StoryEditor
ZdravljeModerne tegobe

Tech-neck je naziv za bolove u vratu uslijed sjedenja za kompjutorom, evo nekoliko savjeta kako ih se riješiti

Piše PSD
9. rujna 2020. - 22:40
Shutterstock

Moderno doba odnijelo je brojne zdravstvene tegobe od kojih su patile prošle generacije. Suvremena medicina nas je uvjerila da je većina bolesti u potpunosti pobjediva, a stvari od kojih se nekoć umiralo su danas rješive posjetom liječnika opće prakse i odlaskom u ljekarnu. Ono od čega patimo više nego ikad prije zato su bolesti kičme.   

Neki pamte iskrivljenu posturu likova iz serije 'Prosjaci i sinovi' kojima je jedna strana tijela bila nakrivljena od nošenja teškog tereta i koliko god se danas ne mogli poistovjetiti s njima postaje evidentno da nam moderna zanimanja također jako loše djeluju na leđa. Posebno se to loše odražava na vratni dio kralježnice uslijed naginjanja nad kompjutere, a taj problem toliko je učestao da je dobio i svoj naziv, tech neck (tehno vrat).   

Radom kod kuće mnogi su osuđeni na svoja prijenosna računala koja dodatno pogoršavaju situaciju jer se na njima ekran nalazi u razini tipkovnice pa glavu dodatno guramo naprijed. Vrat na kojemu je težina glave inače pravilno raspoređena se još više napreže zbog čega može doći do ukočenosti i migrene, ali i bolova u rukama, čak i nogama zbog kompleksnih spojeva živaca u tom dijelu tijela. Pronašli smo nekoliko načina kako pomoći svojim vratnim mišićima.   

Stoljećima su ljudi glavu držali uspravno i gledali ravno ispred sebe, vjerovali ili ne čak i u vis. Ako je ikako moguće pokušajte je ispraviti u taj prirodni položaj. Kuhinjski stolovi na koje smo u kući osuđeni su niži od radnih pa ih povisite slaganjem knjiga ili časopisa i na njih stavite laptop. Za tijelo je zdravije ako ruke dođu u malo viši položaj nego ako se cijelim tijelom naginjete naprijed.

Stolica na kojoj sjedite je također bitna. Pilates lopte su odlično rješenje, a ako ste ih iskušali i nisu vam se dopale pokušajte barem sjediti u običnoj stolici, a ne na fotelji ili kauču. Ležeći položaj je zdraviji od sjedećeg, ali ako radite u krevetu vjerojatno ćete glavu izbaciti naprijed i staviti je u najgori mogući položaj pa to izbjegavajte.

Kako držite noge može se činiti zanemarivim, ali čitava postura dijela je neodvojiva cjelina, ako imate prekrižene noge vjerojatno ni leđa neće biti uspravna. Oba stopala držite otisnuta o pod i popravit će vam se cjelokupno držanje. Leđima se približite naslonu i skroz približite stolu.    

Važno je raditi pauze. Svakih sat vremena uzmite svjesnu pauzu od pet minuta i odvojite se od kompjutora. Osim što ćete popraviti svoju koncentraciju koju je nemoguće držati dulje od toga pomoći ćete kralježnici ako se pritom lagano razgibate. Napravite nekoliko krugova glavom u oba smjera i rastegnite ruke i leđa u uspravnom položaju.    

Vježbajte pola sata dnevno. Nitko ne može reći da nije u stanju odvojiti ovoliko vremena u danu za svoje zdravlje. Ukoliko ne znate ispravne vježbe internet i YouTube je prepun video instruktora koji dijele svoje znanje. Posebno je za kralježnicu dobra joga nakon koje će se ne samo ojačati mišići zaduženi za držanje kostiju već će vam u podsvijest doći pravilno disanje kojim se tijelo automatski vraća u prirodniji položaj.    

Priuštite si odlazak na masažu kod profesionalaca, a ako vas jako boli slučaj prepustite liječniku jer je vratna kralježnica najdelikatniji dio cijelih leđa. Ponekad vježbe i masaža kojom vas obraduju ukućani jednostavno ne olakšavaju bol. Potražite preporuke na forumima o tome tko je najbolji kiropraktičar ili maser u vašoj okolini. Problem ponekad mogu biti samo nakupine mliječnih kiselina u mišićima stručnog naziva miogeloze koje znaju zadavati užasne tegobe ako pritišću živac, a lako se rješavaju.        

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

24. siječanj 2021 14:37