StoryEditorOCM
4 kantunaPRAZNO JE, ALI PLATI

Dio potrošača dobio veće račune bez potrošenih kubika vode i PDV-a! Iz "Vodovoda" kažu da su uočili grešku, kriva je informatika, ispričavaju se...

Piše P.O.
23. kolovoza 2022. - 20:52

Novi računi za vodu uzbunili su mještane Briševa od kojih nam se jedan obratio i to zbog dva razloga. A tu je i sumnja da mještani koji uredno podmiruju svoje obaveze prema zadarskom "Vodovodu" sada plaćaju cijenu za krađu vode koju nisu počinili.

-Stigli su nam računi i to uvećani. Razlika u odnosu na stare račune je baš velika. Dosada sam plaćao oko 220, 230 kuna, a na ovom je računu čak 385 kuna, kaže mještanin Briševa.

Kako je nedavno otkrivena velika krađa vode u susjednoj Murvici, Briševljane je strah da im "Vodovod" sada kroz povećanje računa naplaćuje "ukradenu vodu"!? Ipak, našeg sugovornika brine nešto drugo:

-Na računu nema apsolutno ničega osim iznosa kojeg moram platiti! Nema tu ni osnovice vodoopskrbe, ni PDV-a, ni odvodnje ni PDV-a za odvodnju. Rubrike su prazne, na računu nigdje nema broja kubika koje sam potrošio ni razdoblja za koji mi je račn stigao. Išao sam uspoređivati broj računa na koji moram platiti i to je stvarno račun "Vodovoda", ali mi nije jasno da državno poduzeće može poslati ovakve "prazne račune", kaže naš sugovornik.

Iz "Vodovoda" su nam pojasnili da se mijenjala stavka s računa koja se odnosi na naknadu za razvoj. Naime, izmjenama zakonskih propisa svaka je općina dosada samostalno određivala iznos naknade za razvoj, pa je taj dio cijene vode bio jako "šaren" i razlikovao se od općine do općine. Po novom načinu obračuna, određeno je da iznos naknade za razvoj određuje Skupština "Vodovoda" koja je odredila da to bude iznos od 1,89 kuna po kubiku vode i to za sve jedinice lokalne samouprave. Međutim, i ljudima iz "Vodovoda" je bilo jasno da ta naknada ne može podići račun s 230 na 385 kuna.

I, zašto je račun prazan?!

Nakon što smo im proslijedili primjerak računa, iz "Vodovoda" su objasnili o čemu se radi.

-Ustanovili smo da je jedna "knjiga čitanja" imala sistemsku grešku do koje je došlo u informatičkoj službi koja radi za "Vodovod". Uočili smo tu grešku i ispravili je, ali je jedan manji dio računa već otišao na adrese naših potrošača. Greška nije nastala u "Vodovodu", ali im se isporičavamo zbog neugodnosti, a svaki od njih može nam se obratiti i korigirat ćemo račune, kažu iz "Vodovoda".

16. studeni 2024 10:33