Sljedeći neuspjeh za zračnu luku Hamburg: Nakon irskog niskotarifnog avioprijevoznika Ryanaira, i Eurowings otkazuje letove u ovom gradu, piše Fenix magazin.
Kao prvi korak, više od 1.000 letova bit će uklonjeno iz programa za 2025., objašnjava Jens Bischof, voditelj Lufthansine podružnice.
Domaća njemačka veza Köln-Bonn bit će ukinuta zbog ljetnog reda letenja. Šest drugih odredišta u Europi i Sjevernoj Africi također više neće biti u ponudi, pišu njemački mediji.
Poput menadžera Ryanaira Eddieja Wilsona, i Bischof kao razlog otkazivanja linija navodi veliko troškovno opterećenje njemačkih zračnih luka.
On kaže: „Smanjena ponuda značajno će oslabiti izravnu vezu s Hamburgom i znatno poskupjeti letove iz ovog grada. Ovakav razvoj događaja mogao se izbjeći. Ali planovi zračne luke za potpuno nerazmjerno povećanje naknada ne ostavljaju nam izbora.”
Eurowings predstavlja nove veze za Köln i Dubai
Prema vlastitim informacijama, Eurowings je tržišni lider u Hamburgu i trenutno tamo ima stacioniranih 16 zrakoplova. U dosadašnjoj ponudi nalazi se 70 destinacija, pišu njemački mediji.
Istovremeno s otkazivanjem, Eurowings je uveo nove veze iz Kölna i Berlina za Dubai. Dan ranije Ryanair je najavio smanjenje ponude u Hamburgu za 60 posto.
Wilson je pozvao njemačkog ministra prometa Volkera Wissinga (FDP) i saveznu vladu da ukinu porez na zrakoplovstvo i smanje naknade za kontrolu zračnog prometa. Eurowings također želi provjeriti veze u drugim njemačkim zračnim lukama.
Ryanair je u četvrtak objavio da će smanjiti svoju ponudu u Hamburgu za 60 posto, također navodeći sve veće poreze i naknade.
Irski zrakoplovni prijevoznik također smanjuje svoju ponudu u Berlinu za 20 posto. Ryanair je pozvao saveznu vladu da smanji troškove i “popravi posrnuli njemački sustav zračnog prometa”. Najprije se mora ukinuti porez na zrakoplovstvo.
Šefovi zrakoplovnih kompanija kritiziraju Njemačku zbog njene politike zračnog prometa
“Njemačka se vratila na samo 82 posto obujma prometa prije Covida, što je čini daleko najlošijim tržištem zrakoplovstva u Europi”, objasnio je šef Ryanaira Wilson.
“Zbog ovih visokih državnih poreza i pristojbi – najviših u Europi – kao i Lufthansinog monopola na visoke cijene, njemački građani i posjetitelji sada plaćaju najviše cijene zrakoplovnih karata u Europi.”
Za razliku od Njemačke, Ryanair raste među konkurentima u EU kao što su Švedska, Italija, Mađarska i Poljska i tamo su povećali kapacitete. Razlog su “pragmatične i budućnosti orijentirane odluke vlada da smanje troškove pristupa”.
Zračna luka Hamburg žali zbog odluke Ryanaira i vidi to kao rezultat masovno povećanog poreznog opterećenja. “Samo državni porez na zrakoplovstvo više se nego udvostručio od 2019. godine i vraća Njemačku kao zrakoplovnu lokaciju u usporedbi s drugim europskim zemljama.”
Ryanair trenutno nudi šest posto kapaciteta sjedala u mreži ruta za Hamburg i nudi jedanaest izravnih odredišta. Uvjereni su da će zamjenu pronaći u najkraćem mogućem roku.
Nepovoljan položaj Njemačke
U raspravi o troškovima, Lufthansa je nedavno ustvrdila da Njemačka treba slijediti primjer Švedske i ukinuti porez na zrakoplovstvo. “Posebno njemački porez na zrakoplovstvo dovodi do značajnog nepovoljnog položaja u konkurenciji na europskom tržištu.”
Kandidat za kancelara Unije Friedrich Merz priznao je da su odluke prethodnih vlada Unije također dovele do toga da su troškovi trenutno tako visoki. Ako su posljedice tako ozbiljne, “onda to moramo ispraviti”, rekao je čelnik CDU-a na kongresu DRV-a.