Nakon više od tri godine tvrtka iz Wolfsburga je obnovila svoj prvi električni model novog doba Volkswagen ID.3. Može se smatrati Golfom za električnu eru, tako da je velika vijest kada dođe do ažuriranja.
To se dogodilo jučer jer je Volkswagen predstavio kompakt “druge generacije”. Ipak, više bismo ovo nazvali redizajnom nego drugom generacijom. ID.3 predstavljen je prije nepune četiri godine, tako da nije star. Međutim, to nije spriječilo dizajnere da ga malo osvježe.
Dobio je novi prednji branik i masku, kao i prednja svjetla s malo izmijenjenom grafikom. Drugačija je i prednja hauba, koja više nema crnu traku preko vjetrobranskog stakla, zbog čega izgleda duže. Od sada više nisu dostupne naljepnice s drugačijom grafikom za C-stup, a malo je promijenjena i grafika stražnjih svjetala.
Iako je automobil i dalje prepoznatljiv, dobiva novi prednji branik s “optimiziranim” usisnim otvorom. Izgleda nešto elegantnije od stare postavke, a središnjem usisniku sada se pridružuju izražene zračne zavjese koje poboljšavaju protok zraka oko prednjih kotača.
Kočiona svjetla imaju grafiku X-oblika, a tu su i dinamični pokazivači smjera. Na kraju, tu je i nova boja Dark Olivine Green, za koju Volkswagen kaže da “ima topli, zlatni biserni efekt i podržava moderne, čiste konture vanjskog dizajna”. Kontrast mu je crni krov i mat srebrni ukrasi.
Što se tiče veličine, novi ID.3 je dugačak 4261 mm, širok 1809 mm i visok 1562 mm, s međuosovinskim razmakom koji se proteže na 2770 mm. Gotovo sve te dimenzije su prenesene, ali model je 6 mm niži od prethodnika.
Što se tiče unutrašnjosti, Volkswagen je poslušao vlasnike i napravio mnogo poboljšanja. Nažalost, model ID.3 je zadržao samo dva prekidača na vozačevim vratima za pomicanje sva četiri prozora, što zahtijeva prebacivanje za upravljanje prednjim i stražnjim prozorima.
Osim sportskih materijala više kvalitete, ID.3 je opremljen novim detaljima mekim na dodir, kao i ažuriranim komponentama vrata s izdašnijim naslonima za ruke. Kupci će također pronaći Artvelours Eco presvlake od mikrovlakana na sjedalima i panelima vrata. To je materijal elegantnog izgleda i Volkswagen kaže da je “tkanina 71 posto reciklirana, sekundarna sirovina dobivena recikliranjem plastičnog otpada.
Ostatak kabine većim je dijelom prenesen, ali možemo vidjeti nove središnje ventilacijske otvore s oznakom “ID.3”. Kupci će također pronaći 5,3-inčnu digitalnu instrument ploču i standardni 12-inčni infotainment sustav. Može im se pridružiti head-up zaslon proširene stvarnosti s dinamičkim navigacijskim uputama koje izgledaju kao da su projicirane ispred vozila.
Nadograđeni softver donosi nove značajke koje se mogu kupiti i aktivirati online (čak i privremeno), te nove videoigre za kraćenje vremena između stanica za punjenje vozila.
Opcijski sustav potpore Travel Assist3 sada je dostupan i u modelu ID.3.
U kombinaciji s automatskom regulacijom razmaka (ACC) za uzdužnu kontrolu vozila do najveće brzine i sustavom za zadržavanje vozila na voznom traku (Lane Assist) za bočnu kontrolu, ovaj sustav potpore upotrebljava dva provjerena sustava koji su potpuno integrirani jedan s drugim u novom modelu ID.3. Ako su dostupni masovni podaci, sustav potpore Travel Assist treba samo jednu identificiranu oznaku voznog traka kako bi zadržao vozilo na voznom traku tijekom vožnje po državnim cestama.
Napajanje osigurava litij-ionska baterija od 58 ili 77 kWh. Slabija opcija nudi WLTP domet do 426 kilometra, dok snažnija omogućuje ID.3 Pro S-u da prijeđe do 546 kilometra s jednim punjenjem. Na dužim putovanjima, Planer rute za električna vozila izračunava zaustavljanja radi punjenja kako bi se do odredišta stiglo što je brže moguće – upotrebom aktualnih informacija o prometu i prognoza uz razinu napunjenosti baterije. Zaustavljanja radi punjenja analiziraju se dinamički na temelju kapaciteta pojedinačnih stanica za punjenje. To znači da funkcija planiranja rute može predložiti dva kratka punjenja velikom snagom umjesto jednog dugog zaustavljanja radi punjenja manjom snagom. Osim toga, sustav otkriva stanice za punjenje koje su zauzete – te ih i ne predlaže.
Bez obzira na to koja je baterija odabrana, snagu osigurava stražnji električni motor koji razvija 204 KS (150 kW) i 310 Nm okretnog momenta. To omogućuje ID.3 Pro-u ubrzanje do 100 km/h za 7,3 sekunde, dok ID.3 Pro S isti zadatak obavlja za 7,9 sekundi. Oba modela imaju najveću brzinu od 160 km/h. Slabija baterija može se puniti do 120 kW, puni se od 5 do 80 posto za 35 minuta. Snažniji, koji omogućuje punjenje snagom do 170 kW, može doseći 80 posto u 30 minuta. Pritom Volkswagen ističe mogućnost dvosmjernog punjenja, što znači da automobil omogućuje punjenje ili napajanje manjih uređaja.
Isporuke obnovljenog Volkswagen ID.3 počet će u zadnjem kvartalu ove godine. Osnovni model će u Njemačkoj koštati 43.995 eura.