Iz udruge Container Ship Safety Forum (CSSF), čiji je cilj poboljšati sigurnosne performanse u kontejnerskom sektoru, smatraju da je krajnje vrijeme za promjene u dizajnu lifeboata kako bi se poboljšala sigurnost posade. Ističu da se i dalje bilježi velik broj ozljeda članova posade na trgovačkim brodovima tijekom spuštanja brodica za spašavanje, ne zato što brodice za spašavanje nisu u skladu sa sigurnosnim standardima, već jednostavno zato što je spuštanje lifeboata opasna radnja, prenosi pomorac.hr.
Navode izvješće Brodarske komore Ujedinjenog Kraljevstva iz 2017., u kojem stoji da je u razdoblju od 10 godina zabilježeno 60 smrtnih slučajeva tijekom vježbi spuštanja lifeboata. U članku se predlaže da bi se sigurnost mogla poboljšati kroz obuku na simulatorima. Prošle je godine kanadski Odbor za sigurnost objavio izvješće o ozbiljnoj nesreći tijekom vježbe s brodicom za spašavanje, što ukazuje na opasnost ove rutinske sigurnosne vježbe SOLAS-a, prenosi The Maritime Executive.
"Svi znaju da imamo problem. Pomorci se boje porinuti brodice za spašavanje; međutim, nitko nije ponudio rješenje problema za trgovačke brodove. Nužna je promjena kako bi se pomorcima osiguralo sigurno okruženje i kako bi ponovno stekli povjerenje u opremu za spašavanje", kaže Aslak Ross, predsjednik CSSF-a.
Iz udruge kažu da se previše pažnje pridaje sukladnosti i obuci, a nedovoljno glavnom uzroku problema – a to je da je dizajn opreme prekompliciran. Jedan je od načina za provođenje vježbi u sigurnijem okruženju su simulatori i korištenje nove tehnologije.