Slavili ga ili ne slavili, svatko na svijetu voli dobiti poklon, posebno ako je izabran s posebnom pažnjom, a osobito je to tako za Valentinovo. Mnogima omiljen, nekima omražen i koncentriran na potrošački duh, Valentinovo je ipak zaživio i u Dubrovniku. I Dubrovčani su uglavnom svojim boljim polovicama odlučili i ove godine darivati klasiku, što kažu nam u brojnim dubrovačkim butigama, ide najbolje.
-Kad je u pitanju kozmetika i slično, muškarci nam uglavnom dolaze bez neke posebne predodžbe o tome što bi kupili svojim ljepšim polovicama. Uglavnom se nakon dva-tri okreta glavom u parfumeriji, zbunjeni izborom, odlučuju za klasiku - parfem. I uvijek biraju ono što je primjerice trend u mirisnom svijetu" - kažu nam isto u nekoliko parfumerija.
-Mlađi muškarci obično dođu s točno određenim zahtjevom, već znaju koji parfem kojeg branda žele i nema tu puno vrzmanja po butizi, dok stariji gospari uvijek poslušaju naše savjete jer obično nisu sigurni što će im se partnerici svidjeti. I jako vole lijepo upakirani poklon, pa kad ga kupe obično pitaju koja im je najbliža cvjećarna- priča nam prodavačica u jednoj dubrovačkoj parfumeriji i dodaje kako ostala kozmetika gotovo pa nikad ne ide kao poklon za Valentinovo.
-Pa takvi rijetki, kad ih ima, htjeli bi nešto što žene vole, nešto što je dobro za kožu, što ima nekakvog kolagena ili hijalurona koji pomlađuju kožu, ali mislim da se rijetko odlučuju na to zbog priče koju je jedan gospar ispričao. Kupio je supruzi jako skupu i najkvalitetniju liniju za pomlađivanje, a ona ga je optužila da misli kako je ona stara pa joj je zato to kupio! Smijao se i on kasnije, ali bojim se da će taj ikad više posegnuti za kozmetikom, i on će se vratiti parfemu, cvijeću i nečemu sličnom" - uz smijeh nam prepričava muke prosječnog muškarca.
No i žene kupuju za svoje snažnije polovice puno toga, no žene su, kažu nam prodavačice u butigama, sklonije jako dobro znati što kako i koliko im njihovi muškarci žele, nose i vole. Ako su to parfemi, onda su prilično sigurne u izbor, ali pribjegavaju češće nečemu drugog tipa, poput nekog iznenađenja i kupnje nečega što su dugo željeli ili tražili, poput karata za koncerte, kratkih vikend putovanja ili se odlučuju na kućnu atmosferu, a za to im i ne treba posebna priprema.
Kad je riječ o onome osjetljivijem, kupnji donjeg rublja, ove godine, uvjeravaju nas iz butiga donjeg rublja, crvena nije IN, kao prethodnih godina.
-Muškarci se, kao pravi kampanjci, barem što se tiče nas, još nisu zaputili kupovati, vjerojatno će u panici to napraviti ovog vikenda ili na samo Valentinovo. Već smo imali nekoliko kupovina, ali to su naši stari klijenti, oni koji već godinama kupuju kod nas i točno znaju broj, kroj, materijal i boju donjeg rublja pa tu nema ni nepoznanica ni panike. Jedino što ove godine zaista traže druge boje, uglavnom pastelne, puder rozu ili boju kože, bijelu te svijetloplavu. U igri su ove godine svakako laganiji modeli donjeg rublja, samo da je prozirno, primjerice izvezeno ili plišano, sjajno, ali bez umetaka ili dodataka, bodyji ili kombineži, koji se godinama nisu prodavali ove se godine jako traže. Ono što podsjeća na vintage definitivno je IN" - objašnjavaju nam u butizi.
U drugoj specijaliziranoj trgovini donjeg rublja pak kažu nam kako su im muškarci slatki kad pokušavaju odgonetnuti kako idu brojevi primjerice grudnjaka, ako se nisu prije susreli s time i ovo im je prvi put da djevojkama i ženama kupuju donje rublje.
-Mislite da se to ne događa, ali ima nekih legendi koji stave ruke s raširenim prstima u zrak i kažu - ovaj broj! Mi nastojimo nekako ispuniti te zahtjeve, nismo još pogriješile, nisu više dolazili zamijeniti poklone!" - smiju se prodavačice koje se slažu s ostalim voditeljima butiga tog tipa, da crvena nikako nije popularna.
Kad su u pitanju žene kupci, tu nema upitnika, traže neki udoban model za svoje snažnije polovice, obično već dobro znaju da to i vole, traže, dodaju, da je pamučno i udobno, a ako im se i omakne neka boja - tim bolje.
I cvjećari će imati itekako posla i iznenađujuće, opet kažu da im neka klasika više ne igra.
-Ruže su stvarno klasika, ali moramo reći da crvene ruže više ne spadaju u tu kategoriju. Traži se šarenilo, različite vrste, posebno male ruže, jarkih boja, u kombinaciji s drugim zanimljivim cvijećem, poput frezija, božura, tulipana, a karanfili, osobito oni rozi, opet doživljavaju veliki comeback. Mahom su to mali, zgodni, umjereni buketi uz koje vjerojatno ide i još nešto, ali muškarci su u Dubrovniku vrlo galantni i zapravo nema dana, pa tako ni na Valentinovo, da cvijeće ne ide. Po tome znamo da su gentlemani, cvijeće je nešto što će ama baš svakoj ženi izmamiti osmijeh, slavila Valentinovo ili ne" - poručuju cvjećari, i u pravu su.
Slavili ovaj visoko komercijalizirani praznik ili ne, buket cvijeća ili neki slatkiš nećete odbiti, što je od srca, uvijek je dobrodošlo.