14926700
I čokolada i vino

10 namirnica uz koje ćete smršaviti brže nego li pukim brojenjem kalorija

Piše PSD
9. listopada 2020. - 12:35

Nutricionisti nikada ne preporučavaju izgladnjivanje i koliko god energetska matematika unosa i potrošnje kalorija bila bjelodana i neophodna za rezultate, trajniji će biti ako se malo dublje posvetite svojim prehrambenim navikama. Uključivanje zdrave hrane u svoj plan obroka može vam pomoći da se osjećate zadovoljno i energizirano bez osjećaja gladi zbog čega ćete lakše postići svoje ciljeve mršavljenja, a i zdrava hrana se bolje slaže uz privikavanje tijea na tjelovježbu. Donosimo pregled 10 namirnica koje mogu pomoći u mršavljenju iako nemaju sve nužno malen broj kalorija.

Bademi

Bademi sadrže manje kalorija od većine ostalih sorti orašastih plodova, samo 163 kalorije za 23 badema, a svi orašasti plodovi su preporučljivi zbog zdravih nutrijenata i dugog osjećaja sitosti koji izazivaju. Bademi sadrže puno vlakana koja to omogućuju i vitamina E.

Jabuke

Jabuke sadrže pektin koji prirodno usporava probavu i potiče osjećaj sitosti. Studije pokazuju da cijela jabuka pojedena uz obrok (za razliku od soka od jabuke ili umaka od jabuka) djeluje kao prirodno sredstvo za suzbijanje apetita, pomažući vam da unesete manje ukupnih kalorija, a da se ne osjećate gladno.

Brokula

Izvrsni izvor kalcija i važnih spojeva za borbu protiv raka, brokula također ima puno vlakana koja zasićuju, a sadrže samo 30 kalorija po obroku. Ako ste od povrća često naduti, pokušajte ga prvo kuhati na pari, što olakšava probavu, a istovremeno zadržava sastojke za borbu protiv raka koji bi se mogli izgubiti kad ih prokuhate ili skuhate u mikrovalnoj.

Smeđa riža

Ovo zdravo zrno izvrstan je izvor fitonutrijenata koji se povezuju sa smanjenjem rizika od raka, dijabetesa i bolesti srca. Smeđa riža je također prepuna vlakana, sadrži 1,7 grama škroba otpornog na sagorijevanje masti i hrana je niske energetske gustoće, drugim riječima, zasitna je, ali i dalje ima malo kalorija.

Kupus

Ovaj je prilog savršen dodatak jelima u hladnim vremenima koja dolaze, a lako ga je brzo i za više dana pripremiti. Kiseli kupus posebno je zdrav, ima puno vitamina C i iznimno mal broj kalorija.

Čili papričica

Ova namirnica ima izniman učinak na rad metabolizma jer sadrži kemijski spoj nazvan kapsaicin koji može povećati sposobnost vašeg tijela da sagorijeva masnoće, a ujedno je i dobar izvor vitamina C.

Tamna čokolada

Biti zdrav i dostići ciljnu težinu (ili zadržati trenutnu težinu) ne mora značiti štedjeti na čokoladi. Štoviše dokazano je da crna čokolada u manjim količinama svakodnevnom konzumacijom pozitivno utječe na mršavljenje.

Zeleni čaj

Zeleni čaj bogat je snažnim antioksidansima koji mogu pomoći u borbi protiv upala i povećati energiju. Za dodatno pojačanje u čaj iscijedite krišku limuna ili naranče prije nego što ga popijete. Istraživanja su otkrila da sok od citrusa pospješuje rad  antioksidansima zelenog čaja, pa se polako probavljaju i dulje koriste vašem tijelu.

Leća

Postoji mnogo razloga zašto se leća smatra jednom od najzdravijih namirnica na svijetu. S 13 grama proteina i 11 grama vlakana po obroku, ova grahorica satima će pružati osjećaj sitosti između obroka. Izvrsni je izvor otpornog škroba koji je također bitan u gubitku kilograma.

Crno vino

Za kraj malo veselja, da dokažemo da dijete nisu uvijek rezervirane samo za restrikcije nad sobom. Zahvaljujući antioksidansu koji se nalazi u kožici grožđa, umjereno pijenje crnog vina smatra se dijelom zdrave prehrane. Neka istraživanja sugeriraju da ljudi koji piju vino imaju manji struk i manje masnoće na trbuhu od onih koji piju uglavnom pića od jakog alkohola. A jedna čaša crnog vina može povećati sagorijevanje kalorija u vašem tijelu i do 90 minuta nakon toga. Ponavljamo da ovo sve vrijedi kada se konzumira do čaša vina dnevno.

09. listopad 2020 12:40