StoryEditor

test brodaJeanneau Merry Fisher 695 Marlin: ova verzija popularnoga plovila najbolji je mogući kompromis između obiteljskoga glisera i ribolovnog stroja za lov s ekipom

Piše Gordan Jelavić
9. prosinca 2016. - 13:43
Skandinavsko nadgrađe postalo je Marlinov zaštitni znakBožidar Vukičević/Cropix

Linija Marlin od samog početka uživa kultni status među moreplovcima jer ne ostavlja dvojbe kako se radi o brodu stvorenom za ribolovne namjene. Koncept je jednostavan, na standardnom Jeanneauovu trupu bi se na uštrb kabine povećao kokpit i dodala oprema za što veći užitak u lovu na male i velike ribe.

Sa standardom ribolovaca s vremenom se i komfor počeo podizati pa se današnji Marlini mogu koristiti i za višednevne avanture. Jeanneau Merry Fisher 695 Marlin najmlađi je i najmanji primjerak u obitelji, dužine trupa 6,45 metara.

Tih pola metra iznad šest metara je nužno kako bi se dobio prostor za toaletnu kabinu, sad već uobičajen preduvjet za tržišni uspjeh svakog novog modela. Vrijeme spartanskih đita je odavno prošlo i nisu više žene jedine koje inzistiraju na tom dijelu privatnosti.

Čuvanje prostora

Naš testirani primjerak nije imao taj ograđeni luksuz već samo WC školjku ispod desnog dijela petodijelnog ležaja dijagonalnih dimenzija 200 x 140 cm. Ne računajući doplatu, očuvanje veličine ležaja jedini je razlog protiv ugradnje kabine.

U prednjem dijelu prostor nad krevetom je visok metar, dovoljno za ugodno sjedenje. Prozora na kabini nema jer se pretpostavlja da je ulazni otvor dovoljno velik, no uz doplatu se i to može riješiti. Pogled prema stropu nije baš bajan jer je kontraštampa palube izvedena s hrapavom površinom što odskače od glatke unutrašnjosti donjih stijenki kabine.

Osim toaletne kabine glavna dilema kod narudžbe broda je odabir oblika stražnjeg dijela kabine. Klizna stijenka značajno poboljšava prohodnost i komunikaciju, no bez nje se s unutrašnje i vanjske strane mogu postaviti fiksne klupe što povećava broj sjedećih mjesta.

image
Klizna vrata su kvalitetno izvedena
Božidar Vukičević/Cropix

Marlin na testu isporučen je sa stražnjim kliznim vratima što je uz standardna bočna vrata s desne strane veliki korak naprijed. Taj minijaturni salon s dva ulaza dobiva na funkcionalnosti i s visinom od 195 centimetara osvojit će svakoga.

Osim visine, još više impresionira modularnost maloga prostora jer se dvije stolice mogu podešavati po visini i okretati prema natrag.

Praktični stolić

Okrugli stolić promjera 40 centimetara se po uzoru na skandinavske brodograditelje nalazi na stropu i po čeličnom rukohvatu spušta do sredine salona, te zakreće za lakši prolazak kroz sredinu broda.

Uz prostor skiperski dvojac, još su dva mjesta za sjedenje - prvo na sklopivoj klupi uz lijevi bok, a drugo na tapeciranom podlošku iznad sudopera.

Kuhinjski blok ima dvoja drvena vratašca s prostorom predviđenim za hladnjak i plinsku bocu za prijenosno kuhalo. Dodatni pretinci za namirnice su ispod suvozačkog sjedala i drvenog poklopca u podu.

image
Kuhinjski blok spada u dodatnu opremu
Božidar Vukičević/Cropix

S obzirom na uski prostor i slaganje interijera u visinu, pred svim povišenim sjedalima su dodane praktične konzole za noge.

Osjećaju većeg prostora uz nakošeno vjetrobransko staklo pridonosi i krovni otvor dimenzija 70 x 70 cm. Jednostavni ručni mehanizam ulijeva povjerenje da će dugo služiti svrsi bez straha od zapinjanja ili curenja.

Vrlo kvalitetni su i mehanizmi aluminijskih kliznih vrata s kočnicama, kako jednostrukih bočnih tako i stražnjih.

Zavidnu ergonomiju ima i vanjski dio broda. Trend dugačkih krmenih platformi je i dalje prisutan što uvijek daje dimenziju više. Iz perspektive putnika njihov položaj je savršen, ali bi zbog udaljenosti od površine kupači mogli imati malih problema s penjanjem iz mora. Motorni zdenac je minimalnih dimenzija, pa se centralna radna ploha uz bazen za živu ješku miče s podizanjem pente.

image
Motorni zdenac je minimalan
Božidar Vukičević/Cropix

Kokpit je zaštićen od prskanja s malim vratašcima kao na većim modelima. Radni prostor je potpuno slobodan i po želji se uz bokove mogu ugraditi jednostavne sklopive bočne klupe. Uz rukohvate je postavljena i rotirajuća inoks cijev za lakše rukovanje ribolovnim alatima. Ispod velikog poklopca s dva amortizera je spremnik ivericom podijeljen na dva dijela. U jednom su 200 litara goriva i akumulatori, a drugi je slobodan za bokobrane, konope i druge stvari.

Ekscentrično postavljena kabina s lijeve strane ima povišen nužni prolaz od 15 centimetara, a s desne primjeren prostor širok tridesetak centimetara. Kretanje je jednostavno i s rukohvatom unutar okvira krova vrlo sigurno.

image
Kabina nije odvojena vratima
Božidar Vukičević/Cropix

Na pramcu je najzanimljiviji detalj klupica za udičarenje, s jedinom manom što kod naslanjanja možete udariti glavom u okapnicu krova.

Sredinom pramca dominira aluminijska bitva za razne namjene, a veliki poklopac natkriva opsežan sidreni prostor. Pozicijska svjetla su zaštićena okvirom od inoksa i u kombinaciji s čvrstom ogradom estetski i funkcionalno zaokružuju priču.

Odlična vidljivost

Najveća Marlinova mana je nedostatak snage.

image
Yamaha 175 prigušena je verzija motora od 200 konja
Božidar Vukičević/Cropix

Naime, proizvođač je propisao maksimum od 175 konja što je dovoljno za postizanje brzine od 32 čvora. To smo postigli s čistim trupom i samo dvoje putnika, pa je očekivati da će u praksi dostizati 30 čvorova na punom gasu i rastrošne dvije litre po prijeđenoj milji.

image
Veseli ribolovac lako ide preko 30 čvorova
Božidar Vukičević/Cropix

U ekonomičnom krstarenju će to biti oko dvadesetak čvorova što bi za put do udaljenijih pošta nekima moglo biti nedovoljno. Naravno, slabiji motor od ugrađenoga nikako ne bismo preporučili.

image
Potrošnja je od litre do dvije po prijeđenoj milji
Božidar Vukičević/Cropix

Ergonomija stolice i kokpita je odlična, i s hidrauličkim volanom promjera 35 centimetara i novim dizajnom ručice upravljanje je ugodno. Vidljivost kroz bočne prozore i nakošeni vjetrobran je izvrsna. Kao i kod ostatka game, gliserski V-trup je besprijekoran i omogućava uživanje u plovidbi u svim uvjetima. S malim valovima na testu se lako obračunao bez lupanja.

Osnovna cijena broda bez poreza je 23 tisuće eura i s motorom bi se mogao kupiti za 50 tisuća eura. Za ovako svestrano plovilo dimenzija prilagođenih cestovnom prijevozu to je dobra cijena i zato se s razlogom nalazi na samom vrhu želja europskih i hrvatskih nautičara.

OSOBNA KARTA

Dužina preko svega 6,69 m
Dužina trupa 6,45 m
Širina 2,54 m
Težina 1531 kg
Spremnik goriva 200 l
Spremnik vode 50 l
Kategorija C/8 osoba
Maks. snaga motora 175 KS
Proizvođač Jeanneau, Poljska
Zastupnik Euromarine, Zagreb
Cijena s motorom i PDV-om 50 tisuća eura

OKRETAJI, BRZINA I POTROŠNJA

1000 4,2 3,5
1500 5,9 5,1
2000 7,0 8,6
2500 9,8 13,2
3000 14,0 14,0
3500 20,0 24,0
4000 23,0 29,5
4500 26,5 35,5
5000 30,0 52,3
5400 32,7 60,0

KONAČNA OCJENA

DOBRO:
Iskoristivost prostora
Svestranost
Cijena

LOŠE:
Dopuštena snaga motora
Visina krmenih platformi

24. rujan 2021 08:51