Više od polovice Hrvata konzumira jaka alkoholna pića, od toga trećina i nekoliko puta mjesečno, pri čemu su najpopularniji likeri, rakija, viski i džin, izvijestio je u petak magazin Ja trgovac koji je zajedno s agencijom Hendal proveo istraživanje.
Cilj istraživanja provedenog u rujnu na reprezentativnom uzorku bio je utvrditi trendove konzumacije jakih alkoholnih pića među odraslom hrvatskom populacijom. Rezultati su pokazali kako više od 55 posto građana konzumira jaka alkoholna pića, što je vrlo značajan udio, navodi magazin.
Unutar konzumenata, gotovo jedna trećina njih navodi da konzumira žestoka alkoholna pića nekoliko puta mjesečno, a tri sljedeća vremenska parametra su gotovo izjednačena. Tako 20-ak posto ispitanika kaže da žestice konzumiraju nekoliko puta godišnje, isto toliko ih kaže kaže da to čini jednom tjedno, kao što je isti broj onih koji to rade nekoliko puta tjedno.
Najučestalijih korisnika, onih koji jaka alkoholna pića konzumiraju svakodnevno, ima ukupno 3,6 posto u ukupnom broju korisnika ove kategorije.
Likeri su uvjerljivi lideri kada je riječ o vrsti pića koju hrvatski korisnici kategorije najčešće konzumiraju s natpolovičnih 53 posto udjela. Čvrsto drugo mjesto drži rakija s 20-ak posto udjela, a viski s 10 i džin s 8,5 posto relativno su blizu po popularnosti.
Vodka se sa svojih 3,7 posto udjela još uvijek drži na listi najpopularnijih jakih alkoholnih pića na hrvatskom tržištu koju, s vrlo malim udjelima - ispod jedan posto - zaključuju tekila i rum.
Jaka alkoholna pića nešto više od dvije trećine ispitanika pije samostalno, dok je preostalih 31 posto ispitanih izjavilo da vole raditi sve popularnije mikseve odnosno mješavine sa sokovima ili drugim alkoholnim pićima.
Što se tiče lokacije na kojoj najčešće konzumiraju jaka alkoholna pića, najveći udio ispitanika, njih 47,8 posto, kao mjesto konzumacije navodi svoj dom ili dom prijatelja ili člana obitelji.
Nešto manje ispitanika (37,7 posto) češće konzumira takva pića izvan kuće, na mjestima poput kafića ili restorana, a najmanji udio (14,5 posto) navodi da podjednako često konzumiraju pića u domu i izvan njega.