StoryEditorOCM
ObalaU spomen na kolegicu

Taksisti isključili aplikacije, poručuju odgovornima: "Dok ste vi na godišnjem, mi svaki dan riskiramo glavu"

Piše L. V.
20. kolovoza 2024. - 14:28
Clanovi udruzenja taxi i Uber vozaca u Dubrovniku u znak pijeteta ugasili su svoje aplikacije i prekinuli voznje za vrijeme trajanja sprovoda kolegice Andelke Rados, koja je prije nekoliko dana preminula od posljedica prometne nesrece. Tihim prosvjedom vozaci salju apel nadleznima da podignu razinu sigurnosti u prometu na dubrovackom podrucju.

Točno u 14 sati i 10 minuta počinje sprovod preminule vozačice Ubera Anđelke Radoš. Nastradala je na župskom dijelu Jadranske magistrale u Solinama dok je vozila goste i to zbog "zasad neutvrđenog prelijetanja vozila iz suprotnog smjera u njezinu prometnu traku". Kako je izvijestila policija, do prometne nesreće je došlo kada je 40-godišnji vozač osobnog vozila nacionalnih oznaka Slovenije, inače državljanin Kosova, krećući se iz smjera istoka u pravcu zapada, iz neutvrđenih razloga u jednom trenutku vozilom  prešao na suprotnu prometnu traku i pri tom udario u prednji lijevi dio vozila kojim je upravljala Radoš.

Nažalost, ovo nije prvi slučaj kad stradaju ljudi na dubrovačkim cestama jer je, kako je neslužbena informacija, vozač zaspao za volanom. Državljani Kosova i Albanije često su uzrok ovakvih nesreća, putuju danima do i od svog odredišta, ne zaustavljaju se putem, najčešće zaspu za volanom i uzrokuju smrt drugih vozača. Ove je godine pritisak tih vozača u tranzitu na našim cestima ogroman, a osim što zaspu za volanom, dok voze voze divljački, prebrzo, neoprezno, oduzimaju prednost, pretiču preko pune crte, na putu ne poštuju nikoga, zabilježeni su i slučajevi premlaćivanja drugih vozača, i samo dodaju crne brojke na ionako užasnim statistikama. A neka se brza cesta i autocesta grade još 30 godina pa nas neće više ni biti.

Taksistima je ovaj put prekipjelo, a oni su vozači koji dnevno pređu preko 200 kilometara, dobro znaju naše ceste i bolje vide sve ono što se na njima događa. Stoga će danas, za vrijeme sprovoda svoje kolegice u 14 i 10 zaustaviti svoje aplikacije, ugasiti se i priprediti tihi prosvjed na dubrovačkim cestama, kaže nam Antonio Petrina koji je nedavno s kolegama osnovao i humanitarnu udrugu Taksi i Uber vozača iz Dubrovnika.

- Ovo nije kap koja je prelila čašu, nego val, i taj val, obećaavamo u ime naše pokojne kolegice i svih naših vozača, neće stati. Danas ćemo u spomen na nju tijekom njezinog sprovoda, ali i u spomen Kati i Stipi Đerek, koji su također izgubili život zbog neodgovorne vozačice, u to vrijeme izgasiti svi svoje aplikacije za vožnju, i taksi i Uber i Bolt u trajanju od sat vremena. Oni koji u ta doba moraju voziti, čim vožnju završe isključit će se i pridružiti tihom prosvjedu. I mi smo bili na prosvjedu Kati i Stipi Đerek, a sad nažalost moramo ponovno, jer ovo što se događa na našim prometnicama je čisti kriminal." - kaže Petrina. Dodaje da će zasad na ovaj, tihi način, nastojati dati do znanja da sve ovo što se događa na cestama i izgubljeni životi neće proći samo tako.

-Ovo je postao kriminal. Mi previše toga vidimo na cestama što prosječan vozač ne vidi, prelazimo dnevno i preko 200 kilometara pa vidimo stvarno apsolutno sve. To su prolasci kroz crveno, oduzimanje prednosti, divljanje, preticanje preko pune crte, švrljanje po prometnim trakama, tuče i premlaćivanja kraj granice. Nakon svih situacija radi ljudi koji su u tranzitu, ovo je veliki val koji se sad prelio i neće ostati na ovome."

Dodaje kako su taksi i uber vozači u ovome ujedinjeni te da ‘uvijek ima par budala koji se odvoje‘, ali da će u ovome ostati jedinstveni jer i oni, kao i svi drugi vozači, svakog dana neprekidno riskiraju glavu.

-Mi smo u cijeloj Hrvatskoj povezani, ovo je jako velika grupa ljudi koja živi od ovoga i riskira da njihova djeca ostanu bez roditelja. Pridružila su nam se i pojedina udruženja iz grada, krenuo sam licem u to, imenom i prezimenom. Ovo nije mala stvar neće se dobro završiti ako se ovo nastavi. i naravno da ima načina da se ovaj način sulude vožnje prekine i zaustavi, možemo usporavati promet što je jedan od načina. Drugi je da im se na granicama traže računi od hotela, sve što treba je to implementirati. A naši su odgovorni trenutrno na godišnjem i kupaju se dok mi ginemo." - zaključuje Petrina. 

Infrastruktura dubrovačkog područja ne da je porazna nego smiješna, a u nju se natrpalo toliko ljudi koje ni dvije autoceste ne bi mogle podnijeti. Koliko je nužno nešto poduzeti najbolje govore brojke – samo ove godine na području najjužnije policijske uprave dogodila se 421 prometna nesreća, a smrtno je stradalo sedam osoba. prometnice koje gravitiraju Gradu bilježe 135 tisuća vozila više u odnosu na isto razdoblje lani! U pokušaju da spriječe prometne nesreće na krajnjem se jugu povećavaju uređaji za praćenje brzine koji će bilježiti sve, ali - džaba nam sve, kad se nesreća dogodi i u njoj nastrada onaj ni kriv ni dužan.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. studeni 2024 11:41