StoryEditorOCM
ObalaMUKE PO TUNELU

Hrvatske ceste počele bužati Kozjak s kaštelanske strane, prosvjednici zvali policiju! Državna firma optužbe odbacuje

Piše Jadranka Matić
3. listopada 2024. - 20:32

Peti dan od održanog prosvjeda Građanske inicijative spasimo Kozjak i Kaštela, bez zastoja se odvijaju pripremni radovi za početak iskopa tunela iz Projekta Vučevica i na "kaštelanskoj" strani.

Informacija je to koju smo dobili iz Hrvatskih cesta (HC), investitora projekta vrijednog 74,6 milijuna eura (bez PDV-a), uz obrazloženje da je u sklopu tih radova izvođač potkraj rujna započeo s osiguranjem pristupa i čišćenjem terena u zoni portala budućeg tunela.

image

Gradilište južnog portala tunela kroz Kozjak kojim će proći državna cesta od spoja na Vučevici do Kaštela i Splita

Nikola Vilić/Cropix

Ova informacija HC-a zapravo ukazuje na ishod prosvjeda, organiziranje kojeg, međutim, poručuje i da članovi Građanske inicijative budno prate sve što se događa u i oko ovog projekta. Zato im i nisu promakli strojevi i radnici na terenu "u kasnim večernjim satima", kako naglašavaju, pa su nezadovoljni onim što su vidjeli odmah reagirali i okupili se na gradilištu koje su proglasili nelegalnim.

Reagirao i lugar

- Ono što smo vidjeli, a to je gradilište bez oznaka, bez ploče s informacijama o izvođaču i svime ostalim što inače sadrži, upućuje da se tu protupravno radi i da je riječ o divljem gradilištu - kazao nam je Ante Garbati iz Građanske inicijative, navodeći također da se sve događa na državnom zemljištu, te da je čak reagirao lugar upozoravajući radnike da ne smiju nastaviti radove bez predočenja dokumentacije.

image

Ante Garbati

Jakov Prkić/Cropix

Garbati naglašava i da radnici u nedjelju (29. rujna) nisu imali propisanu opremu, kao što ni strojevi nisu imali oznake, ali jesu dan kasnije. I to nije sve. Prosvjednici su nadalje upozorili da privatne parcele "niti su otkupljene niti su izvlaštene". Najteža optužba je pak da za radove na južnom izlazu iz tunela uopće nisu ishođene navodno čak tri potrebne građevinske dozvole.

image

Gradilište južnog portala tunela kroz Kozjak kojim će proći državna cesta od spoja na Vučevici do Kaštela i Splita

Nikola Vilić/Cropix

HC: Sve je u redu

Iz Hrvatskih cesta pak demantiraju njihove navode.

"Radovi koji se odvijaju sukladni su građevinskoj dozvoli i u skladu sa dinamičkim planom. Gradilište na kojem se izvode je jedno gradilište koje se sastoji od izgradnje tunela, trase i predusjeka na oba portala tunela. Propisno je označeno gradilišnom tablom na sjevernom portalu tunela, dok će tabla na južnom portalu biti postavljena nakon što se obavi čišćenje terena – kažu iz HC-a i napominju kako radove izvode u zoni radova za koje je ishođena građevinska dozvola i provedeni postupci izvlaštenja. 

U nastavku podsjećaju da je sukladno zakonu provođenje mjera zaštite na radu obveza izvođača. Sve osobe koje ih ne poštuju, kao i na gradilištima, bit će sankcionirane i neće moći biti na gradilištu. Nadalje, kontrolu mjera provodi koordinator zaštite na radu koji je dio tima stručnog nadzora s kojima je navedena usluga ugovorena. 

image

Do dolaska našeg fotoreportera na gradilištu je postavljena i ploča na kojoj su upisani podaci o radovima, investitoru, izvođaču radova

Nikola Vilic/Cropix

Izvlaštenja

Osvrnuli su se i na postupke izvlaštenja, podsjećajući da se provode sukladno Zakonu o izvlaštenju slijedom ovjerenih parcelacijskih elaborata.

"Točnu dinamiku Vam nismo u mogućnosti ustupiti budući postupke provode Uredi za imovinsko-pravne poslove pri Splitsko-dalmatinskoj županiji – naglasili su.

Međutim, prosvjednici na okupljanju nisu stali na iznošenju primjedbi i optužbi, nego su "nelegalne" radove prijavili policiji. Policijski djelatnici su došli na lokaciju, načinili zapisnik i prema pisanju portala kastela.org, zatim priopćila da "nisu utvrdili elemente za daljnje postupanje na terenu". Dodali su da će o svemu biti izviješteno komunalno redarstvo i Državni inspektorat.

Ne čekajući rezultate tih prijava, kaštelanski gradski vijećnik i član Građanske inicijative Željan Jurlin prijavio je 1. listopada Policijskoj postaji Kaštela "devastaciju južne strane Kozjaka-kod pretpostavljenog izlaza tunela", u svoje te u ime Građanske inicijative i Javnog dobra.

image

Željan Jurlin na gradilištu

Nikola Vilić/Cropix

Jurlin u prijavi detaljno opisuje sve što se događalo proteklog vikenda i početkom tjedna te s obzirom na sve navedeno piše: 

"Ističemo opravdane sumnje na nezakonite radnje i sukladno tome tražimo od policije da po službenoj dužnosti devastaciju prijave na DIRH kako bi onda na teren mogle izaći inspekcije: radna, građevinska, zaštite prirode i zaštite okoliša!

U svakom slučaju očekujemo da zapisnik potakne institucije na neke konkretne reakcije i da iste napokon rade svoj posao, a ne da mi kao zainteresirana javnost svakodnevno dežuramo na Kozjaku i branimo ne samo našu djedovinu i vrijednu kulturnu baštinu, nego i imovinu u vlasništvu RH – stoji u prijavi Željana Jurlina.

image

Željan Jurlin

Božidar Vukičević/Cropix

Potrajat će sve to...

Iz Hrvatskih cesta na naš upit odgovaraju da su u postupku provedbe projekta izradili Studiju utjecaja na okoliš (SUO) kao i ostale popratne dokumente te ishodile Rješenje o prihvatljivosti zahvata na okoliš.

"U navedenim dokumentima ispitani su i valorizirani utjecaji zahvata između ostalog i na sastavnice zaštite okoliša i zaštite kulturne baštine. Sukladno navedenom, ugovoreni su radovi na zaštitnim arheološkim istraživanjima na lokalitetima koji su potvrđeni od nadležnih javnopravnih tijela. Isto tako, Hrvatske ceste su ugovorile i usluge arheološkog nadzora koji se provodi za vrijeme izvedbe zemljanih radova. Nadalje, sukladno planu, zaštitna arheološka istraživanja provest će se na temelju već sklopljenog ugovora za zaštitna arheološka istraživanja. 

image

Označene lokacije arheoloških nalazišta na južnoj strani Kozjaka

 

Hrvatske ceste

Prema uvjetima koje smo dobili od nadležnih javnopravnih tijela, zaštitna arheološka istraživanja je potrebno provesti na lokalitetima označenim brojevima 4,5,6 i 7 u priloženoj karti, a koji su prethodno ugovoreni: 4 Lažani, 5 Sibovica, 6 Potok Topol i 7 Ostaci starog puta preko Kozjaka".

Neovisno o odgovorima Hrvatskih cesta, s obzirom na prijavu može se očekivati nastavak sage o "kaštelanskoj" strani. Vidjet će se u kojem roku i s kakvim ishodom. 

Dozvole u fazi ishođenja

Kad je o dozvolama riječ, točno je da su za određene radove u fazi ishođenja, ali su ti radovi još uvijek samo u planovima i odnose se na Spojnu cestu Vučevica. Pa evo koji su, prema podacima Hrvatskih cesta:

Faza 3.2 - Poddionica od km cca 0+613 do km cca 4+600 – trasa državne ceste;

Faza 3.5 – Poddionica od km cca 7+480 do km cca 7+920 – objekt vatrogasne jedinice 

Čvor na DC8 (drugi Ugovor):

Faza 1.1 - Poddionica od km cca 0+000 do km cca 0+613 – izmještanje/zaštita postojećih EEN instalacija u vlasništvu HEP ODS;

Faza 3.1 - Poddionica od km cca 0+000 do km cca 0+613 – čvor na D8.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. studeni 2024 10:39