
Marjanskim tunelom svaki dan prođe više od 10 tisuća vozila. Sagrađen je 1979. godine i traži hitnu obnovu. Nema gradonačelnika koji njegovu neobnovu nije opravdao nedostatkom uporabne dozvole. No, Dnevnik.hr otkriva tajnu koja se krila na dnu ladica hrvatskih birokrata
- Treba izmjeniti kompletnu rasvjetu, a kao drugo, mora se uspostaviti jako dobra ventilacija - tvrdi sudski vještak za promet Stanko Smodlaka.
O obnovi se već govorilo i 2016., ali je tada problem bio - uporabna dozvola.
- Ishođenje uporabne dozvole bi iziskivalo veće građevinske zahvate tako da u ovom trenutku je Gradu bitno prvenstveno održavanje tunela u prometno i tehnički ispravnoj funkciji - rekao je tada Damir Babić iz Odsjeka za komunalne poslove Grada Splita.
Pa se snalazilo na razne načine.
- To su prastara rasvjetna tijela. Zadnji put smo ih jedva uspjeli nabaviti iz Engleske jer oni se više ne proizvode. Doslovno s objekata u Engleskoj s kojih su ih otpisali mi nabavljamo - objasnio je dogradonačelnik Bojan Ivošević.
O rekorderu bez uporabne dozvole pisali su svi mediji - nedostatak ključnog dokumenta bio je glavna izlika političarima da ne krenu u obnovu. No deficit žarulja pokazao je da se 41 godinu živjelo u zabludi.
- Krenuli smo u postupak da zatražimo uporabnu dozvolu za navedeni tunel da bi unutar tog postupka saznali da uporabna dozvola postoji. Slučajno smo otkrili da postoji uporabna dozvola starija od mene - rekao je Ivošević.
Kako se netko nije sjetio i ranije otvoriti spis predmeta, nikome nije jasno. Profesor Rajko Horvat, voditelj katedre za cestovni promet Fakulteta prometnih znanosti, za Dnevnik.hr komentarao je tu suludu situaciju.
- To spada u rubriku vjerovali ili ne - našalio se Horvat, te nastavlja: Preporuka gradonačelniku je da ponovno pokrene postupak za dobivanje sredstava od EU fondova da se tunel obnovi.