StoryEditor
Budite fitTežak tempo

Evo što će se stvarno dogoditi s vašim tijelom ako počnete vježbati dva puta dnevno: naporno treniranje ima svoje vrline, ali i mane

Piše PSD
23. studenog 2020. - 14:38
Nikola Vilic/Cropix

Iako je vježbanje dva puta dnevno obično rezervirano za profesionalne sportaše ili osobe koje treniraju za nekakvo natjecanje, postoje određene prednosti na vaše zdravlje uključivanjem ove sportske rutine čak i ako ne spadate u tu kategoriju. Međutim, morate biti sigurni da ste odabrali pravi raspored. Prednosti vježbanja dva puta dnevno uključuju smanjeno vrijeme sjedenja, bolju kondiciju, brži rast mišića i poboljšanje performansi. Svakako ono može imati i nekoliko nedostataka kao što je povećani rizik od ozljeda i iscrpljenosti, piše Health Digest.

Studija iz 2017. objavljena u časopisu International Journal of Obesity pokazuje povećani rizik od koronarne bolesti i veći opseg struka kod osoba koje provode veći dio dana sjedeći. Vježbanjem dva puta dnevno smanjuje se vrijeme provedeno u mirovanju, bilo da je riječ o ležanju ili sjedenju, što je očita prednost.

Brandon Mentore, kondicijski trener i sportski nutricionist, kaže da se treniranjem dva puta dnevno mogu poboljšati ukupne performanse, povećati snaga i ubrzati rast mišića. Neke od blagodati su, objašnjava, i mogućnosti povećanja sinteze bjelančevina, anabolički učinak i metabolički kapacitet, a sve to omogućava brže postizanje ciljeva kondicije.

Postoje ipak i određene loše strane povećanog broja treninga. Prema članku iz 2015. objavljenom u ACSM-ovom časopisu o zdravlju i fitnesu, vježbanje dva puta dnevno može vas dovesti u rizik od 'pretreniranosti'. Mnogi vjerojatno nisu ni čuli za ovaj izraz, ali to je stanje koje karakterizira širok spektar simptoma. Najčešće su ozlijede, ukočenost i osjećaj težine u mišićima, pogoršanje sportske izvedbe, porast glavobolje, prehlade i infekcija, kronične ozljede, nemir, smanjena koncentracija, poremećaji spavanja, depresija, razdražljivost , gubitak apetita, tahikardija, gubitak kilograma i menstruacije i promjene u probavi.

Ravnoteža je bitna u kondiciji, zato se nemojte previše forsirati. Redoviti trening ima svoje prednosti, ali i vašem tijelu treba vremena za odmor i oporavak. Ako radite dva treninga umjerenog intenziteta dnevno, morat ćete ih rasporediti u razmak od najmanje šest sati. Odradite duže ili intenzivnije treninge ranije u danu, a manje posla ostavite za kasnije. Jedite zdravo i količinski dovoljno kako biste se napunili energijom i ostali hidratizirani tijekom dana.

Također, nemojte odmah početi s vježbama dva puta dnevno. Izazvat će to šok u vašem organizmu, a i psihološki loše utjecati na vas pa postoji veća mogućnost od odustajanja. Radije se potrudite i postepeno uvedite takvu rutinu. Ipak i za iskusnije sportaše dobro je barem dva puta tjedno izbjeći dvostruki trening. Kada ste imali jako naporan dan u treniranju ostavite sutra za pauzu i tako dopustite svome tijelu i umu da se naviknu na novu aktivnost.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. travanj 2021 14:38