StoryEditorOCM

sve o sigurnom vezu (10)Ovo je jedan od najvažnijih izbora koje kao skiper ili vlasnik broda morate donijeti: stručnjak savjetuje kako odabrati policu osiguranja za plovilo

Piše Đek Šurija, Premium Yacht Insurance
6. siječnja 2022. - 11:28

U deset prošlih nastavka pisali smo o važnosti praktičnih nautičkih znanja i o dobroj pomorskoj praksi koja iz tih znanja proizlazi. Za primjer primjene dobre pomorske prakse odabrali smo osnovne značajke raznih vrsta sigurnog veza, kako za vrijeme krstarenja, tako i za vrijeme mirovanja plovila.

Istaknuli smo da je važnost neprestane brige o vremenskoj prognozi temeljna odrednica dobre pomorske prakse, bez obzira na to plovi li brod ili miruje u moru.

U ovom posljednjem nastavku pisat ću o najvažnijem sigurnosnom aspektu vezivanja broda i njegove posade na trajan i siguran vez – "vez na osiguranje" i kako ga odabrati.

Pisat ću o činjenicama koje su vam poznate, ali koje možda nikada niste sagledali u tako postavljenim odnosima. Ti su odnosi ključni da se s pravnog i ekonomskog stajališta, kao skiper i vlasnik, ispravno postavite spram jednog od najvažnijih izbora koje kao nautičar morate donijeti.

Nautika je, kao što vam je poznato, pravno definirana kao "sport i razonoda". Netko od humorista još je davno rekao da je "humor vraški ozbiljan posao". Da bi nautika bila i ostala najljepši sport i razonoda na vodi, akteri u njoj i oko nje moraju se veoma ozbiljno, vrhunski stručno, neprekidno i vraški potruditi.

Važna odluka

Zašto je sa sigurnosnog stajališta važno kod koga ćete osigurati brod? Brod je s pravnog stajališta stvar, pa tako, kao i svaka stvar, brod je i imovina, i to ključna i najvrjednija imovina u nautici. Svake ga godine kao predmet moramo servisirati, a kao imovinu redovito osigurati.

Dapače, za razliku od servisa, polica osiguranja može biti i dugoročna. Ja i moj tim postavili smo si pitanje: kako postići win-win situaciju između našeg klijenta i osiguravajuće kuće? Zaključili smo da nesreća nije nikome u interesu, jer će iskusan procjenitelj otkriti namještaljku, a stvarna šteta koju je osiguravatelj dužan nadoknaditi klijentu smanjuje tehnički (financijski) rezultat osiguravajućeg društva.

Zapitali smo se: što je moguće napraviti da to bude na maksimalnu korist svih aktera u tom odnosu? Proučavajući našu arhivu nesretnih događaja u nautici, analizom uzroka i posljedica, uvidjeli smo da među brojnim faktorima koji uzrokuju nesreće ima nekoliko ključnih.

Zaključili smo da je na većinu njih moguće konstruktivno djelovati i tako postići ciljanu korist za sve. Kao osnovni instrument postavili smo prevenciju, a za strategiju tog djelovanja – unaprjeđenje nautike kao djelatnosti. Naši su alati: propisani naputci i mjere za ispravno postupanje u nautici, a mete na koje se to odnosi su brod i oprema (kvalitetan izbor i održavanje) i iznad svega – razvoj fundusa znanja i vještina skipera i posada.

Cjeloživotno učenje

Eto, zato se moj tim i ja bavimo konstantnom edukacijom i standardizacijom kako sebe samih, tako i naših nautičara. Nautičari su, za razliku od ostalih "voditelja" brodica (ribara i profesionalnih skipera), uglavnom vikend i ljetni kapetani s neminovno manje iskustva.

Osim toga, brodice i posebno jahte sve su sofisticiranije opremljene s jedne strane, a s druge strane ritam izmjena vremenskih prilika na moru, zbog globalnog zatopljenja, sve je brži. Stoga sam s toliko upornosti u ovom serijalu inzistirao na neprestanoj kontroli prognoza i promatranju vremenskih prilika.

image
Đek Šurija
Osim toga, mi želimo pridonijeti neprekidnom razvoju nautike i uživanja u njoj. Prema tome, cjeloživotno učenje definitivno sjedi u razredu nautike.

Kažu da upravo nautika, kao djelatnost, spada u ekonomiju doživljaja, a da je sam doživljaj subjektivno i veoma pamtljivo iskustvo. Stoga je naša misija upravo to: sačuvati doživljaj svakog svojeg klijenta u nepomućenoj uspomeni.

Polica osiguranja isplatit će štete i popravke, nadoknaditi troškove liječenja ili obeštetiti korisnike u slučaju smrti, ali ona ne može spriječiti nesretni događaj.

Mi hoćemo, možemo i ustrajno nastojimo svakom članu našeg Poola raznim dodatnim uslugama pružiti upravo više od financijskog osiguranja. Stoga, uz našu policu, procjene vrijednosti, obrade šteta, korisne upute, savjete i informacije, poklanjamo još i usluge asistencije – dostave i pomoći na moru.

Naposljetku, iako su pomorska osiguranja najstarija osiguranja uopće, nautička osiguranja su najmlađa, ali veoma posebna i zahtjevna, a moj tim pod brendom Premium Yacht Insurance by Jack Surija njima se bavi od samih početaka.

(PLAĆENI OGLAS)

25. studeni 2024 22:18