StoryEditorOCM
4 kantunaTRI PITANJA

Direktorica Bencun o zadarskom turizmu: Ne možemo kopirati Šibenik jer nemamo uvjete, a iznajmljivači i gosti su zadovoljni našom ponudom!

Piše Iva Ivanac
16. listopada 2024. - 21:40

Na mjesto direktorice Turističke zajednice grada Zadra, Iva Bencun, stupila je u siječnju ove godine. Javnost je otvoreno podržala jer je, nakon dužeg vremena, na mjesto prvog čovjeka zadarskog turizma došla "osoba iz struke" i iskustvom u turističkom sektoru. No medeni mjesec je prošao, prva sezona s Bencun je iza nas, a sve se više čuje glas nezadovljstva, i ljudi iz struke i građana, koji ne vide da se u zadarskom turizmu išta promijenilo. Pokazali su to i u anketi portala Zadarski.hr gdje je čak 85 posto građana od 683 ispitanika odgovorilo kako "nisu zadovoljni s ponudom zabavnih događanja jer Zadar nema noćnih klubova ni koncerata". Idealna prilika da Bencun postavimo tri pitanja...

Jeste li zadovljni turističkom sezonom? Kako komentirate nezadovoljstvo dijela građana s turističkom ponudom u Zadru? Zadar je, kažu, daleko od onoga što Šibenik nudi svojim stanovnicima i gostima...

- Što se tiče brojki, turistička sezona je bila odlična. Još prošle godine nadmašili smo famoznu 2019. godinu, a ove su godine rezultati bolji od prošlogodišnjih. U svim parametrima je stanje poboljšano, imamo i više dolazaka i više noćenja, osim u srpnju. Naime, u srpnju smo imali blagi pad od dva posto, ponajviše gostiju iz Njemačke, ali s obzirom da se tamo početkom ljeta održavalo Europsko prvenstvo u nogometu, ali i Olimpijske igre u Parizu, takvo nešto je bilo očekivano. Zbog tog pada nismo imali velike štete, a niti veliku srpanjsku gužvu.

Važno je naglasiti da smo u predsezoni, travnju, svibnju i lipnju, imali najviše dolazaka u cijeloj Hrvatskoj, čak 26 posto više od prošle godine. To je odličan podatak jer pričamo o razvoju cjelogodišnjeg turizma. U rujnu se ponovno dogodio pad na razini cijele Hrvatske, ali ne i u Zadru koji je imao povećanje. Treba istaknuti i kako se turisti sve više zadržavaju u Zadru. Prije nekoliko godina turist je u prosjeku u Zadru boravio 1,8 noći i Zadar je bio tranzitna destinacija. Sada se s prošlogodišnjih 2,5 noćenja taj broj povećao na tri noćenja po turisti, što je ujedno i cilj svake turističke destinacije. Jedan od razloga toga je i povećanje ponude. Iskreno, nisam osjetila to nezadovoljstvo građana jer smo kroz cijelu sezonu imali pregršt događanja, a ljudima smo "otvorili" i nova mjesta kao što je Muraj, sve s ciljem da rasteretimo grad. Tu smo imali velikog uspjeha jer svu svi ovogodišnji koncerti na Muraju bili izrazito posjećeni.

Ljudi dosta uspoređuju Zadar sa Šibenikom, ali nije nam namjera raditi "copy-paste" onoga što Šibenik radi, niti Zadar ima mogućnosti kakve ima Šibenik. Taj je grad sa svojim tvrđavama napravio iskorak, a tvrđava sv. Mihovila ima kapacitet od oko tisuću mjesta. U Zadru imamo Forum, ali on je opet prevelik za takva događanja, pa ga je potrebno ograđivati. Potreban nam je jedan takav prostor kakav ima Šibenik kako bi mogli organizirati događaje koji, s jedne strane nisu za preveliku publiku, a s druge strane imate dovoljan broj ljudi koji je spreman platiti kartu za takvo nešto. Koncerte koje Šibenik radi sponzorirani su i od strane privatnika i od strane Grada, a jasno je da ljudi takvo nešto žele. Zadar ima nešto drugo, ima puno manjih prostora koji za vrijeme turističke sezone oživljavaju grad kao što je Muraj, atrij palače Cedulin, Narodni trg...

Uvijek govorim kako možemo bolje i više te pozivam sve one koji imaju prijedloge da nam se jave kako bismo zajedno kreirali turističku ponudu. Povratne informacije od ljudi s kojima sam svakodnevno u kontaktu, a to su hotelijeri, vlasnici agencija i iznajmljivači su po pitanju turističke ponude ovog ljeta bili izrazito dobri i svi su oni zadovoljni, kao i naši turisti. Njih čak 60 tisuća je Zadru, kao turističkoj destinaciji, u sklopu projekta IQM destination, dalo ocjenu 8,6 od mogućih deset bodova.

image

Advent u Zadru

Bojan Bogdanić/TZGZ/Slobodna Dalmacija

Što građani mogu očekivati od ovogodišnjeg Adventa? Svake se godine govori o revitalizaciji cijelog Poluotoku, a opet se sve odvija na Trgu Petra Zoranića. Hoće li se ove godine Advent održati na više lokacija?

- Postojala je inicijativa da se rastereti Trg Petra Zoranića i Trg Pet bunara, a to smo ove godine napravili tako što smo smanjili broj kućica s 25 na 22. Nažalost, te kućice nismo uspjeli preseliti na drugo mjesto, raspravljalo se o Forumu, ali to je prevelik prostor. Drago mi je da su se ove godine i poduzetnici priključili na Adventu pa će se tako otvoriti Mali Advent i na igralištu na Mornarici. Vjerujem da ćemo na taj način doprinijeti protočnosti ljudi u gradu. Uvijek nam je želja da se u sva događanja, pa tako i Advent pridružuju poduzetnici, oni će ove godine sudjelovati sa svojim posebnim ponudama za vrijeme božićnih blagdana i ukrašavanjem poslovnih prostora. Što se tiče programa, on će i ove godine biti bogat i vjerujem da će svi građani biti zadovoljni jer će se za svakoga naći po nešto.

Kada ćete započeti s provedbom vaših ideja u radu Turističke zajednice i koje su bile glavne okosnice Vašeg programa? Ovo što smo dosada mogli vidjeti izgleda kao nastavak onoga što je radio Vaš prethodnik, bivši direktor Mario Paleka...

- Na posao sam stupila u siječnju, kada je plan i program Turističke zajednice za ovu godinu već bio usvojen od strane Turističkog vijeća. Ne planiram uvoditi neke "mega" projekte. Moja ideja je da se Zadar treba pozicionirati kao mediteranski grad koji je ugodan za život prvenstveno lokalnom stanovništvu jer upravo to privlači turiste. Turisti danas nisu isti kao što su bili prije deset godina, oni žele vidjeti kako živi lokalno stanovništvo, kakva im je kultura, žele iskusiti autohtone događaje i jela. Ove godine smo uveli novitet, a to je revitalizacija dosada neiskorištenih prostora kao što je Muraj. Ljudima kod nas treba biti ugodno za život i boravak.

Ono što više potičemo je uključivanje zadarskih poduzetnika u kreiranje turističkog sadržaja. Uzmite za primjer nedavno održani "Meat me" festival u koji smo ove godine uključili tri nova ugostiteljska objekta. Ako na festivalu turistima nudimo janjetinu s bižima, on mora u destinaciji imati restoran gdje takvo nešto može probati i upravo nam je to ideja, da se lokalno stanovništvo uključi još više u turističku ponudu i da nastave s praksom koju Turistička zajednica započne.

image

Fotografija s koncerta grupe Jet Set koji je održan na Muraju

Turistička Zajednica Grada Zadra/
15. studeni 2024 04:03