Umirovljeni pilot Stevan Ignjatović koji je u zrakoplovstvu proveo 40 godina za Nova.rs kaže da je uzrok sinoćnjeg prinudnog slijetanja aviona na beogradski aerodrom "Nikola Tesla" najvjerojatnije loša koordinacija među članovima posade u kokpitu. Prema njegovom mišljenju, osoba koja je upravljala avionom je pogrešno procijenila i prerano izašla na poziciju za polijetanje, što je za posljedicu imalo to da je avionu bila "skraćena" dužina piste.
Avion kompanije "Marathon Airlines" koja obavlja letove za ‘Air Serbiju‘ sinoć je nakon polijetanja s beogradskog aerodroma "Nikola Tesla" na isti ubrzo i prinudno sletio. Reč je o letu iz Beograda za Düsseldorf.
"Air Srbija" je priopćila da su razlozi prinudnog slijetanja bili tehničke prirode.
Međutim, na društvenoj mreži X objavljeno je nekoliko dramatičnih snimaka i fotografija na kojima se vidi velika rupa na avionu. Letjelica je pri polijetanju udarila u svjetlosnu signalizaciju, da bi potom oko sat vremena kružila nad Beogradom.
Loša koordinacija u kokpitu
Penzionirani pilot Stevan Ignjatović za Nova.rs kaže da je nezahvalno komentirati detalje nesreće prije istrage zrakoplovne komisije, ali da je po svemu sudeći došlo do loše komunikacije i koordinacije između pilota u kokpitu.
"Ovdje imamo sastav posade koji nije apsolutno ispoštovao tzv. "take off briefing". Dakle, taj brifing nije odrađen kako treba i nije potvrđena informacija s jedne ili druge strane i i onda smo došli do situacije u kojoj netko očigledno nije provjerio sve stavke kako treba, imajući povjerenje u ovog drugog", kaže Ignjatović.
Prema neslužbenim informacijama Nova.rs, u kokpitu ovog aviona nalazila su se tri člana posade.
Mogli da završe na livadi
Sugovornik Nove.rs dodaje da se slično dogodilo s kompanijom "Fly Dubai", ali da je olakšavajuća okolnost što je tada bio dan.
"Ovi su imali sreće da nisu završili na livadi", ocjenjuje Ignjatović.
Kada je riječ o kontroli letenja, kaže da oni nemaju nikakvu odgovornost jer se radi o instituciji koja se bavi regulacijom prometa, kao što je to prometna policija.
"Ovdje je po svemu sudeći došlo do toga da je pilot pogriješio i izašao na poziciju za polijetanje prije vremena i da mu samim tim dužina piste za polijetanje nije bila adekvatna da sigurno poleti. Zato je i došlo do toga da je on zakačio instalaciju iz suprotnog pravca", navodi Ignjatović.
Podvlači da je ovdje faktor sreće bio ključan, jer je moglo dogoditi da sve instalacije budu pokidane.
Na pitanje koliko je bilo opasno kružiti s ovakvim oštećenjem u zraku, sugovornik Nova.rs kaže da postoje točno određene procedure u ovakvim situacijama i da opasnost samim tim nije bila velika.
"Pretpostavljam da su oni bili svjesni što su uradili i što su zakačili. Ne mogu da tvrdim. Suština je problema ovdje loša koordinacija između članova posade u tom brifingu pred polijetanje. Zbog toga je došlo do toga da se izađe na sasvim drugu točku, da se s te točke poleti i da dođete u ovu situaciju", zaključuje pilot Ignjatović.
Drama na nebu iznad Beograda
Avion s velikim oštećenjima koja su se mogla vidjeti na objavljenim fotografijama i video snimcima kružio je nad Beogradom oko sat vremena.
Nakon prinudnog slijetanja, zbog curenja goriva vatrogasci su morali da prskaju letjelicu pjenom, a sve kako bi se izbjegao požar.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....