StoryEditor
Hrvatskamamac za naivne

Poradovali ste se da u Lidlu možete kupiti usisavač za 15 kuna?; Evo što su kupcima poručili iz ovog trgovačkog lanca

Piše PSD
15. lipnja 2022. - 20:52

Prevaranti pokušavaju opljačkati korisnike Facebooka lažnim oglasima u kojima obećavaju jeftine usisivače u Lidlu.

Na Facebook stranici "Popusti na usisavače" pojavila se lažna akcija u kojoj se tvrdi da Lidl prodaje Dysonove usisavače za 15 kuna te se od korisnika traže osobni podaci.

Objava je kreirana 11. lipnja, a otada je prikupila šest dijeljenja, više od 22,4 tisuće gledanja, 175 komentara i 218 reakcija.

"Lidl je izgubio parnicu zbog neplaćanja poreza i mora prodati zadnju seriju Dyson usisavača za 15 km! Kliknite na gumb i ispunite obrazac", stoji u statusu koji poziva na lažnu akciju poznatog trgovačkog lanca.

Iz Lidla su za Faktograf potvrdili da je objava lažna.

"Nastavno na objavu na Facebook stranici iz vašeg upita, obavještavamo vas kako je spomenuta objava lažna te neovlašteno koristi ime Lidl Hrvatska. U svrhu sprječavanja ove lažne objave, Lidl Hrvatska je poduzeo potrebne mjere", odgovorili su za Faktograf iz Lidla te dodali kako se "točne informacije o akcijama, cijenama proizvoda i nagradnim igrama mogu pronaći isključivo na Lidlovim službenim kanalima: website Lidl.hr, Facebook Lidl Hrvatska te Instagram @lidl_hrvatska".

Slična prevara s usisavačima i u Portugalu

Ova prevara nije nova, a niti je ograničena samo na Hrvatsku i regiju. Portugalski portal Poligrafo o Lidlovoj "prodaji" Dysonovih usisavača za 1,95 eura pisao je još u prosincu prošle godine. Naveli su da se najvjerojatnije radi o pokušaju krađe osobnih podataka.

Hrvatska Facebook stranica "Popusti na usisavače" kreirana je 9. lipnja ove godine i nema nikakve veze s Lidlom. Istoga dana kada su objavili da se u Lidlu mogu nabaviti usisavači za 15 KM, objavili su oglas s istom fotografijom, ali različitim tekstom. U tom oglasu se više ne radi o Lidlu, nego o američkom lancu trgovina Walmart, kao što nisu u pitanju usisavači već Samsung televizori za samo 0,99 američkih dolara. No, ako krenete u "kupnju" tog televizora, svejedno ćete doći na lažnu stranicu Lidla za Dysonove usisavače. Fotografije dvije nasmiješene žene koje nude usisavače Dyson uz logo Lidla i cijenu od 15 kuna mogu se pronaći na internetu i sa starijim datumom, samo što je uvijek valuta "prilagođena" državi u kojoj se "akcija" širi.

Što se dogodi kada krenete u nabavu jeftinog usisavača?

Kako navodi Faktograf, kad se pokušate prijaviti za kupnju usisavača za 15 kuna, link vodi na lažnu stranicu Lidla. No, prije nego dobijete priliku za kupnju usisavača morate ispuniti anketu "kako biste potvrdili da ste prava osoba". Kada ispunite anketu, novi link Vas "baca" na izbor poklona koji želite, sve uz obećanje da ste bliže kupovini jeftinog, a kvalitetnog, usisavača. Kada pogodite poklon u kojem se nalazi usisavač, tada prelazite na novi korak.

A on je najopasniji i, u biti, jedini koji zanima kreatore prevare jer se traži da upišete vaše osobne podatke, a Poligrafo je 2021. pisao kako nakon imena, prezimena, telefonskog broja i e-maila, morate upisati i broj kreditne kartice.

Oprez s dijeljenjem osobnih podataka na Internetu

Agencija za zaštitu osobnih podataka u više je navrata upozoravala građane da ne nasjedaju na lažne nagradne igre ili akcije koje se šire društvenim mrežama, posljednji puta u studenom 2019. godine. Tada je na društvenim mrežama uočena pojava lažnih nagradnih igara, generiranih kroz lažne stranice trgovačkih lanaca i poznatih brendova.

Pozivali su građane na pojačani oprez kada su u pitanju njihovi osobni podaci te da iste ne prosljeđuju nepoznatim kao i nedovoljno poznatim osobama čiji identitet nije moguće prethodno utvrditi, a ako žele sudjelovati u određenim nagradnim igrama, savjetovali su da prije bilo kakvog uključivanja u neku nagradnu igru građani najprije provjere vjerodostojnost i organizatora nagradne igre, kao i izvor objave (bilo da se radi o internetskim stranicama, društvenim mrežama i slično).

Lažne nagradne igre su na Facebooku vrlo česte

Ovakve lažne nagradne igre na Facebooku su vrlo česte, o čemu je Faktograf pisao više puta. Internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka.

Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže Faktograf je pisao ovdje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
08. kolovoz 2022 04:01