14645798
Početničke greške

Važni savjeti za one koji planiraju popularnu ‘ketogenu dijetu‘: jedna od glavnih prepreka je u početnoj fazi, znaju se javiti i simptomi slični gripi

13. rujna 2020. - 08:00

Ketogena ili keto dijeta vjerojatno je jedna od najpopularnijih dijeta u posljednje vrijeme. Možda i sami razmišljate o tome, ali niste sigurni znate li zaista kako je provesti i kako izbjeći tipične početničke pogreške? Donosimo vam nekoliko korisnih savjeta koji mogu pomoći da utvrdite odgovara li ova dijeta vama ili što možete očekivati ​​ako se na nju odlučite.

1. Nemojte brkati LCHF i keto dijetu

Iako je keto dijeta u osnovi vrlo slična LCHF (low carb high fat - način prehrane koji predlaže povećani unos masti i smanjeni unos ugljikohidrata), principu prehrane, još uvijek postoje važne razlike koje treba uzeti u obzir prilikom odlučivanja koji bi oblik mršavljenja za vas bio najprikladniji. Mogli bismo reći da je ketogena dijeta drastičniji oblik LCHF prehrane. Iako potonji također ima za cilj ograničiti ugljikohidrate, obično nema određene "dopuštene" količine ovog makronutrijenta.

Drugačije je s ketogenom dijetom. Ako želimo da tijelo prijeđe u tzv. ketozu, dnevna količina ugljikohidrata ne smije prelaziti oko 20-30 grama. Tako će barem na početku biti potrebno pažljivo nadziranje vaše prehrane, inače se možete brzo izgubiti.

2. Pokušajte sastaviti jelovnik unaprijed

Onima koji se tek upoznaju s keto dijetom obično se ne savjetuju pretjerano komplicirani recepti koji zahtijevaju dosta "egzotičnih" sastojaka. Pokušajte osmisliti jednostavan meni i izračunajte koliko će vas približno koštati jela koja ste odabrali kako biste izbjegli neugodna iznenađenja.

3. Promišljen u odabiru izvora ugljikohidrata

Keto dijeta dopušta vrlo malo ugljikohidrata, ali to naravno ne znači da je hrana koja sadrži ugljikohidrate potpuno zabranjena. Zapravo bi to bilo gotovo nemoguće, jer mnoge namirnice, koje se u načelu ne smatraju ugljikohidratima, sadrže određeni udio ovog makronutrijenta. U ketogenoj prehrani ta je hrana važan izvor određenih vitamina i minerala. Stoga je važno da pažljivo odabirete i da svom tijelu pokušate pružiti što raznolikiju prehranu, bez prekoračenja granice koja još uvijek dopušta ketozu. Uz razne vrste povrća (bez škroba), na primjer, preporučuje se jesti i umjerene količine bobičastog voća, koje je prava riznica korisnih hranjivih sastojaka.

4. Imajte na umu da postoji nekoliko verzija ketonske dijete

Ketogena prehrana uglavnom je povezana s hranom životinjskog podrijetla, ali ova vrsta prehrane zapravo omogućuje veću slobodu nego što biste mogli zamisliti. Dakle, ne morate se ograničavati na određenu vrstu ketonske prehrane unaprijed, ali također ima smisla istražiti varijante poput veganske keto dijete.

5. Ne zaboravite na sol

Udio natrija u tijelu obično je veći od udjela kalija. Međutim, kod ketogene prehrane često dolazi do povećanog izlučivanja natrija, pa kalij može prevladati. Stoga se za uravnoteženje ovih minerala ili elektrolita obično preporučuje malo veći unos soli ili hrane bogate natrijem.

6. Budite spremni na određene nuspojave

Jedna od glavnih prepreka mršavljenju ovom dijetom je početna faza. Zbog prijelaza tijela na novi izvor energije, osobito na početku, mogu se pojaviti simptomi koji čak pomalo podsjećaju na gripu, pa se za taj fenomen već i koristi termin "ketogrip". Među najtipičnijim problemima koji se javljaju u početnoj fazi su mučnina, grčevi u mišićima, bolovi u trbuhu i vrtoglavica. Moguće su i glavobolje, pogotovo ako ne vodite računa o tome da pijete dovoljno tekućine. Ako očekujete ove simptome, lakše ćete se pripremiti za njih i prebroditi ovo razdoblje. Naravno, to ne znači da biste jednostavno trebali zanemariti simptome ako se oni pojave u vrlo intenzivnom obliku - u ovom slučaju treba prekinuti s dijetom.

7. Izbjegavajte stres

Kronični stres smanjuje količinu ketona. Ako ste stalno pod stresom, bit će teže ostati u ketozi. U slučaju keto dijete, također je vrlo važno da pokušate pronaći najučinkovitije moguće tehnike opuštanja ili da izbjegavate vrlo stresne situacije, inače rezultati neće biti onakvi kakvi biste vjerojatno željeli.

13. rujan 2020 08:03