Među domaćim plovilima nekoliko ih je u hrvatskoj nautici ostavilo poseban pečat. Jedna od njih je Nerezine 630, poludeplasmanska brodica koja je u široj javnosti bez sumnje dobro promovirala malo lošinjsko turističko mjesto s tristotinjak stanovnika. Trup po mjeri jadranskih valova i visoka kvaliteta izrade utemeljena na dugoj obiteljskoj majstorskoj tradiciji osigurali su Nerezinama kultni status.
Praktična vratašca
Uz prepoznatljiv retro izgled, baziran na vječno modernom trupu ligurskoga guca, s godinama je napredovala u funkcionalnosti i opremi, pa i dvadesetak godina nakon premijere uz atraktivne boje trupa i stalne dorade inspirirane zahtjevima kupaca i suvremenim trendovima, još uvijek izgleda svježe. Osim klasične kabinske verzije, vrlo je popularna i tražena verzija Open Hard Top koja je posljednjih godina dodatno oplemenjena.
Uz ostalo, na krmenom dijelu otvorena su vratašca kroz koja se sada na krmenu platformu može izaći bez penjanja preko krmene klupe. No, taj se prolaz po potrebi može i zatvoriti prilagođenim umetkom, nakon čega krmena klupa dobiva svoj puni polukružni obujam. Cijeli taj prostor može se pretvoriti i u ležaj za sunčanje dodavanjem tapeciranog dijela s čvrstom podlogom u sredinu koji se oslanja na pripremljene rubove na klupama.
Open HT verzija iznimno je praktična i ugodna za dnevna ljetna krstarenja u kojima posadi osigurava puno toliko poželjnog vjetra u kosi dok zvizdan peče.
Kabinski prostor osmišljen je jednostavno i funkcionalno, s dva bočna ležaja na V, koja se uz dodavanje srednjeg umetka pretvaraju u jedan veliki ležaj za tri osobe. Tako tročlana obitelj za vikend može udobno i prespavati, a po želji kupca za takvu vrstu gušta od proizvođača može se naručiti i ugradnja WC-a, te kuhala sa sudoperom.
Naravno, Nerezine Open HT ima i sve potrebne adute za odlazak u ribolov, to više što s obzirom na jako dobra maritimna svojstva i moćne motore koji se nude kao pogon, klasične dizelske i izvanbrodske, može s lakoćom dosegnuti i daleke pošte.
Sigurno kretanje
Sigurno kretanje po brodici olakšava jaka inoks ograda duž cijelog pramčanog dijela broda, a baštun na samoj provi značajno pomaže lakšem ukrcaju i iskrcaju. Istodobno, jaka inoks konstrukcija koja nosi Hard Top također je zgodna kao oslonac za prihvaćanje prilikom kretanja po brodu.
Ovisno o namjeni, za pogon se može odabrati unutrašnji ili vanbrodski motor snage od 50 do 130 konja, a najveća brzina s Yanmarom 125 je 24 čvora. Razlog tako dobrom rezultatu za poludeplasmanca je u produženom podvodnom dijelu na krmi, pa su propeler i osovina su smješteni u svojevrsnom polutunelu, a krmeni dio brodice dobio je dijelom glisersku formu.