Glazbenik i pjevač Adam Semijalac, autor nekoliko hvaljenih blues rock albuma pod pseudonimom Bebè Na Volè, objavio je pod vlastitim imenom album ‘Ode dite’ u cijelosti inspiriran hrvatskom tradicijskom glazbom. Deset autorskih pjesama skladano je za dangubicu, bugariju, banjo i glas - piše Nacional.
Pod pseudonimom Bebè Na Volè, Adam Semijalac predstavio se 2012. godine prvim samostalnim studijskim albumom "Goin’ Mad“, no veliku pažnju privukao je 2015. albumom "Time Of Great Depression“ koji je iste godine uvršten među najbolje albume objavljene u Hrvatskoj te godine.
Redatelj Vladimir Gojun snimio je 2018. godine istoimeni dokumentarni film kako bi prikazao lik i djelo tog jedinstvenog glazbenika. Neosporan status majstora bluesa, vrhunskog pjevača i glazbenika potvrdio je 2018. godine albumom "Hate Is A Wonderful Thing“, koji je za tržište SAD-a naknadno objavila američka diskografska kuća The What Of Whom iz Houstona. Negdje u tom razdoblju odlučio je nastaviti stvarati pod vlastitim imenom pa je 2020. godine objavio album "Tanac za crnega vraga“.
Bio je to rezultat istraživanja folklornog nasljeđa kroz dostupnu građu Instituta za etnologiju i folkloristiku u Zagrebu te periodičkih terenskih posjeta Lici, sjevernoj Dalmaciji s naglaskom na zadarsko zaleđe te otoku Pagu i Slavoniji, pogotovo Đakovštini.
Istraživanje je ostvario u suradnji sa svojom partnericom, umjetnicom Selmom Banich, a zanimao ih je narodni blues i s njim povezani običaji te su to istraživanje nazvali “Ode zemlja u led’nu, svak ti šuti istinu”. Bio je to svojevrsni nastavak proučavanja autohtone hrvatske glazbene baštine koju je "načeo“ 2015. godine pjesmom "Baba Ljuba blues“ posvećenoj njegovoj babi Ljubi iz zadarskog zaleđa. Početkom ove godine snimio je s Dunjom Knebl album tradicijske glazbe "Moje srce se raskoli“.
Novi album "Ode dite“ sadrži deset autorskih pjesama koje je sam napisao, odsvirao i producirao, a skladane su za dangubicu, bugariju, banjo i glas, uz vokalnu ispomoć Tajane Josimović i Lane Hosni koje se bave upravo tradicijskim pjevanjem. Sami tekstovi zvuče kao pjesme iz hrvatskog folklora, ali su zapravo pune suvremenih tema koje nas okružuju – ratova, gubitka najmilijih, pritisaka okoline, patnje i teških životnih uvjeta – prateći pritom jednostavne melodije tradicijskog folklora. I album „Ode dite“, kao i prijašnje svoje albume, objavio je u vlastitoj nakladi.
NACIONAL: Na prethodnom albumu sličnog glazbenog izričaja „Tanac za crnega vraga“ istraživali ste vlastite korijene preslušavajući dostupnu građu na Institutu za etnologiju i folkloristiku u Zagrebu te kroz posjete Lici, sjevernoj Dalmaciji s naglaskom na zadarsko zaleđe i otoku Pagu i Slavoniji, pogotovo Đakovštini. Koliko je novi album „Ode dite“ nastavak tog istraživanja, a koliko neki novi glazbeno-vokalni eksperiment?
Album “Ode dite” svakako je nastavak te prakse, ali i potpuno novi eksperiment. Ujedno je i nastavak na pjesmu “Baba Ljuba blues”. Zanimalo me koliko daleko mogu pogurati granice eksperimentiranja s tradicionalnom formom, a da se i dalje nekako oslonim na tu istu tradiciju. Vokalno, to je definitivno bio izazov jer sam 2020. operirao rak štitnjače i ostao bez velikog dijela raspona glasa. Mogu li se i dalje izražavati? Imam li što reći? Izgleda da imam. U svakom slučaju, kao i s “Tancem”, cilj je bio stvoriti nešto sasvim novo. Ne ponavljati se.
NACIONAL: Album se sastoji od deset autorskih pjesama koje su skladane za dangubicu, bugariju, banjo i glas. Zašto ste odabrali baš te instrumente za koje ste i sami rekli da ih do sada još niste ni svirali?
Banjo sviram već neko vrijeme, ali do sada ga nisam koristio kao glavni instrument kao u pjesmi “Drugovi moji”. Što se tiče bugarije i dangubice, htio sam vidjeti kako će utjecati na moj kreativni proces. To su zapravo vrlo “primitivni”, ograničavajući instrumenti i prilično zahtjevni za sviranje. Barem meni.
Ostatak teksta pročitajte na LINKU.