14858038
Stručnjaci odobrili

Virusi haraju, držite se ovih 10 savjeta da izbjegnete zarazu: pazite na hranu koju vam serviraju u kafićima, čak i na mjesto gdje držite torbu

Piše M. P.
Foto Shutterstock
2. listopada 2020. - 14:34

Svi smo davno naučili na pamet one bazične naputke koji nam pomažu da izbjegnemo zarazu: redovito peremo ruke, držimo distancu, naročito od ljudi koji kišu i kašlju, nosimo maske.

No u isto vrijeme postoji čitav niz drugih strategija koje su odobrili stručnjaci, a mogle bi nam pomoći ne samo da izbjegnemo zarazu koronavirusom, već i da održimo cjelokupno zdravlje kad su u pitanju druge virusne i bakterijske infekcije. 

1. Češće perite ruke

Ako smo se tijekom ljeta u ovom smislu i opustili, vrijeme je da se podsjetimo o važnosti čestog pranja ruku. U sezoni prehlade i gripe potrebno je temeljito pranje svaki put nakon doticaja s potencijalno kontaminiranom površinom ili kontakta s potencijalno zaraženom osobom. 

Brzinsko pranje u hladnoj vodi također više nije dovoljno - ruke dobro nasapunajte i perite minimalno 20 sekundi, i to u toploj vodi. Koristite čisti ručnik ili osušite ruke na zraku.

2. Ne dirajte lice

Za to nema ni potrebe - ako ste ljetos znali požuriti i obrisati znoj s čela, zimi bilo kakvo dodirivanje lica prstima nema opravdanja. Na njima se, zbog dodirivanja površina i kontakta s drugima, potencijalno krije zaraza koju možete prenijeti do nosa i usta i unijeti u organizam.

3. Naspavajte se

Kad se osjećate loše i slutite da ste "pokupili nešto", jedino što možete je povećati unos voća i povrća, toplih tekućina i vitamina te leći u krevet. Osam do deset sati sna moglo bi vas vratiti u formu.

4. Voće i povrće

U ovim namirnicama kriju se vitamini i minerali prijeko potrebni našem organizmu uvijek, a u sezoni prelade i gripe pogotovo. Naravno da ne funkcioniraju kao štit od virusa (pa ni češnjak), ali u slučaju da se zarazite, ostavljate veću mogućnost da se tijelo brže oporavi. "Navalite" na citruse, mandarine i limune, uvedite u prehranu bobičasto voće (može i smrznuto), kao i sezonsko povrće poput tikve i batata.

5. Redovito vježbajte

Ne podcjenjujte važnost tjelovježbe. Redovitim treninzima možete poboljšati imunosni sustav, ali važno je isto tako da se ne iscrpljujete i ne gurate tijelo do njegovih granica izdržljivosti - to bi moglo imati potpuno suprotan učinak.

Najbolji recept? Kako piše Health, krenite s 10 minuta dnevno, vježbama istezanja i zagrijavanja. Postepeno uključite kardio vježbe i dodajite težinu. Naravno da bi sve bilo najbolje ostvariti u suradnji sa stručnom osobom.

6. Držite distancu

Kako smo već debelo zagazili u ovo stanje pandemije koronavirusa, više vas nitko, ukoliko se udaljavate tijekom razgovora, neće čudno gledati. Distancu držite i kad su u pitanju slučajni prolaznici, ljudi u javnom prijevozu, u trgovini ili na poslu. No ista pravila trebala bi vrijediti i za prijatelje i poznanike, što dakako, najteže pada.

Posebnu pažnju obratite na to da ste udaljeni od ljudi koji pokazuju simptome prehlade.

7. Oboružajte se dezinficijensom

Ako vam ne gine fizički povratak na radno mjesto, pobrinite se da su površine koje najčešće dodirujete dezinficirane, a i da ste očistili ruke nakon dodirivanja najčešće korištenih predmeta, poput kvaka i prekidača. Držite jedan dezinficijens za ruke u torbi ili džepu, u prodaji su veličine od najmanjih do najvećih.

Svjetska zdrastvena organizacija ne preporučuje "miješati" vlastiti dezinficijens kod kuće.

8. Ne dijelite hranu s drugima

Pripazite na hranu koju vam serviraju uz piće u kafićima, poput kikirikija i čipsa, kao i svu onu koju dijelite s drugima. Možda bi takvu bilo najbolje izbjegavati, osim ako je dijelite s nekim s kim ste ionako u kontaktu na dnevnoj bazi.

Isto vrijedi i za dijeljenje pića.

9. Pazite na torbu

Redovito perite platnene vrećice koje koristite za kupnju, a onu koju nosite za ostale potrepštine nikad ne držite blizu mjesta u kući gdje se jede. Objesite je pored vrata i operite ruke nakon što njom rukujete.

Pripazite i na higijenu kad su maske u pitanju, redovito ih mijenjajte, a one perive stavite na pranje nakon svakog korištenja.

10. Prestanite pušiti

Na ovu temu rečeno je sve

04. prosinac 2020 21:26