
Kada vijugavom cestom dođete do boutique hotela i restorana "Boškinac" iznad Novalje, koju već godinama uspješno vodi Boris Šuljić, ugostitelj, gurman, turistički vizionar, hedonist, po svemu nesvakidašnja osoba u našim turističkim i ugostiteljskim prilikama – ostanete zadivljeni.
"Boškinac" je nastao blizu, ali opet "dovoljno" izvan Novalje, svega dva kilometra; dalje od gužvi i klubova Zrća, jeftine noćne hrane, neprestanih tuluma, potoka alkohola, rijeke turista koji traže brzu i jeftinu zabavu.
S balkona i kaskadnih terasa ovog luksuznog zdanja pruža se pogled na novaljsko polje, a opuštanje uz vanjski bazen okružen ležaljkama, baldahinima i mediteranskim raslinjem budi osjećaj povezanosti između prirode i čovjeka.
Hotel je sklad profinjenog i iznimne udobnosti, u kombinaciji s kreativnom kuhinjom i atraktivnom vinarijom. Svaka soba ima svoju priču i boju, a nosi ime prema lokalnim nazivima predmeta i biljaka, ovisno o dizajnu prostorija koje su stilski uređene biranim prirodnim materijalom i ručno izrađenim namještajem.
Kako bilo, “Boškinac” plijeni pozornost vrhunskom uređenošću i decentnošću. Pomalo je čak i misteriozan, onako okružen maslinama, vinogradima, skriven zelenilom, pa već na prvi pogled osvaja gosta smirajem i opuštenošću. Stolovi ukusno razastrti niveliranim terasama i natkriveni prirodnim hladom koji se nižu od hotela prema vanjskom baru, uredno šišani travnjaci i - cvrčci...
Tisuće cvrčaka koje stvaraju opojnu zvučnu kulisu, kao naručenu za uživanje u delicijama koje Šuljić u "Boškincu" već godinama strpljivo slaže i kojom je već osvojio domaću, a i stranu gastronomsku scenu.
Kuhao je ovdje, a bome i (dobro) jeo i slavni Anthony Bourdain, ali i nebrojeni drugi bonkulovići koje kod vlasnika hotela privlači strast prema kuhanju, a sve u skladu s prirodom i tradicijom...
Svjetska slava
Slava "Boškinca" pronijela se i puno dalje od otoka Paga, Dalmacije i Hrvatske. Toliko daleko da je mjesto prepoznao i čuveni Michelin i podario im svoju skupocjenu zvjezdicu.
A Michelin, svi znaju, strog i pravedan - donio je proslavljenu zvjezdicu, a s njom i veliku obvezu. Zvjezdice se dobivaju, ali i gube, pa restorani sa svojim timovima moraju neumorno raditi cijele godine kako bi opravdali povjerenje Michelinovih inspektora i publike koja vjeruje u tu međunarodnu oznaku gastronomske izvrsnosti.
Upravo su preporuke Michelinovih inspektora koji objavljuju koje restorane u pojedinoj državi vrijedi posjetiti ogromna reklama ne samo za te restorane već i za turističku regiju i državu u kojoj se nalaze, a što opet djeluje kao poticaj ugostiteljima da se još više posvete kvaliteti svoje ponude.
Nude gostima i najbolja vina iz vlastita podruma, od vinskih sorti gegich, cabernet, merlot, chardonay sauvignon, maraština, syrach..., kao i velik broj najinteresantnijih svjetskih i hrvatskih vina. Godine iskustva, ideja, profesionalnih zamisli, materijalizirale su se u želji da se napravi objekt koji će to sve skupa objediniti, bez želje da kopira bilo koga drugog ili da podilazi na bilo koji način trendovima. A za to je trebalo hrabrosti.
- Tvrdoglav i svojeglav, kakav sam uvijek bio, rukovodeći se isključivo svojim nervom i onim što "iz trbuha" izlazi, krenuo sam u to i nije bilo lako, naravno. Išao sam težim putem jer me nije zanimala konfekcija, više me veseli otvaranje jednog malog novog puta nego autoput uhodanih provjerenih situacija, čistih, jedan na jedan. To je moja cijela životna filozofija, uz svjesnost da je teško ljude uvjeriti i naći saveznike u bilo čemu – kaže Šuljić.
Tko na Pagu nije bio – ne može ni razumjeti trud i strast kojom se ovdje radi, jer, realno, na kamenjaru, među škrtim raslinjem koje je isprala sol, na obali išibanoj burama bi čovjek jedva mogao preživjeti, skapao bi od gladi i studeni. I sad usred svega toga – stvoren je hedonistički raj, hram gastronomskih užitaka, vrelo biranih vinskih kapljica, sve to u simbiozi s prirodnom ravnotežom koju nudi ovaj čaroban otok.
Dubok naklon!
Važno je sačuvati zdravlje, pa i radna mjesta, a onda krenuti od početka. Sve što je do sada postojalo više nije tako, potrebno je startati s potpuno novom pričom – komentira Šuljić pandemiju.
- Nećemo se predavati koliko god situacija bila zahtjevna. Na Pagu smo navikli i na sunce i na buru, na blago vrijeme i na surove uvjete. Zbog toga ne očajavamo i gledamo naprijed – veli.
Vjernost njegovih gostiju je ono što ohrabruje, ali i obvezuje, jer nalazimo se svi u situaciji u kojoj se nikad dosad nismo našli. Moraju ispuniti očekivanja gostiju, ali i ispoštovati uvjete koji budu propisani.
- Neka bude za početak deset ljudi. Ali ajmo biti super kvalitetni za tih deset ljudi, kao da ih je deset tisuća. Neće biti lako. Mi u “Boškincu” imamo te mogućnosti da ljudima pružimo komoditet i sigurnost jer smo i do sada imali takvu filozofiju. Što se tiče menija, mi smo u konceptualnom smislu i elaboriranju sve zgotovili i prije izbijanja krize. Sve smo prethodno promijenili i sad je koncept menija 100 posto Pag – uči nas Šuljić.
Gostima želi pružiti gastronomski doživljaj, jedinstveno iskustvo, mora krizi usprkos držati i održati i kvalitetu i reputaciju.