StoryEditorOCM

Momak za petTestirali smo Quicksilver Activ 675: najbolji dojam pokazuje s valom u bok, a na timunu pruža ugodan osjećaj sigurnosti

Piše Damir Višić
16. lipnja 2014. - 09:35

Još 2011. na sajmu u Dusseldorfu QuicksilverActiv 675 je proglašen najboljim europskim motornim brodom godine. Na prvi pogled čudno, jer se izgledom i jednostavnim linijama ne doima bitno različitim od dosta brodica ove klase. Međutim, upravo ta jednostavnost daje mu prednost pred ostalim otvorenim brzim brodicama namijenjenim sportu, razonodi i dnevnim izletima.

Jedna od karakteristika su mu prilično visoki bokovi, što je osnovna pretpostavka koja omogućava ovako dubok i siguran kokpit. Bez obzira na njihovu visinu, brodica izgleda vrlo elegantno. U prvom redu to treba zahvaliti načinu na koji su spajani odljevi trupa i kokpita.

image
Osjećaj sigurnosti za timunom je vrlo visok
Božidar Vukičević/Cropix

Preko spoja je navučena zaštitna guma, na pramcu postavljena visoko, a zatim se u blagom luku spušta dosta nisko prema krmi. Zakrivljene linije prate i zaobljeni rubovi palube, pramčane ograde i rukohvata pri krmi, što sve zajedno doprinosi da su sigurnost, funkcionalnost i izgled ovdje odlično usklađeni.

Širenje pramca

Interesantna je i izvedba pramca. U donjem dijelu je klasičnog naglašenog V oblika i dosta velikog volumena, a u gornjem se širi prema bokovima, što ga na palubi čini dosta širokim, negdje na pola puta između klasičnog i onog kakvog imaju manji Boston Whaleri. Time je i ulaz preko pramca dosta komotan, a malo spušteni nosač sidra nimalo ne smeta. Portela lančanika je L oblika što znatno olakšava unošenje sidra.

Zgodno je i vrlo praktično što je kaštanjola sidrenog konopa ugrađena na vrhu lančanika, neposredno iza vodilice sidra i za sidreni konop primjerene veličine. Međutim, iste su takve ugrađene i za privezne konope, što je preusko za promjere konopa mooringa po marinama.

Na za skalu nižem nivou postavljen je pramčani škaf, pod kojim je u kontraštampi izveden suhi gavun, kompletno natkriven velikom portelom. Interesantna je i izvedba te portele. Naime, izvedena je iz dva dijela, preklopljena jedan preko drugog, a kada se gornji rasklopi poveže se sa sjedalom ispred konzole, formirajući tako na pramcu veliki ležaj za sunčanje.

Ograda pramca, koja je ranije izgledala previsoka, sada dolazi do punog izražaja, jer je i s ovim povišenim nivoom prostor pramca potpuno siguran.

Ležaj za dvoje

Centralna konzola postavljena je u sredinu kokpita, a prolazi oko nje dovoljno su komotni.

image
Jednostavna i pregledna upravljačka konzola
Božidar Vukičević/Cropix

Volumen konzole i prostor ispod pramca iskorišten je za malu kabinu. Dovoljno je komotna da po potrebi u njoj mogu sjediti tri do četiri osobe, a kada se ta sjedala povežu cijela se kabina pretvara u veliki dupli ležaj.

Široki ulaz u kabinu izveden je kao zakrivljena klizna stijenka koja se kod otvaranja uvuče ispod upravljačke konzole. Jedina je zamjerka što nema nikakav štoper i u plovidbi mora biti zatvorena.

Avionsko sjedalo kormilara, isto kao i ono do njega, dovoljno je odmaknuto od konzole, a donji dio može im se preklopiti tako da se brodicom upravlja i iz polusjedećeg položaja. Osim toga, ova se sjedala mogu i okrenuti prema bokovima ili krmi, što je u ribolovu dosta praktično. Okrenuta prema krmi zajedno sa širokim krmenim sjedalo formiraju pristojnu sjedeću garnituru oko umetnutog montažnog stola kojem je postolje nosača ugrađeno u dnu kokpita.

image
Sjedala se rotiraju po želji
Božidar Vukičević/Cropix

Prostor pod krmenim sjedalom također je iskorišten za veliki gavun, međutim, velika portela, površine dvaju sjedala, nema nikakav štoper koji bi je držao otvorenom. Udobni nasloni postavljeni su na malo podignutom nivou i dosta odmaknuti od krmenog zrcala, tako da je plitki zdenac motora dosta dug, a krmene platforme sa strana iznimno velike. Vrlo praktično za rad oko motora, ali i za kupanje, pa čak i za sunčanje.

image
Ispod krmene klupe je prostrano spremište
Božidar Vukičević/Cropix

Glatko ubrzavanje

Activ 675 predviđen je za motore do 200 konjskih snaga, a nama je ponuđen s motorom Mercury Verado 150 , što se čini kao optimalna kombinacija.

image
Mercury Verado 150 pokazao se idelanim pogonom
Božidar Vukičević/Cropix

Na minimumu polako klizi brzinom od dva čvora i laganim podizanjem tromo ubrzava sve do 2500 okretaja, kada plovi tek nešto brže od osam čvorova. Daljnjim dodavanjem gasa, sve do maksimalnih 5500 okretaja i brzine od 34 čvora, brzina ponovno raste ujednačeno, ali sa znatno većim korakom.

U bilo kojem režimu rada nema nikakvih trzaja, pa čak ni kod naglog starta punim gasom. Bez obzira što već u osmoj sekundi postigne 25, a u dvanaestoj i preko 30 čvorova, sve to obavi vrlo mekano i bez primjetnijeg podizanja pramca. Čak i kod naglog oduzimanja gasa uspori blago, bez ukopavanja, a sve to u manje od petnaestak metara.

image
Već u osmoj sekundi dosegne brzinu od 25 čvorova
Božidar Vukičević/Cropix

Kako ne vuče nikakav krmeni val i krma mu ostane suha. Suha je i u plovidbi krmom, a ono nešto mora što se prelije u zdenac vraća se nazad preko zrcala, jer je na nižem nivou od platformi.

Suhi kokpit

Nisko vjetrobransko staklo od zakrivljenog pleksiglasa odlično štiti kormilara i u polusjedećem položaju, a more koje baca sa strane otvara se tek u krmenom dijelu, tako da u kokpit nije upala niti kap. Čemu po dva velika drenažna otvora u svakom kutu krme nije baš jasno, ali ih je lijepo vidjeti.

Puni okret obavi u prostoru širine desetak metara, kako provom tako i krmom, a na platformu opet ne diže nimalo mora, bez obzira na kut i brzinu manevra.

Za vrijeme testa na moru je bila bonaca, međutim, hvatajući brazde brodova koji su izlazili iz obližnje marine ipak se mogao dobiti dojam ponašanja brodice na val. Glisirajući direktno na val, prvog samo razgrne, a već na sljedećem je na višem nivou i samo ih preskače. Slično se ponaša i dok ide niz val, ali ipak najbolji dojam pokazuje s valom u bok.

image
Svaki manevar lako i poslušno odrađuje
Božidar Vukičević/Cropix

Bez obzira što su neposredno po krmi brodova valovi neproporcionalno visoki i uski, Quicksilver Activ 675 na njih gotovo i ne reagira. Samo se blago, umjereno i pravilno lagano zavalja, a na timunu je umjereno čvrst i pruža ugodan osjećaj sigurnosti, uostalom kao i za cijelo vrijeme testa.

Osobna karta


Dužina 6,74 m
Dužina trupa 6,45 m
Širina 2,55 m
Gaz 46 cm
Težina 1285 kg
Nosivost 877 kg
Broj osoba 8
Broj ležajeva 2
Tank vode 45 l
Tank goriva 135 l
Motor Mercury Verado 150 KS
Motor max. 200 KS
Kategorija C
Proizvođač Brunswick Marine
Zastupnik Boltano, Split
Cijena (test oprema) 192.000 kn

Konačna ocjena


PLUS

- jednostavan
- manevarske sposobnosti
- siguran
- miran u plovidbi

MINUS

- male kaštanjole
- štoper na ulazu u kabinu
- štoper portele krmenog gavuna

09. studeni 2024 22:25