Zadarski turistički iznajmljivači mogli su se danas na prvom predavanju u sklopu programa edukacije za male iznajmljivače, upoznati sa svim detaljima specijalizacije obiteljskog smještaja. Ovaj dvodnevni event u raskošnom i reprezentativnom prostoru Kneževe palače, koji će i sutra ponuditi obilje zanimljivih i korisnih informacija bitnih za uspješno i zakonito poslovanje, organizirala je Turistička zajednica Grada Zadra u suradnji sa Savjetovalištem za obiteljski smještaj Interligo.
- Vjerujem kako će sezona 2022. biti dobra za turistički sektor te da će informacije s ovog predavanja biti korisne svim iznajmljivačima. Organizirali smo besplatnu edukaciju kako bi naše iznajmljivače upoznali sa svim segmentima poslovanja obiteljskog smještaja i novim trendovima u branši - kazao je na otvaranju ovog eventa direktor zadarskog TZ-a Mario Paleka. Zadarska Turistička zajednica upravo je zato na adrese zadarskih iznajmljivača poslala oko 3.300 prepoznatljivo dizajniranih brošura podnaslovljenih kao „Priručnik za vlasnike apartmana, kuća za odmor, studio apartmana i soba u domaćinstvu za 2022. godinu“. I dok je brošura svojim sadržajem ponudila obilje korisnih informacija o zakonitom i uspješnom poslovanju, predavačice Meri Čizmić Kraljević i Anamarija Cicarelli iz Savjetovališta za obiteljski smještaj Interligo, otkrile su zadarskim iznajmljivačima detalje koji često čine razliku između uspješnog i neuspješnog vođenja turističkog biznisa. Čizmić Kraljević je govorila o mogućnostima reklamiranja pomoću suvremene tehnologije, a istaknula je Google Maps kao besplatan marketinški alat, koristan za Zadar i okolicu zbog postojanja aerodroma.
Predavanje Čizmić Kraljević je u prvom redu bilo usmjereno na stvaranje dojma i uspjeha. Anamarija Cicarelli, s druge strane, više je pozornosti usmjerila na samo poslovanje; troškove poslovanja, formiranje cijene smještaja, odnosno na elemente koji utječu na formiranje konačne cijene smještaja. Porez, turističke pristojbe i članarina, troškovi Interneta, struje, vode, oglašavanja i drugo, osnovni su i svima zajednički troškovi, dok su održavanje bazena ili okućnice dodatni troškovi koji podižu cijenu godišnjeg troška za iznajmljivača, ali i smještajnu cijenu objekta.
- Prvi posao je izračunavanje troškova koji, unatoč medijskoj percepciji, ipak nisu beznačajni ili mali. Turistička pristojba i članarina najmanji su dio ukupnog troška - upozorila je Cicarelli kako smještajna cijena u konačnici ovisi o ukupnim troškovima, kapacitetu i uređenju objekta, dodatnim sadržajima poput bazena i jacuzzija, lifta, mikrolokaciji te – posebno važno – konkurenciji. Cicarelli je još govorila o važnosti određivanja najviše cijene smještaja, pa tek onda cijene izražene s popustima za first ili last minute, o pravima na otkazivanje u oba slučaja – gost i domaćin.