Avio putnici koji godišnje naprave više od jednog povratnog leta naći će se na udaru poreznika, ako Europa prihvati ideju neovisnog britanskog promišljališta New Economics Foundation. Porez na "frequent flyer" populaciju, smatraju Britanci - a potvrdio je to izračun konzultanata za održivi razvoj iz nizozemskog CE Delfta - mogao bi do 2028. smanjiti broj avio putnika za 28, a emisiju ugljika u zraku za 21 posto. Na taj način značajno bi se utjecalo na smanjenje globalnog zatopljenja.
Ideja je da europskim putnicima na svim linijama jedan povratni let godišnje bude oslobođen poreza, a da se za svaki idući plaća srazmjerno veći porez. Izrazite avio destinacije poput Dubrovnika i Splita, sve češće i Zadra koji investira u novi putnički terminal, gotovo bi trenutno riješile problem prekomjernog turizma. Građani ne bi više dijelili video snimke pijanih turista koji se seksaju po portunima i škuribandama. Još bolje, smanjio bi se i broj apartmana po zgradama koji bi se mogli dovesti u funkciju dugotrajnog najma. Dakako, smanjili bi se i prihodi. Evo računice.
Godinu prije pandemije korone, dakle 2019., prema istraživanju tvrtke Thomas&Thomas, 19 posto turista u Hrvatsku je stizalo avionom. Međutim, to je nacionalni prosjek, a neke su regije bile više izložene avio prijevozu od drugih. Recimo, u kontinentalni dio Hrvatske 39 posto turista stizalo je avionom. Za obalno područje nemamo podatke, no prije Domovinskog rata u Dubrovnik je 66 posto inozemnih turista stizalo avionom. Grad pod Srđem danas je puno bolje cestovno povezan s Europom, ali avio gosti i dalje čine veliku većinu posjetitelja. Naročito uvođenjem novih low cost linija.
Ugrubo, porez kakav predlaže New Economics Foundation, a prenijeli su ga brojni europski mediji, mogao bi turizam u Dalmaciji srezati na pola.
- Namet za česte putnike prikupio bi novac koji bi se mogao uložiti u vlakove i autobuse, dok bi smanjio "pretjerane" letove za najbogatije - rekla je za Guardian Magdalena Heuwieser iz grupe za kampanju Stay Grounded, koja je suautorica izvješća.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....