
U Industrijsko-obrtničkoj školi u Puli, u sklopu projekta CLASS 4.0, održana je učenička prezentacija na temu rada na stvarnom inovacijskom procesu u području plave ekonomije, s fokusom na brodogradnju, izvještava Glas Istre.
Posljednjih nekoliko mjeseci 15-ak učenika je uz pratnju profesora mentora te u suradnji s tvrtkom Tehnomont iz Pule radilo je na pametnom rješenju za brodska kormila, te je kao rezultat te suradnje osmišljen inovativni hidraulički sustav upravljanja brodskim kormilom.
Dragan Radovanović, ravnatelj Industrijsko-obrtničke škole, predstavio je aktivnosti učenika i pojasnio kako je tekao proces. U suradnji sa školom predstavnici Tehnomonta učenicima i nastavnicima su objasnili samu inovaciju i što ona uključuje, izradili tehničko-tehnološku dokumentaciju i nabavili sav potreban materijal.
Škola je dobila zadaću da u školskim radionicama sastavi električni ormar i upravljačku konzolu uputnika za trofazni elektromotor sustava hidrauličkog kormila. Učenici zanimanja elektromehaničar i elektroinstalater su u sklopu praktične nastave, uz vodstvo profesora Andreja Stankovića, rasporedili sve elemente u razdjelni ormar, povezali sve elemente vodičima sukladno shemi i na kraju u beznaponskom stanju provjerili ispravnost svih spojeva.
Osim razdjelnog ormara na sličan način je izrađena upravljačka konzola za upravljanje sustavom s nekog drugog mjesta.
Even Živić je ispred Tehnomonta naglasio kako su učenici bili u prilici izraditi dio sustava koji se aktivno koristi na svakom brodu. Uređaj po svojoj funkciji traži određeno poznavanje komponenti, princip rada tih komponenti, čitanje elektro nacrta, a na kraju i razumijevanje rada cijelog sustava kormila kako bi se mogao pravilno ispitati njegov rad u radionici.
Izrađujući ovaj uređaj, učenici su uspjeli vlastitim rukama iz osnovnih mehaničkih i elektroničkih komponenti, pomoću shematskog dijagrama, sklopiti potpuno funkcionalni uređaj, ispitati ga i naučiti ponešto o sustavu kormila.