Prilagodit će se POS uređaji za naplatu karticama tako da će na POS uređaju gost moći unijeti iznos napojnice koju želi ostaviti.
Mi ćemo u kasi imati opciju za naplatu napojnice i proslijedit ćemo je djelatniku na njegov račun. Sada stvari stoje tako, da primjerice, ako je račun 140 kuna, a gost ga zaokruži na 150 kuna, tih 10 kuna možemo samo unijeti u promet i evidentirati ga kao ostale prihode. Ostali prihodi su oporezivi kao svi drugi prihodi. Sad će to biti prepoznato kao napojnica vezana isključivo za određeni račun.
Stimulativan model
Rekla nam je to Jelena Tabak, predsjednica Udruženja ugostitelja Hrvatske gospodarske komore (HGK) o prijedlogu modela poreznog tretmana bezgotovinske naplate napojnica u turizmu od neoporezivih 25.000 kuna godišnje.
Krajem prošlog tjedna u Ministarstvu financija, na inicijativu Hrvatske gospodarske komore i ugostiteljskih udruga, na sastanku s ministrom financija Markom Primorcem i ravnateljstvom Porezne uprave ova je branša iznijela prijedlog rješavanja poreznog tretmana napojnica u ugostiteljstvu.
Na problem kartične naplate napojnica ugostitelji ukazuju već dulje vrijeme, osobito posljednje dvije godine i razdoblja pandemije, kada su beskontaktni oblici plaćanja u ugostiteljstvu i uslužnim djelatnostima preuzeli primat u vrsti plaćanja.
Udruženje ugostitelja HGK predlaže model uvođenja napojnice u sustav fiskalizacije, kao jedne od osnovnih mjera prilagodbe poslovanja digitalnom dobu, koji bi istovremeno za radnike u ugostiteljstvu bio stimulativan i transparentan. Prijedlogom bi se omogućila neoporeziva naplata napojnice, vezana isključivo za izdani račun, pri čemu bi godišnji iznos od 25.000 kuna po djelatniku ostao neoporeziv, a sve iznad toga oporezivalo bi se stopom poreza na dohodak, ali bez obveze plaćanja doprinosa.
Jelena Tabak nam je rekla da bi se porezni tretman manči trebao riješiti najkasnije do prvog dana 2024., a ušao je u plan i program aktivnosti Ministarstva financija za iduću godinu.
- Naš je prijedlog da se na iznose koji godišnje prijeđu 25.000 kuna plaća porez na dohodak od 20 posto, ali ne i doprinosi. To će se rješavati godišnjom poreznom prijavom, naš je prijedlog da limit bude 25.000 kuna, a koliki će biti, to Porezna uprava mora odlučiti – rekla nam je Jelena Tabak.
Konobarima ubuduće neće padati mrak na oči kada vide da gost plaća karticom. Prođe li ovaj prijedlog, pa gosti budu mogli u POS uređaj za naplatu unijeti i manču, što sada nije moguće, konobarima će ona sjesti na račun, a s Poreznom upravom će se razgovarati preko godišnje porezne prijave prijeđu li neoporezivi limit...
Iz HGK priopćavaju da su predstavljenim modelom željeli riješiti jedan od problema domaćih ugostitelja i radnika u turizmu koji su dosadašnjim poreznim tretmanom bili u nepovoljnom položaju, a poslodavci na izvjestan način destimulirani na prihvaćanje bezgotovinskog plaćanja.
Doprinos digitalizaciji
- Zahvaljujući razumijevanju Ministarstva financija za širu problematiku u sektoru, na ovaj način doprinosimo i smanjenju osipanja radne snage u ugostiteljstvu i turizmu, koji je posebno došao do izražaja ove godine, kada su pojedini ugostitelji zbog nedostatka radne snage bili prisiljeni na skraćivanje radnog vremena ili čak povremena zatvaranja objekata.
Novo rješenje će zasigurno pridonijeti digitalizaciji zbog povećanja bezgotovinskog plaćanja, a ujedno i podizanju kvalitete pružanja usluge budući da turisti s emitivnih tržišta žele plaćati karticama – smatra Andreja Vukojević, direktorica sektora za turizam HGK.
Prema planu, Ministarstvo financija će iduće godine pitanje manči rješavati izmjenama tri zakona, o porezu na dohodak, fiskalizaciji te zakona o doprinosima. A kad riješi pitanje poreznog tretmana manči, uslužni sektor dobit će pravila oko manči, bile one gotovinske ili bezgotovinske.