Građanska inicijativa "Spasimo Kozjak i Kaštela" održala je tiskovnu konferenciju i prosvjed građana uoči zasjedanja Županijske skupštine Splitsko-dalmatinske županije.
Poslali su i priopćenje za medije u kojem su još jednom iznijeli svoje zahtjeve.
– Danas smo se okupili, uoči sjednice Županijske skupštine, zato što je upravo ta skupština političko tijelo koje ima ingerenciju za provođenje projekta "Tunel Kozjak" – poručili su.
Njihovi zahtjevi su sljedeći:
Zaustavljanje izvođenja radova i revidiranje projekta, sazivanje tematske sjednice Županijske skupštine uz mogućnost sudjelovanja javnosti i raspravu na temu ovog projekta, te dostavljanje izvješća o postupanju nadležnih inspekcija na temelju podnesenih prijava od strane GI "Spasimo Kozjak i Kaštela", a u povodu nelegalnih radova tijekom vikenda 28./29. 9. 2024. na području Kaštel Gomilice i izvješća o pokretanju pravnih radnji prema počiniteljima.
– Nakon cijelog niza pismena koje smo uputili gradskim i županijskim vijećnicima, gradonačelniku Kaštela, županu, ministarstvima i premijeru ostali smo bez odgovora i pojašnjenja vezanih za ovaj projekt od strateške važnosti za RH – kazali su.
U posljednjih mjesec dana na Kozjaku se, kako navode, radilo nasilno, mučki i protupravno.
– Otimačina i devastacija privatne imovine je započela, i to od strane državne vlasti. U kakvoj pravnoj i demokratskoj državi živimo kada se državna vlast prvenstveno ne pridržava zakona i pri tome uništava privatno vlasništvo? – pitaju prosvjednici.
A naglasili su kako upadanje u privatno vlasništvo, nezakoniti radovi na državnom zemljištu, te neobaviještenost lokalnog stanovništva o otkupu njihovih zemljišta ukazuju samo na neke nepravilnosti na kojima se temelji projekt izgradnje Tunela Kozjak.
Nitko iz Hrvatskih cesta koje su nadležne za ovaj projekt još nije stao pred ljude i razgovarao s njima, ponudio im uvjete otkupa. Hrvatske ceste, i same to tvrde, još nemaju osiguran novac za otkup i izvlaštenje privatnih parcela, a niti izrađen elaborat parcelizacije trase. I bez toga, radovi su započeti – frustrirano poručuju.
Želimo raspravu na tematskoj sjednici Županijskog vijeća, promjenu trase jer ova trasa ne predstavlja Novi ulaz u Split, nego ulaz u Kaštela, prometno rješenje koje će riješiti prometne probleme Splita, Solina i Kaštela, a ne ih dodatno stvarati.
Želimo transparentne informacije o projektu koji je od strateške važnosti za RH i odgovor na pitanje jesu li troškovi otkupa zemljišta i cjelokupnog projekta veći od potencijalne koristi za lokalnu zajednicu i za Republiku Hrvatsku.
Znamo da studija gospodarske isplativosti nije ni mogla biti izrađena jer je sveukupni trošak projekta nepoznat, a sve će to plaćati građani Hrvatske.
I na kraju, ali ne manje bitno, želimo održivost lokalnog načina života i načina privređivanja lokalnih ljudi kroz ekološku i tradicionalnu poljoprivredu, očuvanje privatnog vlasništva te zaustavljanje daljnje devastacije prirode i okoliša – zaključuju.
Naknadno su poslali i izjavu Hrvatskih cesta o nepostojanju financijskih sredstava kao i nepostojanju elaborata parcelizacije za otkup zemljišta i izvlaštenja na južnoj strani Kozjaka.