Prije nekoliko dana objavili smo članak o tome kako je stara zgrada Željezničkog kolodvora u Zadru imala dugu nadstrešnicu koja je umjesto potpornim stupovima "sidrena" čeličnim sajlama za konstrukciju zgrade. Podsjećala je na sličnu u Novom Sadu koja je na građane pala i usmrtila ih. Naveli smo da je zadarska nadstrešnica izdržala svoj "radni vijek" ipak bez incidenta, a onda je 2015. godine uslijed radova na prenamjeni zgrade uklonjena, što je zbog derutnog stanja kolodvorske zgrade bilo i najbolje.
Ipak, zgrada Željezničkog kolodvora nije prošla bez incidenta koji je umalo mogao završiti tragično. Podsjetili su na to Zadrani u komentarima na društvenoj mreži ispod objavljenog članka.
- Prije 45 godina u zadarskoj željezničkoj stanici dogodio se sličan slučaj... Otpao je kompletan plafon težak desetak tona. Srića što se to desilo oko 23 sata kad nije bilo putnika i nitko nije stradao. Da je to bilo oko 15 sati bilo bi na stotine stradalih đaka i radnika - naveo je čitatelj.
- Zadarskom željezničkom kolodvoru pao je viseći spušteni plafon zbog težine betona za cijelu površinu čekaonice oko 300m/2. Pravo je čudo da tog momenta nije bilo nikoga u čekaonici, bio sam udaljen 100 metara od kolodvora, trebao sam proći kroz čekaonu. Mislim da se to desilo oko 1976. godine - napisao je drugi čitatelj dok su ostali naveli da toga sjećaju te da čak niti novine nisu pisale o tome. Na svu sreću sve je prošlo bez posljedica.
Željeznički kolodvor svečano je pušten u promet sad već davne 1967. godine. Dio zgrade kolodvora iznajmljen je prije nekoliko godina jednom poznatom svjetskom lancu restorana brze hrane i od toga se dana smatra da je Zadar i službeno "odustao" od vlakova. Istovremeno, Bibinjci već dugi niz godina pokušavaju izmjestiti prugu koja njihovo mjesto presijeca na dva dijela.
Novi projekt HŽ-a predviđa potpunu rekonstrukciju željezničke pruge Zadar - Knin i proboj tunela čime bi pruga kroz Bibinje bila konačno izmještena. U planu je u luci Gaženica napraviti putnički terminal, ali bi i Zadar bio povezan s Gaženicom nekom vrstom metroa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....