StoryEditorOCM
ŠibenikGRAD PARKIRALIŠTA

Povratka na staro nema više: Na Poljani nije jedino veliko parkiralište koje se gradi, jer do kraja godine kreću i radovi u predjelu Draga, gdje bi trebalo biti novih 550 parkirnih mjesta

4. listopada 2018. - 10:35

Krenulo je. Stara šibenska Poljana, nekad Maršala Tita, a otprije nekoliko godina, nakon preimenovanja, tek – Poljana, postaje veliko gradilište i ostaje izvan svake funkcije sve do ljeta 2020., do kada bi se trebala izgraditi podzemna garaža s 256 parkirnih mjesta. Naravno, održe li se zadani rokovi, što kod nas i nije baš uobičajeno. Grad se oko (stare) ideje redefiniranja središnjega gradskog trga podijelio, ali, ma što kritičari mislili, teška mehanizacija je od ponedjeljka, 1. listopada 2018., u akciji. Povratka na staro više nema.

No, nije to jedino veliko parkiralište koje se gradi, jer do kraja godine kreću i radovi u predjelu Draga, gdje bi, prema projektu, trebalo biti novih 550 parkirnih mjesta! Kad tome pridodate i trenutno najveće gradsko parkiralište, ono na gatu Vrulje u trajektnom pristaništu, s oko 500 parkirnih mjesta, Šibenik, reklo bi se, postaje grad parkirališta.

Nova tržnica

– Projekt Draga kreće uskoro, čim se završi usklađivanje projekta, a računamo da bi to trebalo biti do kraja listopada – kaže vlasnik "Zagreb Montaže" Vlado Čović, koji je, zajedno s austrijskim partnerima, investitor projekta.

– Čim se završi projekt, odmah se raspisuje natječaj za izvođača radova, jer je GUP promijenjen, svi su planovi usklađeni i nema razloga da s investicijom čekamo – dodaje Čović.

Projekt Draga vrijedan je oko 60 milijuna eura, a gradit će se u dvije faze. U prvoj je predviđeno privremeno dislociranje tržnice na plato ispod stuba koje vode na sadašnju pijacu, gdje se trenutno nalazi parking-prostor, kako bi se uredila nova, suvremena tržnica na postojećoj lokaciji i izgradio stambeno-poslovni kompleks s garažom i čak 550 parkirnih mjesta.

U drugoj fazi projekta, tržnica se vraća na svoje staro mjesto, a radovi se nastavljaju na potezu od Autobusnoga kolodvora do objekata u Dragi koji se ruše, a koje je investitor, "Zagreb Montaža", godinama otkupljivao od njihovih vlasnika.

U finalu, kad budu završene obje faze projekta, bit će to novi, reprezentativni dio grada s kompleksom stambenih, poslovnih i garažnih objekata, s tzv. poslovnim tornjem, koji će, kako to Čović voli reći, sasvim izmijeniti sadašnju vizuru Šibenika. Riječ je, inače, o projektu koji se "razvija" bar dva desetljeća, a za čije je idejno rješenje prije punih deset godina bio raspisan međunarodni natječaj (u mandatu šibenske gradonačelnice Nede Klarić), na kojemu su se sa svojim radovima kandidirala čak 23 autora, a pobjedu je odnio projektant iz Barcelone Josep Lluis Mateo, koji je za svoj rad dobio i novčanu nagradu od 185 tisuća kuna.

Svi radovi s natječaja bili su predstavljeni Šibenčanima na javnom uvidu, u svibnju 2009.
Činilo se, međutim, kako se od projekta odustalo jer su godine prolazile, a Draga uporno ostajala "na čekanju". No, tome je došao kraj. Krenuli su radovi na Poljani, a, kako se čini, za mjesec-dva kreće i Draga.

Premda je svojedobno upravo izgradnja velikog broja parkirnih mjesta u Dragi bila jedan od uvjerljivijih razloga da se ne kopa Poljana, danas se čini kako ova dva projekta nisu ni inkompatibilna ni konkurentska.

Čovićeva potpora

– Ne smeta nam što se gradi dvoetažna garaža ispod Poljane, podržavamo taj projekt i vjerujemo da će omogućiti stvarnu revitalizaciju stare gradske jezgre Šibenika i dati joj priliku da prodiše. Osobno, kao građanin Šibenika, projektu Poljana dajem punu potporu – poručuje nekadašnji kritičar garaže ispod Poljane Vlado Čović, čija je "Zagreb Montaža" (su)investitor u projektu Draga. Inače, u dva velika investicijska zahvata u Šibeniku (Draga i Podsolarsko) "Zagreb Montaža" ulaže oko 100 milijuna eura.

Čović najavljuje i uređenje prostora bivše Pekare Krka, koji više neće imati parkirališnu namjenu.

S obzirom da će "Gradski parking" tako ostati bez dva parkirališta (Krka i Draga), čini se da bi nakon realizacije projekta Poljana "Gradski parking" (GP) mogao biti "kraći" za stotinjak parkirališnih mjesta u gradu, što za ovu gradsku tvrtku i nije dobra vijest.

No, što se građana Šibenika tiče, njima nije važno tko je vlasnik parkirališta, bitno je samo da ih ima dovoljno...

25. lipanj 2024 10:19