I pomorci- početnici znaju da su visoki valovi, zatajenje pogonskog stroja plovila i panika skipera nespojivi i nikako ne mogu "pod ruku". Jedan od onih koji su to najizravnije, "metodom osobne kože" osjetili, doživjeli i naučili svakako je britanski državljanin John Richard Griffiths koji se, ploveći u poslijepodnevnim satima u ponedjeljak 11. travnja u dubrovačkom akvatoriju našao u potencijalno velikoj opasnosti od pogibelji.
Šturo je objavljeno u medijima tek kako je uz stanje mora 1-2 nautičar posredstvom brodske radio- stanice poslao MAYDAY poziv (poznatiji kao S.O.S. poziv) u pomoć, jer mu je nakon isplovljenja iz cavtatske luke, nedaleko otoka Lokruma, došlo do zatajenja pogonskog stroja. Ploveći u svojoj 11,25 metara dugoj jedrilici nautičar je osjetio da more oznake 2 raste ka višim oznakama Beaufortove ljestvice. Prema spomenutoj skali, to predstavlja povjetarac koji puše brzinom od 6 do 11 km/h, usljed kojeg su valovi oko 0,5 meta visine. Moguće da je na to da se uspaniči utjecala i činjenica što se nalazio sâm i bez pomoći posade u situaciji zatajenja pogonskog stroja nevelike jedrilice što je pojačalo osjećaj da je "sâm na svijetu". Kako god, nije gledao "hladne glave" i uputio je poziv u pomoć.
Srećom je "Aurora", kako je bilo ime Griffithsove jedrilice registarske oznake ŠB 103103 (što znači da ju je vlasnik u Hrvatski registar plovila upisao u luci Šibenik), plovila relativno blizu obale i na poziv se odazvala dubrovačka Lučka kapetanija. Međutim, Irac je imao sreće i uopće nije bilo potrebno da u akciju spašavanja isplovi za to specijalizirani brod dubrovačke Lučke kapetanije "Danče", posada kojeg se već višestruko dokazala u sličnim akcijama. Naime, poziv je stigao do vojnog ophodnog broda "Omiš" hrvatske Obalne straže, čiji je zapovjednik provu odmah usmjerio ka jedrilici s koje je upućen poziv. Tamo su u more spustili gumenjak i približivši se "Aurori" irskom je nautičaru dobačen konop i jedrilica je privezana, o čemu nam je jedan od očevidaca s kopna rekao:
-S magistrale poviše Grada gledao sam akciju ophodnog broda "Omiš". Na moru su vladali uvjeti koji, zapravo, nisu bili ništa posebno uznemirujuće ni za prosječnog nautičara. Osobno se ne bih prepao da mi se to dogodilo na spomenutoj udaljenosti od obale. Ali, nismo svi isti- rekao nam je sugrađanin- očevidac akcije spašavanja.
Inače, prema podacima iz MORH-a, obalni ophodni brod Obalne straže RH OOB-31 „OMIŠ“ se nalazio na redovnoj zadaći nadzora mora kad je 11. travnja popodne zaprimio poziv za pomoć:- U koordinaciji s Lučkom kapetanijom Dubrovnik i Nacionalnom središnjicom za usklađivanje traganja i spašavanje na moru centrom za traganje i spašavanje u Rijeci (MRCC - Maritime Rescue Coordination Center), zapovjednik OOB-31 poručnik fregate Marin Delić uputio je brod prema navedenoj poziciji.
-Preko kanala 16 dobili smo MAYDAY poziv i shvatili da je prioritetno reagirati zbog moguće pogibelji. Oko 14,30 sati kad smo zaprimili poziv nazili smo se oko 10 milja od jedrilice ka kojoj smo zaplovili u 14,40 u akciju, a već u 15,15 s gumenjakom, odnosno brzom interventnom brodicom smo započeli teglenje, nakon što je prema jedrilici isplovio gumenjaka te je jedan od članova posade provjerio u kakvom je stanju i propušta li trup jedrilice more. Da, bilo je mora, nautičar je ostao bez pogona i možda iz nedovoljnog poznavanja mora nije poslao pravi a ne MAYDAY-poziv. Nije ni bitno jer je najvažnije da smo stigli na vrijeme i pomogli. Gumenjak je jedrilicu uzeo u tegalj nakon što je Irac prvo prebačen na brod "Omiš". Sve se završilo na najbolji način, kako treba- rekao nam je zapovjednik obalnog ophodnog broda "Omiš" poručnik fregate Marin Delić dodavši kako je OOB-31 jedrilicu teglio do luke Gruž iz koje su jedrilica i skiper upućeni u Lučku Upravu Dubrovnik.