, a naše automobile pretvaraju u svojevrsne pećnice.

Ulazak u nerashlađeni automobil koji je satima stajao na suncu u ovim super vrućim ljetnim danima izgleda poput ulaska u saunu, pri čemu može izazvati i određene zdravstvene probleme. Stoga u takvim uvjetima spas je u klima-uređaju koji će, pod uvjetom da je ispravan, u vrlo kratkom vremenu u kabini vozila stvoriti ugodnu atmosferu, naročito na dužim putovanjima. Pritom se ne smije smetnuti s uma da razlika između vanjske i unutarnje temperature ne smije biti veća od sedam stupnjeva, jer u protivnom po izlasku iz automobila možete doživjeti toplinski šok.

---

image

Klima uređaj i njen popravak

---

Skok ljetnih temperatura zraka koje se po danu ne spuštaju ispod 30 stupnjeva svojevrsno su upozorenje većini vozača za uključivanje klima-uređaja u automobilima. Nije bitno radi li se o ručnim ili automatskim sustavima, bitno je da hladi.

Međutim, tek tada mogu doživjeti “hladan tuš” ako uvide da im klima-uređaj lošije hladi, odnosno da je u kabini puno toplije nego što bi trebalo biti bez obzira na to što rashladni sustav radi punom “parom”.

Zrak koji izlazi iz ventilacijskih otvora nije dovoljno hladan, pa čak ponekad imamo osjećaj da grije. Ako se tako nešto dogodi najbolje je otići u najbliži specijalizirani servis u kojem će se ukloniti spomenuti problem.

Najčešći problem su manjak plina i ulja u sustavu, premda se može pokvariti prekidač ili relej, otkazati osigurač... Klima-uređaj najčešće ostane bez dovoljne količine rashladnog plina i ulja, te ne može normalno funkcionirati.

Mnogi serviseri preporučuju rashladni uređaj servisirati svake dvije godine kako bi se izbjegle neugodne situacije s “kuhanjem” u putničkoj kabini za vrijeme najžešćih vrućina. Naime, klima-uređaji u principu, ovisno o automobili i njegovoj starosti, godišnje gube između 3 posto i 8 posto plina iz rashladnog sustava, dok kompresor i dalje radi izbacujući manje hladan zrak u putničku kabinu.

S obzirom na to da se plin iz rashladnog sustava godinama gubi postepeno, vrlo je teško uočiti razliku u temperaturi. Normalan radni pritisak plina u njemu iznosi do 20 bara, pri čemu se plin zagrije do oko 70 stupnjeva, a na istu se temperaturu ugrije i ulje. Ono se kolanjem kroz sustav dodatno zagrijava i zgusne te se počinje lijepiti po stijenkama. Drugim riječima, u sustavu ga ima sve manje, a kompresor “klime” sa svojim klipovima i lagerima počinje sve više raditi na suho.

Zgusnuto ulje može začepiti i ventile i filtar (sušač koji na sebe skuplja vlagu). Taj filtar bi se također trebao mijenjati svakih nekoliko godina, prije nego što se začepi, jer kad se to dogodi onda nabija preveliki pritisak. A kako se unutar njega nalaze sitne kuglice koje skupljaju vlagu, u tom slučaju postoji opasnost i da one izbiju iz filtra i začepe sustav. To može dovesti do zatajenja kompresora koji tlači plin i ulje u rashladnom sistemu, i što je puno važnije puno većeg troška jer njegova zamjena košta od 5000 do 15 tisuća kuna, ovisno o marki i tipu automobila.

Većina vozača koji klima-uređaj najčešće koriste ljeti rade veliku grešku gaseći motor s uključenom “klimom”. Naime, prema preporuci servisera, najvažnije je da se klima-uređaj isključi barem minutu prije nego što se ugasi motor kako bi se temperatura hladnjaka donekle izjednačila s unutrašnjom temperaturom putničke kabine. Ako se to ne radi postepeno, na hladnjaku klima-uređaja se kupi vlaga, ali i stvaraju gljivice koje kasnije treba eliminirati jer izazivaju vrlo neugodne mirise.

---

image

Klima uređaj i njen popravak

---

Osim toga, za uspješnije izjednačavanje temperature hladnjaka i putničke kabine nakon gašenja “klime” dobro je ostaviti do prestanka rada motora uključen ventilator zbog provjetravanja. Na taj način se izbjegavaju i neugodni mirisi koji se pojavljuju nakon ponovnog uključivanja klima-uređaja.

Ako je” klima” “zaštekala” zbog manjka plina i ulja u sistemu, u servisu se to vrlo brzo rješava, ne više od 45 minuta. Naime, uz pomoć posebnog uređaja iz sustava se izvuče kompletan plin i ulje, nakon čega se klima-uređaj vakuumira i radi test na nepropusnosti membrana i ostalih spojeva.

Ako u sustavu postoji i najmanja rupica, aparat neće početi ponovno puniti rashladni uređaj plinom i uljem. Prilikom servisa rashladni plin koji je izvučen iz sustava se pročišćava izvlačenjem nakupljenih nečistoća i vlage. U svakom slučaju, potrebno je obaviti i dezinsekciju s antialergijskim sprejem kako bi se eliminirale nastale bakterije i gljivice.

Nakon toga aparat točno izmjeri koliko je plina ispumpano i koliko ga se treba vratiti nazad u sustav. Cijena ovakvog zahvata je oko 350 kuna, ovisno o tome kolika se količina novog plina ubacuje u rashladni sistem. Naravno, ovdje je riječ o starijim automobilima s klima-uređajima, jer noviji starosti između dvije i tri godine koriste ekološki plin koji je puno skuplji i čija nadopuna puno više košta. Međutim, kako je riječ o gotovo novim vozilima teško da će vozač doći u situaciju da mu klima-uređaj slabije radi i hladi.

---

Ne čekajte ljetne vrućine

Provjeru klima-uređaja treba obaviti ranije ne čekajući neizdržive vrućine. Tako ćete imati dovoljno vremena za eventualno uklanjanje nedostataka. Druga vrlo bitna stvar je redovno koristiti klima-uređaj ako želite produžiti njegov vijek. Koristite ga i na jesen te povremeno i zimi barem jednom tjedno kada su temperature više od pet stupnjeva Celzija. Isto tako treba redovno mijenjati filtar. Proizvođač svakog automobila je predvidio servisni interval zamjene filtra “klime” na 10.000 do 15.000 kilometara. Mijenjajte ga na vrijeme. I na kraju dopunite plin u klima-uređaju. Nedostatak plina se najčešće pokazuje tako što se kompresor pokreće, ali zrak koji izlazi iz ventilacijskih otvora nije hladan. U servisu provjerite curi li negdje plin pa ga dopunite.

---

---

Koristite ga i zimi

Klima-uređaj treba koristi povremeno i zimi, u prvom redu za vlažnog i kišnog vremena, jer se uz njegovu pomoć zamagljena unutrašnja stakla puno brže i lakše odmagljuju, odnosno poboljšava se vidljivost, preporuka je servisera.

Isto tako dobro je povremeno uključiti rashladni uređaj, bez obzira na vremenske uvjete, a sve zbog toga da bi plin u sistemu cirkulirao. Dakle, i zimi je dobro povremeno uključivati klima-uređaj, koji će za vrlo hladnog vremena zapravo raditi kao grijanje, jer rashlađeni zrak iz sustava je topao u odnosu na onaj izvana.

---

[video] => [gallery] => [extra_fields] => [{"id":"1","value":""},{"id":"2","value":"lagani popravak"},{"id":"10","value":""},{"id":"65","value":""},{"id":"63","value":"2"},{"id":"80","value":""},{"id":"81","value":""},{"id":"82","value":""},{"id":"83","value":""},{"id":"84","value":""},{"id":"85","value":""},{"id":"86","value":""},{"id":"88","value":""},{"id":"95","value":"0"},{"id":"105","value":""},{"id":"106","value":""},{"id":"107","value":""},{"id":"112","value":"5546"},{"id":"61","value":"1"},{"id":"62","value":"1"},{"id":"64","value":"1"},{"id":"67","value":"1"},{"id":"68","value":"2"},{"id":"69","value":"1"},{"id":"70","value":"1"},{"id":"71","value":"1"},{"id":"73","value":"1"},{"id":"74","value":"1"},{"id":"77","value":"1"},{"id":"78","value":"1"},{"id":"79","value":"1"},{"id":"87","value":"1"},{"id":"91","value":"1"},{"id":"92","value":"1"},{"id":"93","value":"1"},{"id":"94","value":"1"},{"id":"96","value":"1"},{"id":"98","value":"1"}] [extra_fields_search] => lagani popravak 2 0 5546 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2022-08-09 11:12:59 [created_by] => 3231 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2022-08-10 10:00:00 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2022-08-10 10:00:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 72 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 299 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [getCategoryIdFromPath] => 0 [getFeedByRelatedModules] => 0 [theme] => default [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--automoto [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Specijalni prilog Slobodne Dalmacije iz auto moto svijeta [menu-meta_keywords] => specijalni prilog, zanimljivosti, auto moto [secure] => 0 [obituaries_portal] => 0 [page_title] => Auto moto [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 0 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 0 [itemRelatedLimit] => 5 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 0 [itemRelatedImageSize] => 0 [itemRelatedIntrotext] => 1 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 0 [itemRelatedImageGallery] => 0 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2022\/08\/09\/23035742.jpg","\/images\/slike\/2022\/08\/09\/23035744.jpg","\/images\/slike\/2022\/08\/09\/23035746.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["","",""],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["

Klima ure\u0111aj i njen popravak<\/p>","

Klima ure\u0111aj i njen popravak<\/p>","

Klima ure\u0111aj i njen popravak<\/p>"],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1920x1279","hd_23035742_1920.jpg":"1920x1080","k_23035742_1280.jpg":"1280x1280","k_23035742_1024.jpg":"1024x1024","k_23035742_640.jpg":"640x640","k_23035742_480.jpg":"480x480","k_23035742_340.jpg":"340x340","k_23035742_220.jpg":"220x220","o_23035742_1280.jpg":"1280x852","o_23035742_1024.jpg":"1024x682","o_23035742_640.jpg":"640x426","o_23035742_480.jpg":"480x319","o_23035742_340.jpg":"340x226","o_23035742_220.jpg":"220x146","h_23035742_1280.jpg":"1280x854","h_23035742_1024.jpg":"1024x683","h_23035742_640.jpg":"640x427","h_23035742_480.jpg":"480x320","h_23035742_340.jpg":"340x227","h_23035742_220.jpg":"220x147","pp_23035742_1280.jpg":"1280x1628","pp_23035742_1024.jpg":"1024x1303","pp_23035742_640.jpg":"640x814","pp_23035742_480.jpg":"480x611","pp_23035742_340.jpg":"340x432","pp_23035742_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1500x1182","hd_23035744_1920.jpg":"1920x1080","k_23035744_1280.jpg":"1280x1280","k_23035744_1024.jpg":"1024x1024","k_23035744_640.jpg":"640x640","k_23035744_480.jpg":"480x480","k_23035744_340.jpg":"340x340","k_23035744_220.jpg":"220x220","o_23035744_1280.jpg":"1280x1008","o_23035744_1024.jpg":"1024x806","o_23035744_640.jpg":"640x504","o_23035744_480.jpg":"480x378","o_23035744_340.jpg":"340x267","o_23035744_220.jpg":"220x173","h_23035744_1280.jpg":"1280x854","h_23035744_1024.jpg":"1024x683","h_23035744_640.jpg":"640x427","h_23035744_480.jpg":"480x320","h_23035744_340.jpg":"340x227","h_23035744_220.jpg":"220x147","pp_23035744_1280.jpg":"1280x1628","pp_23035744_1024.jpg":"1024x1303","pp_23035744_640.jpg":"640x814","pp_23035744_480.jpg":"480x611","pp_23035744_340.jpg":"340x432","pp_23035744_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1280x670","hd_23035746_1920.jpg":"1920x1080","k_23035746_1280.jpg":"1280x1280","k_23035746_1024.jpg":"1024x1024","k_23035746_640.jpg":"640x640","k_23035746_480.jpg":"480x480","k_23035746_340.jpg":"340x340","k_23035746_220.jpg":"220x220","o_23035746_1280.jpg":"1280x670","o_23035746_1024.jpg":"1024x536","o_23035746_640.jpg":"640x335","o_23035746_480.jpg":"480x251","o_23035746_340.jpg":"340x177","o_23035746_220.jpg":"220x115","h_23035746_1280.jpg":"1280x854","h_23035746_1024.jpg":"1024x683","h_23035746_640.jpg":"640x427","h_23035746_480.jpg":"480x320","h_23035746_340.jpg":"340x227","h_23035746_220.jpg":"220x147","pp_23035746_1280.jpg":"1280x1628","pp_23035746_1024.jpg":"1024x1303","pp_23035746_640.jpg":"640x814","pp_23035746_480.jpg":"480x611","pp_23035746_340.jpg":"340x432","pp_23035746_220.jpg":"220x280"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 100 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 299 [name] => Auto moto [alias] => auto-moto [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 4 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 38893692 Threads: 3 Questions: 7133367093 Slow queries: 3313907 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 609252772 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 31 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front01 [password] => Y2AfBGoJRKhS9HNdMJ [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /auto-moto ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /auto-moto/kad-klima-na-plus-40-crkne-nema-velike-frke-samo-otidite-do-servisa-na-promjenu-i-dopunjavanje-plina-1215183 [printLink] => /auto-moto/kad-klima-na-plus-40-crkne-nema-velike-frke-samo-otidite-do-servisa-na-promjenu-i-dopunjavanje-plina-1215183?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 361647 [name] => KLIMA UREĐAJ [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => klima-uredaj [link] => /tag/klima-uredaj ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Kad ‘klima‘ na plus 40 ‘crkne‘ nema velike frke, samo otiđite do servisa na promjenu i dopunjavanje plina [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3231 [name] => Zdravko Juričko [username] => zdravko-juri-ko [email] => zdravko-juri-ko@sd.hr [password] => $2y$10$3MSPsNGO8ltots48kqbe2.FwzW7b1js7M1r/8s.nUTTSs2kSnHPxu [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/zdravko-juricko-3231 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1749 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/33a10ba883a053e58de979010155c54c?s=100&default=https%3A%2F%2Ff01.slobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/08/09/23035742.jpg [galleryCount] => 3 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] =>

Klima uređaj i njen popravak

[popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/08/09/23035742.jpg [title] =>

Klima uređaj i njen popravak

) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/08/09/23035744.jpg [title] =>

Klima uređaj i njen popravak

) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/08/09/23035746.jpg [title] =>

Klima uređaj i njen popravak

) ) [bgPosition] => [videoType] => allvideos [text] => {OCMSplitter}

Efekt staklenika definitivno utječe na klimatske promjene tako da su ljeta u našoj zemlji, ali i regiji sve toplija i sušnija. Toplinski valovi uz kraća osvježenja idu jedan za drugim i stvaraju neugodno visoke temperature koje utječu na ljude i okoliš.

Više i ne brojimo toplinske valove s visokim temperaturama, ali istodobno se pokušavamo rashladiti na sve moguće načine. U takvim uvjetima temperature koje nerijetko idu i do 40 stupnjeva Celzija osjećamo na vlastitoj koži, a naše automobile pretvaraju u svojevrsne pećnice.

Ulazak u nerashlađeni automobil koji je satima stajao na suncu u ovim super vrućim ljetnim danima izgleda poput ulaska u saunu, pri čemu može izazvati i određene zdravstvene probleme. Stoga u takvim uvjetima spas je u klima-uređaju koji će, pod uvjetom da je ispravan, u vrlo kratkom vremenu u kabini vozila stvoriti ugodnu atmosferu, naročito na dužim putovanjima. Pritom se ne smije smetnuti s uma da razlika između vanjske i unutarnje temperature ne smije biti veća od sedam stupnjeva, jer u protivnom po izlasku iz automobila možete doživjeti toplinski šok.

---

image

Klima uređaj i njen popravak

---

Skok ljetnih temperatura zraka koje se po danu ne spuštaju ispod 30 stupnjeva svojevrsno su upozorenje većini vozača za uključivanje klima-uređaja u automobilima. Nije bitno radi li se o ručnim ili automatskim sustavima, bitno je da hladi.

Međutim, tek tada mogu doživjeti “hladan tuš” ako uvide da im klima-uređaj lošije hladi, odnosno da je u kabini puno toplije nego što bi trebalo biti bez obzira na to što rashladni sustav radi punom “parom”.

Zrak koji izlazi iz ventilacijskih otvora nije dovoljno hladan, pa čak ponekad imamo osjećaj da grije. Ako se tako nešto dogodi najbolje je otići u najbliži specijalizirani servis u kojem će se ukloniti spomenuti problem.

Najčešći problem su manjak plina i ulja u sustavu, premda se može pokvariti prekidač ili relej, otkazati osigurač... Klima-uređaj najčešće ostane bez dovoljne količine rashladnog plina i ulja, te ne može normalno funkcionirati.

Mnogi serviseri preporučuju rashladni uređaj servisirati svake dvije godine kako bi se izbjegle neugodne situacije s “kuhanjem” u putničkoj kabini za vrijeme najžešćih vrućina. Naime, klima-uređaji u principu, ovisno o automobili i njegovoj starosti, godišnje gube između 3 posto i 8 posto plina iz rashladnog sustava, dok kompresor i dalje radi izbacujući manje hladan zrak u putničku kabinu.

S obzirom na to da se plin iz rashladnog sustava godinama gubi postepeno, vrlo je teško uočiti razliku u temperaturi. Normalan radni pritisak plina u njemu iznosi do 20 bara, pri čemu se plin zagrije do oko 70 stupnjeva, a na istu se temperaturu ugrije i ulje. Ono se kolanjem kroz sustav dodatno zagrijava i zgusne te se počinje lijepiti po stijenkama. Drugim riječima, u sustavu ga ima sve manje, a kompresor “klime” sa svojim klipovima i lagerima počinje sve više raditi na suho.

Zgusnuto ulje može začepiti i ventile i filtar (sušač koji na sebe skuplja vlagu). Taj filtar bi se također trebao mijenjati svakih nekoliko godina, prije nego što se začepi, jer kad se to dogodi onda nabija preveliki pritisak. A kako se unutar njega nalaze sitne kuglice koje skupljaju vlagu, u tom slučaju postoji opasnost i da one izbiju iz filtra i začepe sustav. To može dovesti do zatajenja kompresora koji tlači plin i ulje u rashladnom sistemu, i što je puno važnije puno većeg troška jer njegova zamjena košta od 5000 do 15 tisuća kuna, ovisno o marki i tipu automobila.

Većina vozača koji klima-uređaj najčešće koriste ljeti rade veliku grešku gaseći motor s uključenom “klimom”. Naime, prema preporuci servisera, najvažnije je da se klima-uređaj isključi barem minutu prije nego što se ugasi motor kako bi se temperatura hladnjaka donekle izjednačila s unutrašnjom temperaturom putničke kabine. Ako se to ne radi postepeno, na hladnjaku klima-uređaja se kupi vlaga, ali i stvaraju gljivice koje kasnije treba eliminirati jer izazivaju vrlo neugodne mirise.

---

image

Klima uređaj i njen popravak

---

Osim toga, za uspješnije izjednačavanje temperature hladnjaka i putničke kabine nakon gašenja “klime” dobro je ostaviti do prestanka rada motora uključen ventilator zbog provjetravanja. Na taj način se izbjegavaju i neugodni mirisi koji se pojavljuju nakon ponovnog uključivanja klima-uređaja.

Ako je” klima” “zaštekala” zbog manjka plina i ulja u sistemu, u servisu se to vrlo brzo rješava, ne više od 45 minuta. Naime, uz pomoć posebnog uređaja iz sustava se izvuče kompletan plin i ulje, nakon čega se klima-uređaj vakuumira i radi test na nepropusnosti membrana i ostalih spojeva.

Ako u sustavu postoji i najmanja rupica, aparat neće početi ponovno puniti rashladni uređaj plinom i uljem. Prilikom servisa rashladni plin koji je izvučen iz sustava se pročišćava izvlačenjem nakupljenih nečistoća i vlage. U svakom slučaju, potrebno je obaviti i dezinsekciju s antialergijskim sprejem kako bi se eliminirale nastale bakterije i gljivice.

Nakon toga aparat točno izmjeri koliko je plina ispumpano i koliko ga se treba vratiti nazad u sustav. Cijena ovakvog zahvata je oko 350 kuna, ovisno o tome kolika se količina novog plina ubacuje u rashladni sistem. Naravno, ovdje je riječ o starijim automobilima s klima-uređajima, jer noviji starosti između dvije i tri godine koriste ekološki plin koji je puno skuplji i čija nadopuna puno više košta. Međutim, kako je riječ o gotovo novim vozilima teško da će vozač doći u situaciju da mu klima-uređaj slabije radi i hladi.

---

Ne čekajte ljetne vrućine

Provjeru klima-uređaja treba obaviti ranije ne čekajući neizdržive vrućine. Tako ćete imati dovoljno vremena za eventualno uklanjanje nedostataka. Druga vrlo bitna stvar je redovno koristiti klima-uređaj ako želite produžiti njegov vijek. Koristite ga i na jesen te povremeno i zimi barem jednom tjedno kada su temperature više od pet stupnjeva Celzija. Isto tako treba redovno mijenjati filtar. Proizvođač svakog automobila je predvidio servisni interval zamjene filtra “klime” na 10.000 do 15.000 kilometara. Mijenjajte ga na vrijeme. I na kraju dopunite plin u klima-uređaju. Nedostatak plina se najčešće pokazuje tako što se kompresor pokreće, ali zrak koji izlazi iz ventilacijskih otvora nije hladan. U servisu provjerite curi li negdje plin pa ga dopunite.

---

---

Koristite ga i zimi

Klima-uređaj treba koristi povremeno i zimi, u prvom redu za vlažnog i kišnog vremena, jer se uz njegovu pomoć zamagljena unutrašnja stakla puno brže i lakše odmagljuju, odnosno poboljšava se vidljivost, preporuka je servisera.

Isto tako dobro je povremeno uključiti rashladni uređaj, bez obzira na vremenske uvjete, a sve zbog toga da bi plin u sistemu cirkulirao. Dakle, i zimi je dobro povremeno uključivati klima-uređaj, koji će za vrlo hladnog vremena zapravo raditi kao grijanje, jer rashlađeni zrak iz sustava je topao u odnosu na onaj izvana.

---

[jcfields] => Array ( ) [event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

Klima uređaj i njen popravak


Klima uređaj i njen popravak


Klima uređaj i njen popravak

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/auto-moto/kad-klima-na-plus-40-crkne-nema-velike-frke-samo-otidite-do-servisa-na-promjenu-i-dopunjavanje-plina-1215183 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=962104eb7c1b3f0bb5170d6b44a90d7c78d494ed [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Kad+%E2%80%98klima%E2%80%98+na+plus+40+%E2%80%98crkne%E2%80%98+nema+velike+frke%2C+samo+oti%C4%91ite+do+servisa+na+promjenu+i+dopunjavanje+plina&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fauto-moto%2Fkad-klima-na-plus-40-crkne-nema-velike-frke-samo-otidite-do-servisa-na-promjenu-i-dopunjavanje-plina-1215183 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fauto-moto%2Fkad-klima-na-plus-40-crkne-nema-velike-frke-samo-otidite-do-servisa-na-promjenu-i-dopunjavanje-plina-1215183 )
[{"id":"1","value":""},{"id":"2","value":"lagani popravak"},{"id":"10","value":""},{"id":"65","value":""},{"id":"63","value":"2"},{"id":"80","value":""},{"id":"81","value":""},{"id":"82","value":""},{"id":"83","value":""},{"id":"84","value":""},{"id":"85","value":""},{"id":"86","value":""},{"id":"88","value":""},{"id":"95","value":"0"},{"id":"105","value":""},{"id":"106","value":""},{"id":"107","value":""},{"id":"112","value":"5546"},{"id":"61","value":"1"},{"id":"62","value":"1"},{"id":"64","value":"1"},{"id":"67","value":"1"},{"id":"68","value":"2"},{"id":"69","value":"1"},{"id":"70","value":"1"},{"id":"71","value":"1"},{"id":"73","value":"1"},{"id":"74","value":"1"},{"id":"77","value":"1"},{"id":"78","value":"1"},{"id":"79","value":"1"},{"id":"87","value":"1"},{"id":"91","value":"1"},{"id":"92","value":"1"},{"id":"93","value":"1"},{"id":"94","value":"1"},{"id":"96","value":"1"},{"id":"98","value":"1"}]
StoryEditorOCM
Auto motolagani popravak

Kad ‘klima‘ na plus 40 ‘crkne‘ nema velike frke, samo otiđite do servisa na promjenu i dopunjavanje plina

10. kolovoza 2022. - 12:00

Efekt staklenika definitivno utječe na klimatske promjene tako da su ljeta u našoj zemlji, ali i regiji sve toplija i sušnija. Toplinski valovi uz kraća osvježenja idu jedan za drugim i stvaraju neugodno visoke temperature koje utječu na ljude i okoliš.

Više i ne brojimo toplinske valove s visokim temperaturama, ali istodobno se pokušavamo rashladiti na sve moguće načine. U takvim uvjetima temperature koje nerijetko idu i do 40 stupnjeva Celzija osjećamo na vlastitoj koži, a naše automobile pretvaraju u svojevrsne pećnice.

Ulazak u nerashlađeni automobil koji je satima stajao na suncu u ovim super vrućim ljetnim danima izgleda poput ulaska u saunu, pri čemu može izazvati i određene zdravstvene probleme. Stoga u takvim uvjetima spas je u klima-uređaju koji će, pod...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. svibanj 2024 17:20