- U našoj floti trenutačno su dva zrakoplova, a plan je ove sezone u Dubrovnik stacionirati jedan, najvjerojatnije početkom lipnja. No, za to trebamo imati razumijevanja i s druge strane. Razgovarali smo o uspostavi chartera s više sugovornika u Dubrovniku, no pokazalo se da je dosta teško prodrijeti do svijesti pojedinca i objasniti koliko su važni charter letovi. Još uvijek prevladava mišljenje da će nam jedino linijski prijevoz vratiti turiste. A činjenica je da aviokompanije neće letjeti ako su im letovi poluprazni - komentirao je Stjepan Bedić, direktor nove zrakoplovne kompanije ETF Airways namjeru poslovanja na dubrovačkom području.
Kaže da bi, ako se pokaže potreba, mogli svaki dan sa Zračne luke Dubrovnik letjeti za neku drugu EU metropolu, što bi se svakako isplatilo putnicima koji bi za određeno odredište plaćali i 200 eura jeftniju kartu:
- Koliki je interes u turističkim zemljama za charterima, potvrđuje poziv koji smo dobili iz Španjolske. Zovu nas da dođemo sa zrakoplovom kod njih na godinu dana i jamče 100 letova mjesečno. A kod nas se samo čeka da letovi sami od sebe počnu, bez vlastite inicijative. Moramo biti svjesni da smo jednostavno premali u odnosu na konkurenciju. U dobrim godinama svi naši aerodromi imaju 11 milijuna putnika, a sama turska Antalya 32 milijuna! ETF Airways bi s našim zrakoplovom mogao redovito dovoditi 189 putnika u Dubrovnik, pa vi izračunajte koliko je to obroka, sladoleda, taksi vožnji...ali ne možemo mi preuzeti sav rizik. Evo, za primjer Pegasus nudi 300 tisuća karata za euro do Turske, a znate li kako? Obišli su sponzore, od prodavaonica nakita, preko panoramskih letova i trgovina i svakog zamolili za potporu. I u konačnici se svima isplatilo. A zamislite da ja dođem taksistu i pitam ga da sponzorira sa 100 kuna neki charter? - govori Bedić, inače pilot po struci. Riječi hvale, kaže, ima samo za poduzetnicu Slavicu Grkeš:
- Ona razumije turizam, poduzima mnogo toga za spašavanje sezone, dok je dojam da su mnogi drugi već prekrižili 2021. Ako netko nastupa po pravilu 'ja sam dugo u turizmu, sve znam', onda nemate sugovornika – dodaje Bedić.
ETF Airways, (Easy to fly) je, podsjetimo kao nova hrvatska zrakoplovna kompanija službeno predstavljen u studenom prošle godine, na čelu s pilotom Stjepanom Bedićem. Članovi uprave su piloti Dragan Stefanovski i Marko Banković te poznati ekonomist Velimir Šonje, dok u nadzornom odboru sjede Ratko Bajakić, Velimir Šonje i Zdenko Adrović.
Kompanija se namjerava usredotočiti na putovanja s hrvatske jadranske obale poput Dubrovnika, Pule, Splita i Zadra do zračnih luka u Francuskoj, Njemačkoj i Velikoj Britaniji.
Flota će se u početku sastojati od dva zrakoplova Boeing 737, a plan je nabaviti još jedan do početka 2022. godine, te do sedam zrakoplova do 2025. godine.
Zrakoplovna tvrtka bit će registrirana u Hrvatskoj te namjerava 'pokrivati' sva tržišta unutar Europske unije.