Na spomen pojma katamaran većina će prvo pomisliti na putnički brod ili pak čarteraške jedrilice vrlo popularne na Jadranu posljednjih godina. No, dvotrupci mogu biti i sasvim mala plovila. Jedno od takvih je na sajam u Biogradu stiglo sa Sicilije.
Lobby Cat formata 5,25 x 2,3 metra, niske siluete i gaza od svega 20 centimetara, prije bismo mogli zamisliti na nekom jezeru ili rijeci, no njegovi konstruktori su sigurni da i na moru ima što za pokazati.
U to smo se mogli uvjeriti u kratkoj plovidbi sa zastupnicima koji su u nautički biznis došli sasvim slučajno vozeći se motociklima po Italiji. Brod im se učinio zanimljivim i eto ih u trgovačkim vodama.
Jedan od razloga zašto im se Lobby Cat učinio dobrom poslovnom prilikom jest cijena do registracije od 16 tisuća eura, u koju je uključen najnoviji Suzuki od 30 konja. Mogli bismo slobodno napisati da je cijena konkurentna iako se na tržištu Lobby zapravo nema s kime uspoređivati. Da budemo precizni, zagrebačka tvrtka Bimex-prom u ponudi ima Mantu 19, brod sličnih gabarita, ali nešto viših bokova i ponajprije namijenjen jačim motorima.
Prijevoz turista
Glavna kvaliteta sicilijanskoga katamarana jest što se može izvesti s gliserskim ili deplasmanskim dnom i u različitim verzijama unutrašnjosti, s konzolom ili bez nje, s klupama ili sunčalištem... Mi smo isprobali glisersku verziju tvorničke oznake P 500 LC sa središnjom konzolom i bočnim klupama za sedam putnika. Tako opremljen je najpogodniji za prijevoz turista, što je tržišna niša u kojoj se kupnja može brzo isplatiti. Ispod svih klupa su spremnici, tako da je prostora za tu namjenu sasvim dovoljno.
Prvi dojam o niskim bokovima poslije se pokazao kao najveći Lobbyjev nedostatak jer otežava plovidbu po valovitom moru, što je za našu stranu Jadrana vrlo ograničavajući faktor. Mali otvori s oba boka za ulazak na brod su također suvišni jer se sa svih strana nogom može zakoračiti bez problema. Kod ulaska na brod najbolje se primijeti prednost dvaju trupova jer nema uobičajenog bočnog naginjanja. U kretanju pomaže i hrapavi nogostup sa svih strana, nadasve minijaturan kao i cijeli brod.
Zbog dimenzija će u hodanju tim prostorom vjerojatno najviše uživati djeca. Upravljati se može sjedeći na krmenoj klupi ili stojeći za konzolom na kojoj uz kompas, osigurače i ručicu gasa, centralno mjesto zauzima radio. Kolo upravljača od inoksa lako se vrti i bez hidraulike.
Motor je postavljen na ojačanom plastičnom nosaču i udaljen od broda kako bi njegov zdenac zauzimao što manje prostora. Pristup motoru je jednostavan jer su završeci trupova prilagođeni za stajanje ili lakše penjanje iz mora, iako su za to predviđene posebne ljestve s bočne strane. Uz ugrađeni tuš sa slatkom vodom, za ugodniji boravak na suncu je na čeličnom roll-baru postavljen jednostavan bimini ispod kojega je visina 190 centimetara.
Brz i stabilan
U plovidbi se 450 kilograma težak brod pokazao vrlo zabavnim. S četvrtinom gasa klizi brzinom šest čvorova, a na pola gasa ide osam čvorova. Lako se okreće bez ikakvog naginjanja samo treba pripaziti na nadolazeće valove jer niski trup i bokovi ne trpe puno mora. Trocilindrični agregat zapremnine 489 kubika dobar je izbor jer će i s maksimalno napunjenim brodom dostizati desetak čvorova, što je za ovu namjenu sasvim dovoljno. Inače, s troje putnika na punom gasu ušli smo u područje glisiranja i postigli 13 čvorova.
No, to nije krajnji doseg malenoga katamarana jer je maksimalna dopuštena snaga motora 40 konja,što bi dodatno olakšalo glisiranje i osiguralo još veće brzine.
Svakako, Lobby Cat je zanimljiv novitet na našem tržištu preporučljiv za zaljeve i zaklonjenija područja gdje će po ljetnim bonacama sigurno prevesti turiste do drugog kraja uvale ili ih uveseljavati na kakvom fish-pikniku, gdje će s tunjom u ruci stjecati prva ribolovna iskustva.