Šećer je došao na kraju turističke turneje po Njemačkoj i Europi – Vir se nakon značajnih međunarodnih sajmova turizma od Brna, Bratislave, Ljubljane, Milana, Budimpešte i Praga do Hamburga, Nürnberga, Essena i Münchena, predstavio od 7. do 11. ožujka na najvećem i najpoznatijem europskom turističkom sajmu „ITB“ u Berlinu.
Oko 150 tisuća posjetitelja berlinskog sajma moglo je, među ostalim turističkim i destinacijskim ponudama, vidjeti i novi, osvježeni štand Hrvatske turističke zajednice koji će se koristiti do 2022. godine. Unutar HTZ-ovog štanda Vir je bio suizlagač zajedno s Turističkom zajednicom Zadarske županije i Turističkom zajednicom Grada Zadra, potom tvrtkama „Terra Travel“, „Ilirija“, „Turisthotel“ te Zračnom lukom Zadar, i to u sklopu predstavljanja zadarske regije (Zadar region).
Pored turističkih snaga zadarske regije, svoju ponudu predstavio je i 21 suizlagač iz sustava turističkih zajednica, putničkih agencija, turističkih naselja i hotela te prijevozničkih tvrtki. „ITB“ Berlin predstavlja vodeći svjetski sajam turističke industrije koji je ove godine doživio pedeset i drugo izdanje. Na sajmu se predstavilo više od 180 zemalja s pet kontinenata, a tijekom održavanja posjetilo ga je više od 150 tisuća posjetitelja. Procjenjuje se kako se tijekom „ITB“ sajma ugovore poslovi vrijedni čak sedam milijardi eura.
Tržište Njemačke jedno je od najvažnijih emitivnih tržišta za hrvatski turizam s kojega se ostvaruje najveći turistički promet. Prema podacima sustava eVisitor, tijekom protekle godine Hrvatsku je posjetilo 2,7 milijuna gostiju iz Njemačke (porast od 15 posto u odnosu na 2016. godinu) koji su ostvarili 20,7 milijuna noćenja (porast 14 posto), što u ukupno ostvarenim noćenjima predstavlja udio od visokih 20 posto.
Kako njemački turisti i na Viru ostvaruju značajni udjel u turističkom prometu, Virani su preko Turističke agencije „Vir turizam“ ostvarili kontakte i uspostavili poslovnu suradnju s velikim međunarodnim kompanijama za turizam i putovanja, poput gigantskog „Tui Group“ ili „Coop Trr“, odnosno njihovim turističkim agencijama. Drugi segment poslovnog djelovanja virske turističke agencije i destinacijske kompanije „Vir turizam“ bio je konkretizacija suradnje s više njemačkih turoperatora koji se bave iznajmljivanjem privatnog smještaja, kao i onaj osnovni – promocija otoka Vira.
Podsjetimo, u rekordnoj 2017. godini gosti iz Njemačke na Viru su ostvarili 177.712 noćenja, a u odnosu na 2016. godinu riječ je o bitnom povećanju od 35,8 posto (130.824 u 2016.). Kada je riječ o dolascima turista iz Njemačke, također se bilježi povećanje od 18,3 posto (12.438 u 2016.), odnosno na otok je prošle godine došlo 14.717 njemačkih gostiju.