Petog po redu direktora, točnije direktoricu od 2021. godine dobila je Turistička zajednica grada Makarske, a riječ je o 44-godišnjoj Makarki Marini Josipović koja je izabrana na mandat od četiri godine.
Na početku vladavine SDP-ova gradonačelnika Zorana Paunovića direktorica je bila Hloverka Novak-Srzić, potom Paunović kao predsjednik TZ-a Makarska pa Vedran Validžić koji se zadržao sedam mjeseci, i Jadran Puharić, koji je na vodio TZ 11 mjeseci, a potom je do danas funkciju direktora šest mjeseci obnašao Paunović.
Marinu Josipović na mjesto direktorice jednoglasno je izabralo Turističko vijeće TZ-a Makarska sa sedam članova plus osmi Paunović.
Sjednica Vijeća TZ-a bila je zatvorena za javnost što je postala praksa, a nakon sat vremena Paunović je objelodanio kako je nova direktorica Josipović koja se na natječaj prijavila s još jednim kandidatom.
Kako nam je kazala Josipović, koja je po struci stručni specijalist ekonomije sa završenim menadžmentom Sveučilišta u Splitu, iza sebe ima više od 20 godina radnog iskustva u turizmu.
Tako je Josipović bila članica Turističkog vijeća TZ-a Makarska, a više od osam godina bila je direktorica makarskog hotela ‘‘Park‘‘, tri godine je bila šefica hotela ‘‘Tamaris‘‘, a i prva direktorica ‘‘Aminess Khalani‘‘, jedinog makarskog hotela sa 5 zvjezdica i na tom se mjestu zadržala godinu dana. Inače je Josipović od 2003. godine osim u makarskim, radila u hotelima u Baškoj Vodi i Tučepima.
Nova direktorica TZ-a Makarska ima supruga i sina osnovnoškolca i zbilja širok spektar interesa pa je tako veteran u Folklornom ansamblu ‘‘Tempet‘‘, a i profesionalni ronilac na dah, i još je završila i tečaj grafičkog dizajna.
Cijeli radni vijek u privatnoj tvrtki
Sada trenutačno radi u Apfel Areni kao voditeljica kongresnog segmenta i bitno je napomenuti da je cijeli radni vijek bila zaposlena u privatnim tvrtkama.
U suradnji s Gradom koji je jasno postavio smjernice i odredio novi pravac razvoja turizma, fokusirat će se na poticanje kulture i autentičnosti koja odražava duh i osjećaj mjesta.
- Projekt poput ‘‘Maestralea‘‘ svjedoči o posvećenosti očuvanju lokalnog identiteta te stvaranju bogatih kulturnih i emotivnih doživljaja za naše posjetitelje. Grad Makarska, proglašen je gradom sporta za 2024. i treba nastaviti s razvojem sportskog turizma koji ne samo da privlači posjetitelje tijekom cijele godine, već i potiče aktivni odmor i zdrav život.
Ova komponenta će biti ključna u marketinškim strategijama, pridružujući se odmorišnom turizmu kao stupu naše turističke ponude.
Turistička zajednica grada Makarske odlučno stoji uz sve organizatore manifestacija i aktivnosti koje obogaćuju boravak u našem gradu. Bit ćemo čvrsta potpora svim inicijativama koje promiču Makarsku kao destinaciju koja nudi i više od tradicionalnog ljetnog odmora - destinaciju koja kroz lokalni identitet nudi iskustvo, avanturu i kulturu.
Planiramo lansirati jedan veliki zvučni projekt koji će dodatno podići profil Makarske na nacionalnoj i međunarodnoj razini. Taj projekt ne samo da će privući veći broj posjetitelja, već će i znatno obogatiti našu turističku ponudu, čineći Makarsku prepoznatljivom točkom na turističkoj karti Europe.
Moja vizija je jasna - graditi na postojanim temeljima, a istovremeno inovirati i adaptirati se suvremenim trendovima i potrebama tržišta. Smatram da prijedlog četverogodišnjeg programa rada TZ-a Makarske pruža jasne smjernice za razvoj i unapređenje turizma.
Suradnja s Gradom Makarska, poticanje kulturnog i sportskog turizma, te podrška lokalnim manifestacijama ključni su elementi plana. Uz kontinuirano praćenje i prilagodbu aktivnosti, vjerujem da će Makarska nastaviti rasti kao atraktivna i prepoznatljiva turistička destinacija koja pruža jedinstvena i autentična iskustva svim svojim posjetiteljima – kazala je Josipović.
Prema analizi trenutnog stanja u Makarskoj i njezinom turizmu, visoka je sezonalnost turizma s naglaskom na ljetne mjesece, što stvara izazove za održavanje turističke aktivnosti tijekom cijele godine. Slabosti su i apartmanizacija i pretjerana izgradnja stambenih jedinica koje ne služe primarno za stanovanje, a tu su i problemi s parkiranjem tijekom glavne sezone zbog velikog broja posjetitelja.
Nedovoljna je i promocija izvan sezone, a ograničene su marketinške aktivnosti koje bi promovirale Makarsku kao destinaciju tijekom proljeća i jeseni.
Vizija joj je Makarsku postaviti kao destinaciju izvrsnosti koja nudi jedinstveno iskustvo Mediterana, očuvanu prirodu i autentičnu kulturu, privlačeći goste tijekom cijele godine pa su ciljevi promicanje ekološki prihvatljivih praksi i očuvanje prirodne i kulturne baštine, poticanje korištenja obnovljivih izvora energije i smanjenje otpada, kontinuirano razvijanje novih turističkih proizvoda i usluga koji će privući različite segmente tržišta, poput festivala, manifestacija, sportskih događanja kao i povećanje ponude u vansezonskom razdoblju kako bi se postigla cjelogodišnja posjećenost i rasteretila sezona.
U planu je i unaprijeđenje turističke infrastrukture, odnosno modernizacija i proširenje smještajnih kapaciteta prvenstveno u privatnom smještaju, prometne infrastrukture i drugih ključnih resursa.
Josipović podržava ljetni projekt ‘‘Maestrale‘‘, ribarske večeri koje bi se upotpunile aktivnim uključivanjem lokalnih ribara koji bi demonstrirali tehnike ribolova, pripremu ribe, uvođenjem novih natjecanja zabavnog karaktera (osim povlačenja konopa i alke), organizacijom radionica za izradu i krpanje ribarskih mreža, ješki, vezanje udica i čvorova kao i natjecanja u pripremi tradicionalnog ribljeg jela.
I ‘‘Uskršnji doručak‘‘ bi kao i ‘‘Advent‘‘ trebalo dodatno oplemeniti boljom komunikacijom s hotelima, za uskršnje blagdane organiziranjem radionica izrade pisanica i prigodnim programom FA ‘‘Tempet‘‘.
Za vrijeme božićno-novogodišnjeg programa trebalo bi voditi računa o zimskom turizmu i ambijentu privatnog smještaja sa adekvatnim grijanjem, uvođenje tematskih sajmova i proširenje kulturnog programa. Tu je i razvoj kulturnog turizma i kroz revitalizaciju stare gradske jezgre, a trebalo bi nuditi kulturne manifestacije, izložbe, radionice i koncerte koji promoviraju lokalnu kulturnu baštinu.
Po pitanju aktivnog turizma, moglo bi se proširiti ponudu uključivanjem sportskih i rekreativnih aktivnosti poput planinarenja, biciklizma, ronjenja i jedrenja, a u sklopu gastronomskog turizma, trebalo bi promovirati lokalnu gastronomiju kroz tematske manifestacije, gastro ture i suradnju s lokalnim ugostiteljima kako bi se posjetiteljima pružilo autentično iskustvo.
U planu je i obogaćivanje sadržaja na plažama, uređenje i projekt Peškere s ciljem stvaranja javnog prostora za odmor i rekreaciju, a koji će biti ugodan i korisno služiti kako lokalnom stanovništvu tako i turistima.
U Makarskoj treba razmotriti mogućnost ponovnog pokretanja MAFEST-a – Makarskog festivala stripa, koji je imao dobru posjećenost i postao prepoznatljiv simbol grada.