StoryEditor

igra bez granica‘Odlučio sam ne mijenjati varalicu pa što bude... Dobivam udarac uz karakterističan prvi skok - kad nema brancina, dobre su i strijelke!‘

Piše Anel Hadžić
18. travnja 2021. - 14:16
Borba je guštom ispunila svaki dio meneAnel Hadžić

Jesen što je ostala za nama bit će upamćena kao jedna od kišovitijih u Istri. Jedva se uspijevalo pobjeći na more od poslovnih obveza, a kada bi se i pobjeglo, na moru je bio kaos. Studeni je donio puno kiše, vjetra, još većih valova, visokih plima i svega što ide uz to. Osobno sam bio nabrijan na ribolov brancina koji sam, moram priznati, zadnjih godina malo zapostavio radi nekih drugih riba kojima sam posvetio više vremena.

OSTAJE U OBITELJI

Ne uzimajući u obzir što sam brancina nešto malo lovio u ljetnom periodu testirajući neke nove, nadolazeće mamce za prijatelja Igora, željno sam očekivao studeni kao početak akcije. Iako sam brancine prije lovio gotovo tijekom cijele godine, studeni i prosinac, uz proljetni dio sezone, uvijek su bili znani kao doba u kojem se može očekivati po koji veći primjerak.

Na jednoj od mojih glavnih pozicija dulje se vrijeme vrtio jedan XXL brancin. Viđali su ga i moje ribolovne kolege zbog čega sam povremeno, u skladu sa slobodnim vremenom, obilazio tu poziciju u nadi da će baš meni udariti. Ali mi očito to nije bilo suđeno. Brat, koji je podvodni ribolovac, bio je nešto brži, jer je upravo njemu došao na nišan njegova Pathosa. Pihhh… Al 'ajde, ostao je barem u obitelji…

PUSTE ŽELJE

Puno južine u studenom je dovuklo toplo vrijeme te je more ostalo poprilično toplo za to doba godine. Nikako da se ohladi na radnu temperaturu pogodnu da brancin u kraju proradi kako treba. Izvještaji s terena nikako nisu bili dobri. Sve je nekako bilo kilavo… Tu i tamo se nešto nabada, ali sve sitno i ni izdaleka vrijedno spomena. Ima ga, ali ga zapravo nema.

Kolege i ja željno iščekujemo ponavljanje prošlogodišnje sezone na zapadnoj obali kada se brancin lovio iz brodica. I kada je radio feeding frenzy baš poput plave ribe. Tada se uz pažljivo šuljanje brodicom u neposrednu blizinu znalo dobiti i do tri brancina po ribolovcu.

Ove godine to nije bio slučaj, jer gotovo da nije bilo ni B od brancina. Obilazio sam istočnu, južnu i zapadnu obalu Istre u potrazi za njima, što s kopna što s barkom, ali je akcija jednostavno izostala. Isfrustriran svime, jedan vikend okrećem se ponovno istočnoj obali i ovaj put vučem Bostona, jer sam prethodnih nekoliko ribolovnih izleta neuspješno pokušavao s obale.

NULA BODOVA

Dolazim rano na poziciju i odmah uviđam da će jutro biti neugodno. Tmurno vrijeme u kombinaciji s jutarnjom maglom ne obećava, ali sam još uvijek previše nabrijan na brancine da bi me to obeshrabrilo. Friško je, ali je meni svejedno, jer sam dobro zabundan HeatLite SG termo odijelom.

Feeding frenzy nije mi dao mira...

Šuljam se Bostonom po jednoj velikoj pličini u svega pola metra mora. Pozicija znana od prije i dobro znam što bih mogao očekivati, tako da mi ni izbor mamaca nije neki problem. Budući da je na dnu kombinacija mulja s puno trave, na kopču stavljam Igorovu Annu 140 koju sam prethodno naoružao dvjema Ownericama St-46 veličine 2. Namještam Bostona u kurenat i počinjem s igrom.

Prvih pola sata samo jedno kuhanje iza Anne, ali bez udarca. Nečega tu ima, ali čega, pitam se. Kako me kurenat nosi s pozicije, radim par ponavljanja, odnosno vraćam se po tragu i detaljno pretražujem. I dalje se ništa ne događa.

Vidim, ima ekipe na kopnu i par panulaša se mota u mojoj blizini, ali nitko ništa ne lovi. Puštam Bostona da ga kurenat odnese izvan te pličine i tako dolazim na prijelaz u dublje, gdje je 3 do 5 metara, stalno radeći s Annom. Odlučio sam da ne mijenjam varalicu još neko vrijeme, pa što bude. To se odmah, ali i za sljedećih par sati, pokazalo kao dobra odluka.

FEEDING FRENZY

Dobivam udarac uz karakterističan prvi skok. Strijelka! I to ne samo jedna, nego hrpa. U iduća četiri sata dobivam više od 20 udaraca strijelki. To se rijetko događa i usred ljetne sezone kada je top ribolov na njih. Brzo zaboravljam na brancine, jer se ovo ne propušta. Meni je bitna akcija, pa što god da radi od ribe, dobro je. Toliko izbirljivi nismo.

Oblaci se polako kidaju i proviruje sunce, a ja neumorno udaram po strijelkama. Lovim finom opremom namijenjenom brancinu i ništa ne mijenjam. Nastavljam guštati u svakom drilu sa svojim Smith Blow Shot 8'6 dužine i 8-25 grama jačine, i malom rolicomShimano Rarenium 2500.

Gledam malo dalje i vidim puno galebova na više lokacija, možda na samo četvorni kilometar. Feeding frenzy je u điru! Pratim događanja u daljini nastavljajući i dalje loviti strijelke. Ne ide mi se od ribe, ali već su mi strijelke malo i dosadile. Čuj to, dosadile… Ma lažem sam sebe, jer me ipak kopka feeding frenzy s kojeg ne skidam pogled. Ništa, prekidam strijelkolov. Lako se vratim ako ne bude tamo akcije.

Anna nije praštala ni slučajni dodir

ZABAVA DO MRAKA

Prvi frenzy na koji dolazim vidim da je neka sitna plava riba u igri, zaključujem da su šaruni. Idem na drugi i uviđam da je riba veća, ali ne znam koja je. Stavljam na kopču mali jig od 20 grama, zabacujem i uskoro dobivam luca, pa ubrzo zatim još jednog.

Jato radi brzo i ne dopušta mi da im se opet približim, pa ganjam sljedeće jato. I tako se zabavljam do sumraka nabadajući ribu i dalje. Odlazim kući pun energije s mislima o tome kako sam imao nezaboravan spinning dan. Tko će sada dočekati idući vikend i što će tada biti. Što ćeš drugo nego se nadati da će se riba još zadržati na istom mjestu i da će biti raspoložena kao danas. Tako je to kad si rođen da loviš, a prisiljen da radiš…

No, sreće očito imam, jer mi sljedeći vikend poklanja gotovo identičan scenarij, s tim da ovaj put nisam išao ciljano na brancine.

IGRE BEZ GRANICA

Jutarnja aktivnost strijelki je na nivou prošlotjednog ribolova, pa ih nastavljam peglati. I dalje s Annom o kojoj sve više razmišljam uspoređujući je sa svima meni znanim iglicama. Posjedujem popriličan broj različitih modela i brendova. Iglica ima jeftinih i skupljih, neke love bolje neke lošije, neke više vole veće ribe, a neke manje ribe, na kraju, sve varalice daju nekakav ulov.

S iglicama se sve svodi na manje-više isto, a to je da s njima u tehničkom smislu imaš dvije do tri fore – i to je to. S iglicama je bitnije tko koliko s njima radi, je li ribolovac uporan ili nije. Da što prije shvati kako pojedina varalica diše i kako je najbolje raditi s njom, jer upravo u tome ima malih razlika.

No, Anna kao mamac predstavlja igru bez granica. To je jako zabavan mamac za igranje, može se voditi na mnoštvo načina. Izluđivao sam strijelke u ta dva ribolova i nisu znale što ih je snašlo zahvaljujući upravo Anni, jer sam je gotovo u svakom zabačaju vodio na sličan način, a opet svaki put bitno drukčije. I napadi na nju nisu izostajali. Mali detalji u tehniciranju, ali pogubni za strijelke.

Anna je lovila u svim položajima

NOVA ANNA

Za ilustraciju ću navest jedan od primjera vođenja. Dakle, vodim uski wtd i kada jednom naglo tvičnem štapom bez da stajem s namatanjem role, Anna zaroni na trenutak pod more, a ako opet ponovim slično i pritom jačem tviču zastanem s namatanjem role na djelić sekunde, Anna iskoči u kratkom skoku iznad mora, baš poput cipla.

No, ni jedna radost nije vječna, pa ni ta moja s Annom. Kako sam imao samo jedan model u veličini 140, u jednom sam napadu ostao bez nje jer ju je neka nasilnica odnijela sa sobom u dubine.

Poslije tog gubitka Anne, najviše sam forsirao iglicu od Dua, model Hydra, i dobio još par strijelki. Ali uz puno više muke i truda. Popodne je opet započeo feeding frenzy s plavom ribom, samo ovoga puta bez luceva u glavnoj ulozi. Sada su bile aktivne palamide i trupci koje sam nabadao uglavnom s Adustom RSJ-100a i novim SG 3d Slim Minnow Jigom.

Dolaskom kući čujem se s Igorom i dogovaramo izradu nove Anne 180 da malo povećamo siluetu i težinu, da zadržimo toliko traženu i progonjenu slim verziju i sve one dobre karakteristike manje sestre. Ciljano je želim bacati strijelki u nadolazećoj ljetnoj sezoni i po tom sam pitanju pun optimizma. Ipak, riba je ta koja će dati završnu riječ.

Ufff… Samo još treba dočekati ljeto i izdržati sve duge kišne vikende, poput ovoga koji, evo, umjesto za ribolov, koristim za pisanje. No, proći će i te kiše, i sva olujna juga i bure, pa i zima. A onda, strijelke, čuvajte se…

NAPOMENA:
Tekst je preuzet iz tiskanog izdanja Max Fishinga br. 28 od svibnja 2020. godine.