StoryEditor
Biznisveliki projekt

Rimac predstavio kampus u kojemu će raditi 2.500 ljudi: imat će testnu stazu, smještajne kapacitete i muzej, a po njemu će se slobodno kretati domaće životinje

Piše Bernard Ivezić/JL
12. travnja 2021. - 09:54
Novi kampus u kojem će raditi 2.500 ljudiIvan Lacković

Nakon godina nagađanja Rimac Automobili potvrdili su da će se novi kampus kompanije graditi nedaleko njihovog sadašnjeg sjedišta u Svetoj Nedjelji. Ukupna investicija trebala bi biti veća od 200 milijuna eura, a kampus bi trebao biti useljen za dvije godine, piše Jutarnji list.

Trenutačno kompanija svoje poslovanje obavlja na šest lokacija, a do izgradnje kampusa težište planira staviti na prostor na Jankomiru. Tamo je već u uredske prostorije veličine 4400 kvadrata preselila 40 posto zaposlenih, a u taj će prostor useliti i proizvodnju, barem privremeno, a koja bi trebala zauzimati 25.000 kvadrata. Jankomir je također blizu Svete Nedjelje, a to mjesto udaljeno je 16 kilometara od središta Zagreba.

image
Kampus bi trebao izgledati spektakularno
Ivan Lacković

Proizvođač najbržeg električnog automobila na svijetu i sve aktivniji dobavljač tehnologije za velike svjetske marke vozila navodi da će se novi kampus prostirati na površini od 200.000 kvadrata.

Mate Rimac, osnivač i direktor Rimac Automobila kaže da je prije samo deset godina cijela tvrtka zapravo bio samo on, sam u garaži.

- Od tada smo narasli na oko tisuću zaposlenika, ušli u strateška partnerstva s Porscheom, Hyundai Motor Grupom i drugim značajnim partnerima te surađujemo s najvećim imenima automobilske industrije. Ali, ono čemu smo ostali posvećeni je razvoj našeg poslovanja u Hrvatskoj; ponosni smo što smo ostali ovdje i što će ova nova lokacija postati naš dugoročni dom - kaže Rimac.

image
Novi kampus u kojem će raditi 2.500 ljudi
Ivan Lacković

U Rimac Automobilima navode da će kampus uključivati tehnološki napredno sjedište, testnu stazu, smještajne kapacitete i muzej.

Novi kompleks imat će dvije odvojene zgrade za istraživanje i razvoj te za proizvodnju. Na lokaciji će biti i pogon za testiranje i proizvodnju baterija, lakirnica, pogon za proizvodnju kompozita, linija za proizvodnju hiperautomobila, testna staza, laboratorij za kontrolu kvalitete, data room za praćenje velike količine podataka koje prikupljaju senzori u vozilima, kao i muzej.

image
Imat će testnu stazu, smještajne kapacitete i muzej, a po kampusu će se slobodno kretati domaće životinje
Ivan Lacković

U okviru kampusa bit će i prostori za opuštanje zaposlenika te restoran.

Cijeli kampus planirano je da bude okružen prirodom i potpuno neutralan za okoliš. U okviru kampusa čak će se proizvoditi i organska hrana, a po prostoru kampusa slobodno će se kretati domaće životinje.

U sklopu kampusa bit će smješteni i uredi i proizvodnja električnih bicikala Greyp.

Kampus je dizajnirala hrvatska arhitektonska tvrtka 3LHD. Ista ona koja je projektirala i novi kampus Infobipa u Zagrebu, a koji bi se trebao otvoriti do ovog ljeta. Tvrtka 3LHD dizajnirala je niz velikih projekata, kako u Hrvatskoj tako i u inozemstvu, među kojima su Grand Park Hotel i Hotel Lone u Rovinju i Hotel LN Garden u kineskom gradu Guangzhou.

- S brzim rastom su dolazili i problemi s prostorom koje smo „krpali“ s mnogobrojnim improvizacijama pa smo tako završili u preko 10 zgrada u 6 gradova u Hrvatskoj. Radno okruženje i suradnja između timova nam je od iznimne važnosti pa smo stoga odlučili napraviti veliki korak i izgraditi naš dugoročni dom – Rimac Kampus - kaže Rimac.

image
Nakon dugog nagađanja otkriveni su lokacija i izgled
Ivan Lacković

Plan je Rimac Automobila da kampus bude otvorenog tipa što znači da će se po zelenim površinama moći kretati i građani. To je bitno drugačije od sličnih kampusa na zapadu, koji su zbog straha od industrijske špijunaže u pravilu zatvoreni za javnost.

Tvrtka Rimac Automobili trenutačno zapošljava 1000 stručnjaka za različite faze proizvodnje automobila, kako njegovog hardverskog tako i softverskog djela. Plan Mate Rimca je da tvrtka u idućih par godina broji preko 2500 zaposlenika.

Iako je hrvatska tvrtka najpoznatija po proizvodnji električnih automobila, njegov je temeljni posao istraživanje i razvoj komponenti za električna vozila, kreiranje električnih prototipova kao i proizvodnja električnih komponenti.

Mate Rimac za Rimac Automobile trenutačno skuplja drugi dio prve ovogodišnje investicijske runde teške 130 do 150 milijuna eura.

Prije mjesec dana u tvrtku je 70 milijuna eura investirao Porsche pri valuaciji na 978,5 milijuna dolara, takoreći dajući Mati Rimcu za pravo da slobodno može reći da će do kraja ove godine imati startup jednorog. Drugi u Hrvatskoj, i to u manje od godinu dana otkako je jednorog postao i Infobip.

Porsche je podigao svoj udio za 8,5 posto i sad je suvlasnik 24 posto Rimac Automobila. Preostaje vidjeti kako će teći ostatak ove investicijske runde. Nakon ljeta Rimac je najavio još jednu runde. O drugoj rundi nakon ljeta zasad se ništa ne zna.

Inače, s najnovijom investicijom Porschea tvrtke Rimac Automobili pokazala je jednu začuđujuću stvar. Po tempu kojem tvrtka Mate Rimca podiže tržišnu vrijednost vidljivo je da raste brže od Infobipa.

Najvećoj hrvatskoj softverskoj kompaniji trebalo je 14 godina da dosegne status jednoroga (od 2006. do 2020.), odnosno tvrtke vrijedne više od milijardu dolara, a najveća hrvatska automobilska kompanija nalazi se nadomak tog cilja u svojoj 12. godini poslovanja (od 2009. do 2021.).

- Kampus je naša odskočna daska za planirani rast u sljedećem desetljeću i nakon toga, jer nas ojačava kao proizvođača hiperautomobila i Tier 1 dobavljača komponenti elektropogona i sustava vozila za velike proizvođače automobila - zaključuje Rimac.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. svibanj 2021 18:10