Agencija za turističke vožnje brodovima Viking priopćila je da je jedan od njihovih brodova bio umiješan u havariju na Dunavu, u kojoj je poginulo najmanje osmero ljudi, uglavnom putnika iz Južne Koreje, piše Jutarnji list.
Brod se nakon sudara sa većim putničkim brodom prevrnuo i potonuo uslijed obilne kiše i jakih struja na Dunavu. Tragedija se dogodila u neposrednoj blizini mosta. Mađarska policija pokrenula je istragu o havariji, a glasnogovornik policije Adrian Pal istiće kako su kapetani oba broda iskusni profesionalci, s dugoodišnjim iskustvom i višegodišnjim radnim stažom u tvrtkama u kojima su zaposleni.
Viking u priopćenju navodi da je njihov brod Sigyn bio u blizini mađarskog broda kada je brod potonuo oko 21 sat navečer. Navode kako nitko od putnika i članova posade na njihovu brodu nije ozlijeđen te da surađuju s vlastima.
Prema najnovijim informacijama brod se prevrnuo i potonuo u svega sedam sekundi. U moru vijesti o havariji na Dunavu, zanimljiv je i detalj da se brod Sigyn, agencije Viking, koji se pod zasad nerazjašnjenim okolnostima sudario s potonulim brodom, u utorak navečer vratio iz Vukovara. U nedjelju 26. svibnja u 21.48 sati isplovio je iz Vukovara, a u Budimpeštu je stigao 28. svibnja oko 3 ujutro.
Sigyn je dugačak 135 metara, širok 12 metara, a plovi pod švicarskom zastavom.
Agencija Viking smatra se vodećom u svijetu kada su u pitanju riječna krstarenja. Njihovi brodovi u Europi plove rijekama Dunav, Rajna, Elba, Majna, Siena, Rona i drugima.
Vikingov luksuzni brod Sigyn ima ukupno 95 udobnih soba, odnosno brodskih kabina, gornju palubu za sunčanje s ležaljkama, ostakljen restoran i terasu za objedovanje, knjižnicu, besplatan Wi-Fi i još puno toga što putnicima pruža lagodno i nezaboravno putovanje.
Cijela mađarska javnost u velikom je šoku zbog tragedije, ali bolji poznavatelji prilika nisu toliko iznenađeni onim što se dogodilo u srijedu navečer. Kažu da je bilo samo pitanje trenutka...
Naime, za mađarski portal index.hu dao je intervju Andras Kurbely, čovjek koji 27 godina radi po brodovima, i prema njegovim riječima Dunav u Budimpešti je smrtonosna klopka za manje turističke brodove.
- Nekad je to bilo dobro regulirano, turisti su na manjim plovilima uživali u znamenitosti Budimpešte bez straha da bi se moglo nešto opasno dogoditi. Međutim, s vremenom su posao preuzele velike kompanije, preveliki brodovi su preuzeli glavnu riječ u centru grada i odjednom je posao kapetana na turističkom brodu postao jedan od najopasnijih u gradu - rekao je Kurbely dodavši da je svaka večernja tura po Dunavu jedna izrazito riskantna plovidba.
- Razgovarali smo sa stručnjacima, oni su poslali jasne poruke nadležnima, ali očito se čekalo da se dogodi jedna velika tragedija kako bi se nešto promijenilo. Ponekad je u toj gužvi na rijeci nemoguće manevrirati...
Potonuli brod naziva Sirena je 27 metara dugi riječni brod s dvije palube. Ima motor od 150 konjskih snaga i može primiti do 60 ljudi. Izgrađen je u Sovjetskom Savezu 1949. godine. Zasad nitko od nadležnih vlasti ili brodara nije komentirao starost plovila.
U trenutku nesreće bio je na rutinskom večernjem turističkom krstarenju Dunavom. Stručnjaci pretpostavljaju da se sudario s mnogo većim brodom i brzo potonuo, piše Jutarnji list.
Havarija se dogodila na popularnom dijelu Dunava s kojeg turisti na brodovima mogu vidjeti osvijetljeni grad i zgradu parlamenta.