Iskustvo Marije Bojčić iz agencije za nekretnine LuxuryCroatia.net razlikuje se od onoga što o privatnim iznajmljivačima slušamo posljednjih tjedana.
Iako se uvelike priča o "rasprodaji" nepopunjenog smještaja privatnih iznajmljivača po last minute akcijama, popunjenost određenih vrsta turističkih nekretnina na nekim je lokacijama, uvjeravaju nas, praktički na razini prošlogodišnje. Naročito u segmentu luksuznih vila. Tako nam Marija Bojčić, vlasnica agencije za nekretnine LuxuryCroatia.net koja pokriva područje Dalmacije, ističe da gosti koji traže luksuzne vile svake godine stižu u sve većem broju.
- Najam luksuznih vila potpuno se razlikuje od iznajmljivanja jeftinih apartmanića. To su potpuno različite kategorije gostiju. Gosti koji bukiraju luksuzne vile dolaze zaista sa svih strana svijeta. Možemo reći da je većina ipak iz EU kao najbliže destinacije, raste broj Amerikanaca, iako oni imaju drugačiji koncept jer žele obići što više destinacija na Jadranu u tih deset, petnaest dana, pa žele samo dva, tri noćenja u vili i onda odlaze na drugu destinaciju. S druge strane, kod vila postoji pravilo prema kojem se samo subotom odlazi i dolazi, uz minimalan boravak od sedam dana, kako se ne bi stvarali prazni periodi u špici sezone, jer je svaki nepopunjeni dan veliki gubitak zarade. Stoga mnogi američki gosti završe u hotelima - kaže i dodaje da luksuzne vile bukiraju i bogati Australci, Kinezi, Novozelanđani, gosti iz Južnoafričke Republike, Indijci...
Osjetno je povećana i ponuda luksuznih kuća za odmor, od onih modernih do tradicionalnih, a najtraženije lokacije su, nastavlja, dubrovačko i splitsko područje na udaljenosti od sat vremena od aerodroma, zatim Hvar, Brač i Korčula, a u posljednje vrijeme raste interes i na zadarskom području.
- Cijene smještaja u luksuznim vilama također su porasle, u jednakom omjeru kao i cijene ostalih turističkih smještaja, u prosjeku 20 do 30 posto. Međutim, gostima visoke platežne moći te uvećane cijene nisu umanjile interes. Zašto je tako? Kad gledamo globalno turističko tržište, Hrvatska svake godine kotira sve bolje na ljestvici destinacija elitnog turizma. Za bogate goste još smo mlada destinacija u usponu, konkurencija je ogromna u segmentu luksuznih vila, ali sve više bogatih turista traži nove zanimljive destinacije za superluksuzno ljetovanje, gdje će imati sav luksuz u vili, uz kvalitetne i raznolike sadržaje odredišta, ali i potrebnu anonimnost i privatnost, pa mnoge poznate javne osobe rado odaberu Hrvatsku - pojašnjava Marija Bojčić.
Dodaje kako se cijene noćenja u špici sezone kreću od 2000 eura do više od 7000 eura za noć.
- Naravno, u toj se cijeni, osim samog komfora vile i svih sadržaja, podrazumijevaju dvije do četiri domaćice, često i kuhar, zatim hostese, svakodnevno čišćenje, namještanje kreveta, izmjena posteljine i ručnika dva puta tjedno ili češće na zahtjev gostiju, kupaonice opremljene kvalitetnim uređajima, kupkama i parfemima, posluživanje doručka, ručka, večere i pića, nabava namirnica, organizacija i rezervacija događaja, stola u restoranu... Često je i vozilo s vozačem na raspolaganju gostima ili brod sa skiperom, pa i izlet na obližnju destinaciju s uključenim raznim aktivnostima - nabraja.
Luksuzne vile, naglašava, često popune špicu sezone i za godinu dana unaprijed, pa u tekućoj sezoni samo popunjavaju predsezonu i posezonu.
- Često grupa gostiju želi unajmiti vilu za proslavu vjenčanja ili većeg obiteljskog okupljanja, pa se najavljuju i godinu unaprijed. U prosjeku, svaka je luksuzna vila popunjena 90 dana u sezoni, a mnoge i 120 dana i više, ovisno o tome koliko se vlasnici sami potrude, s kojim agencijama i portalima rade ili kojem međunarodnom lancu vila pripadaju - kaže i dodaje da su kod ovakvih objekata last minute ponude rijetkost.
- Puno više je to first minute ili early bird, odnosno rano bukiranje ili rezerviranje godinu dana unaprijed. Luksuzne vile popune špicu sezone, dakle srpanj i kolovoz, većinom znatno prije početka sezone, pa eventualno ako ostane koji slobodan termin u predsezoni ili posezoni, daju popust od 10 do 15 posto. Drastičnog spuštanja cijena nema ni za last minute jer je zadovoljavajuća zarada već ostvarena, a troškovi pokriveni - ističe.
Na pitanje kako ocjenjuje ovu sezonu u segmentu luksuznih turističkih nekretnina, kaže da je uspješna prema očekivanjima, a možda bude i bolja od prošle ako će rujan i listopad biti topli mjeseci.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....