StoryEditor
Auto motoSUZUKI IGNIS HYBRID

Testirali smo: crossover s okusom ‘blagog‘ hibrida

26. siječnja 2021. - 06:32
Vojko Bašić/Cropix

Suzuki je u posljednjih nekoliko mjeseci potpuno elektrificirao ponudu svojih automobila, bilo da je riječ o 12-voltnim i 48-voltnim mild hibridima, klasičnim hibridima i plug-in hibridima. Među prvim 12-voltnim mild hibridima u ponudi bili su Swift i Ignis, dok su Vitara i SX4 S-Cross dobili 48-voltni mild hibridni sustav. Potom je stigao i veliki SUV Across koji je s plug-in hibridnim sustavom, da bi se na kraju pojavio prvi Suzukijev karavan Swace kojeg pokreće klasični hibridni sklop.

Najmanji SUV u Suzukijevoj gami je Ignis koji sa svojim prethodnikom, koji se prestao proizvoditi 2008. godine, nema nikakvih dodirnih točaka. Jednom riječju ostalo je samo ime. Ignis je najveći urbani SUV u segmentu i kao takav pokazao se kao vrlo atraktivan i prepoznatljiv. Osim toga, ovaj SUV krasi velika okretnost i živahnost u betonskoj džungli tako da je idealan za gradske gužve i parkiranja na uskim prostorima.

Simpatična i funkcionalna izvedba ovog SUV-a, odnosno crossovera duga je 370 cm, široka 166 cm u GL AC izvedbi (169 cm u GL+ AC i GLX AAC) i visoka 159,5 cm uz međuosovinski razmak od 243,5 centimetara. Visok gotovo kao Vitara koji je Suzukijev daleko najprodavaniji model, te solidno širok, Ignis pruža iznenađujuće puno komfora u unutrašnjosti za jedan automobil iz B segmenta.

U unutrašnjosti središnja konzola je u boji vozila, dok je stražnja klupa klizna po dužini tako da može ići 16,5 centimetara prema naprijed ili natrag, ovisno je li potreban prostor za noge putnika ili veći obujam prtljažnika. Inače, Ignis raspolaže osnovnim obujmom prtljažnog prostora od 267 litara. Preklapanjem naslona stražnje klupe taj prostor raste na 1097 litara.

Bez obzira na to što Ignis dolazi isključivo s 1,2-litrenim atmosferskim DualJet benzincem koji je prigušen sa 90 KS na 83 KS, prednost ovog motora je "blagi" hibridni sustav. Testni Ignis bio je opremljen tzv. "blagim", 12-voltnim hibridnim sustavom – SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) koji značajno povećava učinkovitost i pruža ugodniju vožnju. SHVS se sastoji od laganog, kompaktnog ISG generatora (Integrated Starter Generator) koji ima funkciju pomaganja benzinskom motoru, kad mu je snaga najpotrebnija, a to su ubrzanja i pretjecanja.

Pritiskom na papučicu gasa oslobađa se dodatnih 50 Nm okretnog momenta koji su više nego dovoljni za izvanredne događaje. Njegove, visoko učinkovite, ali još snažnije litij-ionske baterije čiji je kapacitet povećan s tri na 10 Ah, s izvanrednim performansama punjenja i isporuke energije, lagane su i pune se tijekom vožnje te ničim ne umanjuju dinamiku vožnje, nego je čak dodatno poboljšavaju.

Performanse 1,2-litrenog benzinca s "blagim" hibridom su odlične jer uz 83 "konja" ovaj motor raspolaže okretnim momentom od 107 Nm već pri 2800 "điri". S obzirom na masu od svega 860 kilograma, ali i dimenzije, Ignis je izuzetno startan, živahan, te nadasve okretan. Motor je uparen s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem čiji prijenosi su odlično proračunati i precizni.

Snaga se preko spomenutog mjenjača prenosi na prednje kotače. Za ubrzanje do "stotke" potrebno mu je 12,7 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 165 km/h. Prosječna mu je potrošnja, prema tvorničkim podacima, 3,9 l/100 km. S obzirom na nisku potrošnju spremnik kapaciteta 32 litre sasvim je dovoljan za izvrsnu autonomiju.

Osnovni GL AC paket sadrži dovoljno opreme koja će zadovoljiti kupce plićeg džepa. Treba istaknuti kako Ignis u baznom paketu opreme ima ručnu "klimu", automatsko paljenje svjetala, stražnju maglenku, električno podizanje prednjih stakala, električno podesive vanjske retrovizore, komande za audio uređaj na kolu upravljača, kao i za hand free telefoniranje, središnje daljinsko zaključavanje...

Od sigurnosnih elemenata tu su ABS s EBD-om (raspodjelom kočione sile), potom ESP za elektronsku kontrolu stabilnosti, zračne jastuke za vozača i suvozača, bočne zračne jastuke sprijeda, te zračne zavjese, potom sustav pomoći pri naglom kočenju, nadzor tlaka u gumama...

Sa srednjim paketom GL+ AC Ignis košta 14.085 eura, a s metalik bojom kao dodatnom opremom 14.340 eura.

SADRŽAJ OMOGUĆIO ATT SPLIT

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, atmosferski benzinski, 16V

Obujam: 1242 ccm

Snaga: 83 KS pri 6000/min

Okretni moment: 107 Nm pri 2800/min

Mjenjač: ručni, pet brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 3700 x 1660 x 1595 mm

Međuosovinski razmak: 2435 mm

Prtljažnik: 267/1097 l

Ubrzanje: 12,7 s

Najveća brzina: 165 km/h

Potrošnja: 3,8/3,9/4,2 l/100 km

Cijena: testni model 14.085 eura, s doplatama 14.340 eura

Suzuki najprodavaniji

Tijekom prosinca 2020. u Splitsko-dalmatinskoj županiji najprodavanija marka automobila bio je Suzuki s 27 novih registracija, čime je ostvario tržišni udio od 19,4 posto.

Inače, u prošlog godini Suzuki je u Splitsko-dalmatinskoj županiji prodao 369 novih automobila što je ekvivalent od 14,8 posto tržišnog udjela, čime je bio drugi najuspješniji brend u županiji. U Dubrovačko-neretvanskoj županiji Suzuki je bio drugi po broju prodanih novih automobila s četiri primjerka ili 13,8 posto tržišta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

24. veljača 2021 04:05