Kako se bliži kraj travnja, na šibenskim ulicama sve je više turista, uglavnom stranih. Najviše se u komunikaciji čuje engleski jezik, iako samih Engleza nema. Obilaze znamenitosti i restorane, a često znaju pokucati i na vrata zatvorenih dućana
U privatnim apartmanima i manjim gradskim hotelima, kako nam je kazao direktor Turističke zajednice grada Šibenika Dino Karađole, trenutno boravi nešto više od tisuće gostiju. Što je za oko 30 posto više nego u isto vrijeme lanjske godine.
Zamjetno je da znatan broj gostiju u ovo vrijeme dolazi iz dalekih azijskih zemalja, poglavito iz Južne Koreje i Tajlanda, koji su doletjeli do Šibenika preko pola "balote". Što, naravno, nije samo šibenska specijalnost.
Susreli smo jednu skupinu Južnokorejaca koji su dio svog odmora proveli u Tribunju.
Neki od njih su nam rekli, dakako na engleskom, da im je dalmatinsko podneblje "očaravajuće", da Šibenik ima puno povijesnih spomenika i prelijepu katedralu. I da odmor planiraju nastaviti u Dubrovniku, pa ga potom završiti u drevnoj Heladi - u Grčkoj.
Neki iz grupe s kojima smo razgovarali, poglavito žene, nosili su na licu, ne skidajući ih ni tren, dobro prepoznatljive maske, zaštitu od COVID-a (korona!). Što je, posebno kod Azijaca, gotovo uobičajeno.
Spomenuli smo kako gosti u šetnji gradom, s vodičem ili bez njega, tražeći nešto što bi kupili, a da to nisu samo suveniri, znaju pokucati i na zatvorena vrata dućana.
Riječ je o pojavi koja nije od jučer. I mnogi građani kroz cijelu godinu sve teže mogu zadovoljiti neke svoje osnovne potrebe.
Žena treba konca, nekakve vrpce, rukavice, šminku. Čovjek kabel za struju, osigurače. Ili recimo hlače, da ne nabrajamo još važnije stvari. Nema šanse. Ne možeš naći ni iglu, a da ne obiđeš pola grada ili centre izvan njega. Sve to vrijedi i za strance.
Od tridesetak radnji u Kalelargi i susjednoj Zagrebačkoj ulici, više od polovine ih je zatvoreno. Sami trgovci kažu da im je promet nikakav, a najamnine visoke. Pa stavljaju ključ u bravu.
A kako stvarno potaknuti takve nužne djelatnosti i usluge, kako im dati vjetar u leđa "za dobrobit građana", što je bila i česta predizborna parola, pitanje je sada.