Sugrađani nam prijavljuju kako im paketi poslani s podmarjanskih paketomata HP-a na razne hrvatske lokacije stižu ugruvani, razbijeni, s pokidanim zaštitnim ljepljivim trakama, s velikim rupama i otvorenim pogledom na ono što se u njima nalazi.
Ljute se i primatelji koji se pitaju kako su u takvom stanju mogli proći preko ruku poštanskih djelatnika, a da nitko nije reagirao. Ironično navode kako se s njima tijekom transporta možda zaigrala sportska olimpijada.
Brojni sumnjaju da su silom otvarani kako bi se vidjelo što se u njima nalazi. Razmišljanja su svakojaka. Iz HP-a izražavaju žaljenje što se bez konkretnih dokaza insinuira da su njihovi radnici pokušali ukrasti sadržaj pošiljaka. Prisnažuju to tvrdnjom da iz oštećenih paketa, ovih za koje smo im dostavili fotografije, ništa nije nestalo. Krivca su ipak našli, i to u pošiljateljima, koji su, po njihovu mišljenju, obavili loš posao s pakiranjem. Primatelji imaju drugačiju priču.
– Nema to veze s pošiljateljem, on se potrudio zaštititi i paket i sadržaj. Čim sam ga izvukla iz pretinca, primijetila sam da je namjerno otvaran. Zaštitna debela traka je bila prerezana, vidi se ravni rez, sto posto napravljen skalpelom, škarama, nožem.
Poklopac su očito silom pokušavali dignuti i to je ulupilo, iskrivilo paket. Ako sam u pravu, ako je po paketu netko kopao, onda me hvata veliki bijes. Ako slučajno nisam u pravu, ako se paket ugruvao putem, u što sumnjam, zašto mi onda dolazi otvoren? To je kršenje mojih prava, ulazak u moju privatnost – veli nam Ana iz Zaprešića primateljica paketa.
Sličnu situaciju je doživjela i Ela iz Daruvara, šokiralo ju je kada je iz paketomata izvukla paket i na donjoj strani ugledala rupetinu kroz koju se jasno vidjela sadržina. Ništa nije ispalo, veli, jer je predmet bio dobro osiguran. Ne može shvatiti kako se paket toliko mogao oštetio na putu, te je takav ubačen u boks paketomata.
– Mislim kako problem nije u pakiranju, to su čvrsti paketi Hrvatske pošte, originalni. Problem je u činjenici da se s paketom loše postupalo u transportu, sumnjam da se to dogodilo u zadnjim dionicama puta. Jer da je tako krenulo od Splita, netko bi odmah u startu primijetio da paket ima ogromnu rupetinu. Nitko me nije kontaktirao – veli.
Primatelji govore svoje, fotografije pokazuju stanje stvari, a iz Pošte stiže odgovor u kojem se krivnja baca na pošiljatelje. Po njima se nisu poštivale odredbe o pakiranju.
– Evidentno se radi o neadekvatnom zapakiranim pošiljkama, što je vidljivo na fotografijama. Pošiljatelj je obvezan zapakirati paket prema odredbama o pakiranju i zatvaranju navedenim u Općim uvjetima za obavljanje univerzalne usluge i Općim uvjetima za obavljanje ostalih poštanskih usluga. Drugim riječima, pošiljatelji trebaju zapakirati sadržaj paketa na način koji odgovara vrsti i vrijednosti sadržaja, a to između ostalog podrazumijeva ispunu u kutiji koja, primjerice, nedostaje u jednoj od pošiljaka s fotografije – stoji u odgovoru Pošte.
Ispunu? Kako bi ispuna koja se uistinu ne vidi na priloženoj fotografiji mogla preživjeti transport u paketu s tolikom rupetinom? Kroz takvu rupu bi ispao i artikl da nije bio pričvršćen dodatnim uzicama. Takve konstatacije su nelogične, kao i tragikomična situacija koju je doživjela Slavonka, kojoj je iz Splita stigao otvoreni paket s neočekivanim predmetom u njemu.
– Primateljica paketa me zvala, javila mi je da je paket stigao, potužila se da je bio otvoren, razbijen, s nedirnutim predmetom. Zahvalila mi je na daru. Pitam je kojem daru, ona kaže pa velikoj čokoladi s lješnjacima. Ja tu čokoladu nisam poslao, kako je u moj paket ušla ne znam. Očito je stigla iz tuđeg – veli nam naš sugrađanin.
Pošta ima odgovor i na pitanje kako su razbijeni paketi ipak stigli na ruke primatelja. Evo kako, kolege su, odgovorili su, uočili oštećenja na paketima, ali su isto tako primijetili da im je sadržaj neoštećen.
– Uručili su pakete jer su svjesni i koliko je za predstojeće blagdane korisnicima važno da im paketi stignu na vrijeme. No, u tom su slučaju napravili propust jer su sukladno Općim uvjetima za obavljanje ostalih poštanskih usluga trebali zapisnikom utvrditi stanje pošiljke i njena sadržaja nakon što su uočili oštećenje pakiranja i pozvati korisnika u poštanski ured na uvid. Kolege su upozoreni na propust – kažu iz Pošte.