Za psihostimulativnu drogu captagon su do prije nekoliko godina znali samo insajderi u policiji, tajnim službama ili u međunarodnim istraživačkim institutima, ali situacija se promijenila. Captagon dobiva na mračnoj popularnosti, i to diljem Europe. Lako ga je sintetizirati, "repromaterijal" je jeftin, a zarada u konačnici - ogromna.
Proizvodnja stotinu kilograma captagona košta oko 50.000 eura, njihova prodaja na ulici donosi više od osam milijuna eura! Mala tableta s upečatljivim utiskanim duplim slovom C je postala sinonim za jedan najprofitabilnijih poslova u međunarodnoj trgovini drogom: jeftina u proizvodnji, dakle, skupa na ulici. Temeljni sastojci, amfetamin i kofein, koštaju samo nekoliko centi za jednu pilulu.
Ova tableta je posebno poželjna u arapskom podneblju. Na ulicama Rijada, Jede ili Dubaija ona stoji između 15 i 20 dolara po komadu. Te pilule se u tonama dopremaju u tu regiju, profit od njih je ogroman. Proizvodnja stotinu kilograma captagona košta oko 50.000 eura, njihova prodaja na ulici donosi više od osam milijuna eura, piše Deutsche Welle.
Trgovina tom drogom se u međuvremenu odvija i preko Njemačke te je stoga udarna tema u sve više policijskih postaja. Istraživački tim ARD-ovih novinarki i novinara te onih iz ‘‘Frankfurter Allgemeine Zeitung‘‘ (FAZ) i Medijske grupe Bayern je dvije godine istraživao na temu captagona i dilerske uloge u Njemačkoj. Došli su do zaključka da će trgovina captagonom i njegova proizvodnja narednih godina postati ozbiljan problem za Njemačku i Europu.
Samo u protekle dvije godine zaplijenjeno je 1,2 tone captagona u Njemačkoj. Njemačka nije više samo tranzitna zemlja ove droge, već se ona i proizvodi u njoj! Temeljni sastojci za proizvodnju su - čak iz Nizozemske, kao i stroj za tabletiranje.
Antonio Hubbard je bivši agent američke Agencije za suzbijanje droga DEA. 25 godina je bio na terenu, između ostalog, u Kolumbiji, Afganistanu i u afričkim zemljama. O Njemačkoj on jasno kaže: ‘‘Nijedna tranzitna zemlja neće ostati tranzitna.‘‘
Ljudi iz sirijskih i libanonskih captagon-kartela dali su naslutiti da bi iz tog područja ubuduće trebao biti transportiran samo prah u Europu, a da bi se tablete zatim trebalena licu mjesta proizvoditi i pustiti u prodaju. Stručnjaci polaze u međuvremenu od toga da prah za proizvodnju captagona ne dolazi više isključivo iz Sirije i Libanona, već i iz laboratorija u Nizozemskoj i Njemačkoj.