Baš smo se zaželjeli putovanja, a vjerujemo da i vi slično razmišlajte. U svakom slučaju, nismo jedini, cijeli se svijet nestrpljivo meškolji nadajući se da će nam 2021. za putovanja biti pogodnija od prethodne. Da su protuepidemijske mjere kod mnogih izazvale čežnju za dalekim prostranstvima dokazuje i izvješće koje je objavila najveća svjetska platforma za putovanja, Tripadvisor, dobiveno na temelju uvida u preferencije svojih korisnika. Tripadvisor otkriva kako je pandemija djelovala na promjenu putničkih trendova i što potrošači planiraju za 2021.
Izvješće, utemeljeno na ispitivanju korisnika iz šest glavnih tržišta (Sjedinjene Države, Ujedinjeno Kraljevstvo, Australija, Italija, Japan i Singapur), razotkriva opći optimizam po pitanju putovanja u inozemstvo, što nas ni ne čudi, s obzirom da nam je ove godina na raspolaganju cjepivo, o kojem smo prethodne tek sanjali. Da je svima dosta odmora u domovini otkriva podatak da se, globalno, većina klikova vezanih uz hotelski smještaj na Tripadvisoru već preusmjerava na međunarodna odredišta i to s naglaskom svibanj, lipanj i drugi dio godine. To je ujedno prvi od pet trendova koje razotkriva Tripadviserovo izvješće. Detaljnije objašnjen, zvuči ovako: gotovo polovica (47%) anketiranih putnika tvrdi da planiraju putovati u inozemstvo tijekom 2021. godine, a jedan od deset ispitanika već je rezervirao međunarodno putovanje za 2021. godinu, uključujući 14% ispitanika iz SAD-a. Najviše putnika koji planiraju putovati u in ozemstvo prema ovom su izvještaju njemački i britanski putnici.
Cijepljenje će itekako promjeniti igru. Ne samo da će se više ljudi odlučiti za međunarodna putovanja nego će shodno tome birati odredišta: više od tri četvrtine (77%) ispitanih putnika kaže da će vjerojatnije putovati u inozemstvo ako prime cjepivo, više od četvrtine (26%) ispitanika tvrdi da bi putovali samo na odredišta koja zahtijevaju cijepljenje posjetitelja prije putovanja.
Usprkos tome, domaća odredišta svima su visoko na listi želja, daleko više nego prije izbijanja pandemije. Iako se čini da će međunarodni turizam ove godine imati uzlet, mnogi će se ipak zadržati unutar granica svoje domovine: u prvom tjednu siječnja gotovo 70% pretraživača hotelskog smještaj na Tripadvisoru rezerviralo je domaća putovanja
Radost planiranja odmora veća je no ikad, zaključuju na Tripadvisoru iz činjenice da ljudi sada provode više vremena istražujući putovanja nego prošle godine, a mi ćemo dodati da je možda samo u pitanju oprez pri planiranju, a tome u prilog ide podatak da tri četvrtine (74%) anketiranih putnika tvrdi da će ove godine potrošiti više vremena odabirući destinaciju, Više će vremena provesti čitajući kritike, pomnije će birati smještaj, a čak 70% njih će potrošiti više vremena pronalazećikojim će se aktivnostima zabavljati jednom kad stignu na željenu destinaciju.
Peti nam trend otkriva zanimljiv kako potrošači jedva čekaju prilike za odlaske u restorane, što ne iznenađuje s obzirom da nam je svima dosta restrikcija i večeravanja kod kuće. Ono što ipak pomalo iznenađuje je Tripadviserov podatak da se zbog ovoga ne bi trebao bilježiti pad potražnje za dostavom hrane. Čini se da smo svi tijekom pandemije stekli nove navike i ne želimo ih se odreći: iako gotovo polovica (47%) ispitanika kaže da ove godine planiraju češće jesti u restoranima, četvrtina ispitanika kaže da ove godine planira češće naručitivati obroke.
"Unatoč činjenici da se mnoge zemlje još uvijek bore s visokom stopom zaraženosti covidom-19, mnogi su putnici optimistični prema ideji da će se ove godine moći odmoriti u inozemstvu. Potrošač apetit za putovanjima jak je kao i od početka pandemije i, kako pokazuju naši podaci, mnogi ljudi već aktivno planiraju svoje sljedeće veliko putovanje - čak i za putovanja dulja od četiri mjeseca", rekao je Shibani Walia, Tripadvisorov viši istraživač analitičar.