StoryEditorOCM
SportZAŠTITA IMENA

Razgovor s Tonijem Jeričevićem, direktorom marketinga iz KK Zadra: "Uvođenjem procesa očuvanja brenda gledamo povratiti prava i upravljati njime kako spada"

Piše D. Žura
11. travnja 2022. - 20:55

Prije nekoliko dana Toni Jeričević, direktor marketinga KK Zadar i osoba za odnose s javnošću izvjestio je o pokrenutom postupku zaštite imena i loga kluba. Razgovarali smo s njim te saznali odakle ideja i želja za tim.

Što Vas je ponukalo da odmah na početku svoga  mandata krenete  upravo s ovim pitanjem?

- Prvo, da se izjasnim, mene samo zanima marketing i dok sam u KK Zadar želim se baviti isključivo tim poslom. Svaka ozbiljna institucija, organizacija mora imati uređenu politiku ophođenja prema brendu. To je zapravo temelj i u današnjem svijetu „zlata vrijedan“ resurs čija procijenjena vrijednost uvjetuje i kvalitetu sponzorskih paketa koje možemo ostvariti. Zar nije to ono što želimo? Želimo jake sponzore tu i ozbiljna imena. Na ozbiljna imena dolaze druga ozbiljna imena, ali za to je potrebno krenuti od temelja. Trenutno je KK Zadar u tzv. fazi "rastakanja". Mi uvođenjem procesa očuvanja brenda samo gledamo povratiti prava da u punini upravljamo njime. Znači riječ je o procesu, a 24. svibnja 2016. produžena je registracija žiga u registar žigova koji vodi Državni zavod za intelektualno vlasništvo sve do 05.12.2025. Znači klub ima svoj žig, ali ne ostvaruje puna prava od tog žiga koja mu pripadaju. Nedostaju mu samo politike kako ćemo mi braniti ime KK Zadar. Zato te velike međunarodne tvrtke imaju i brand managere jer oni danonoćno održavaju te procese. KK Zadar je brend, zaslužuje imati u domeni marketinga i smjer očuvanja toga!

image

KK Zadar logo

Kk Zd

Koliko su drugi iskoristili ime kluba i financijski se okoristili njime?

 - Nećemo gledati nazad. Uopće! Mogu  reći da je na neki način situacija u kojoj se nalazi brend KK Zadar nastala zbog toga jer do sada nisu postojale politike upravljanja tim  brendom. Nije bilo brend menadžera i sad je tako kako je. Nastojimo biti fer i krenuti ispočetka. U prvom ciklusu radnji koje bi trajale ići do kraja travnja želimo započeti dijalog sa svima koji žele imati nekakav udio u korištenju imena KK Zadar. Dakle, civilizirano, diplomatski i kroz dijalog. Ne gledamo nazad. Idemo surađivati, idemo stvarati. Dodijeliti ćemo posebne autorizacije svim sudionicima tog zahtjevnog procesa. U drugom i trećem ciklusu ćemo već morati postati konkretniji i jače pristupiti interesu obrane brenda, ali mislim da do toga neće niti doći jer svi želimo jaki brend KK Zadar.

Rekli ste da kroz web shop mislite ostvariti značajnije prihode, može li se računati i na poneki “živi” prostor u gradu?

 - Već sam sa svojim direktorom  Željkom Žilavcem razgovarao i o tom pitanju. Složili smo se da je najbolje ići korak po korak što bi se reklo „na zicer.“ Ideja o živom prostoru je fantastična, ali i riskantna. I ono najgore teško je upravljati njom. Gledajte, vi trebate zakupiti prostor, zaposliti dvije osobe, opremiti prostor i to je onaj lakši dio. A što je sa nabavkom svih tih artikala, popisa svega toga, vođenjem računovodstva? U ovoj situaciji to je dobra ideja, ali je umjereno riskantna i treba upravljati s tim. Za početak ćemo kroz partnerske odnose pokušati ubaciti robu unutar drugih trgovina. Nakon toga ćemo napraviti uvid u rezultate. Ako vidimo da rezultati postoje unutar samog web shop-a i nekih drugih lokacija onda ćemo biti hrabri i  ući u taj korak zvan „živi prostor.“

image

Toni Jeričević

Luka Gerlanc/Cropix

Je li možda već bilo nekih prijedloga za suradnju sa suvenirnicama ili darovnim dućanima?

- Osim ureda ja sam kontinuirano na terenu. Imam puno poznanika i ljudi dobre volje koji prate zadarsku košarku. Kada biste čuli kakve fantastične ideje postoje zaprepastili biste se koliko znanja postoji u Zadru. Za sada moramo od negdje početi. Trebam se i ja stabilizirati i pohvatati sve, ali jasno želim postaviti temelje za upravljanje brendom KK Zadar. Nemojmo se zavaravati - KK Zadar je silan brend.

03. listopad 2024 20:14